Hitmark Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 Hallo mede forumers. Mijn vrouw heeft al weer een tijdje de Kia picanto GT line. Wij hebben de auto overgenomen na de lease. Er zit imitatie leer in, maar nu begint er een scheur in de zitting te komen. Wie heeft dit ook gehad, of heeft dit nu ? En valt dit binnen de garantie ? Ik heb al gevraagd of het garantie werk is, maar de auto gaat pas volgende week naar de garage.. En dan moet ik nog wachten wat Kia Nederland er van vind. Ik dacht misschien dat 1 van jullie dit al een keer gehad heeft.. Mvg, Mark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted November 8, 2021 Share Posted November 8, 2021 Een beetje late reactie van mij Hitmark, maar bij ons is die scheur/kneep in de zitting onder garantie vervangen. Maar ik weet één ding zeker. De volgende keer gewoon weer stoffen bekleding. Die kunstleren bekleding staat leuk, maar ben er niet echt blij mee. Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hitmark Posted November 9, 2021 Author Share Posted November 9, 2021 10 uur geleden, zei Treespotter (aka Birdy): Een beetje late reactie van mij Hitmark, maar bij ons is die scheur/kneep in de zitting onder garantie vervangen. Maar ik weet één ding zeker. De volgende keer gewoon weer stoffen bekleding. Die kunstleren bekleding staat leuk, maar ben er niet echt blij mee. Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Bij ons geen garantie, nog steeds in behandeling. Kia zegt dat het van buitenaf komt, ben ik het niet mee eens.. Mijn vrouw heeft nooit iets in haar achterzak zitten. Maar goed, heb nog even te gaan .Garantie is nog niet voorbij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted November 9, 2021 Share Posted November 9, 2021 Laat het er niet bij zitten. Dit 'stofje' had Kia nooit moeten gebruiken als bekleding. Volgens mij is de kunststof bovenlaag te dik en niet flexibel genoeg. Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave1972 Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 (edited) Ik heb het zelfde probleem bij de bestuurdersstoel helemaal links achterin ( zitgedeelte )bij het hoge gedeelte zeg maar. Het is alleen de toplaag dus niet door en door. Ik heb hem in de lease ben benieuwd hoe daarmee omgegaan wordt. Edited August 13, 2022 by Dave1972 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 15 minuten geleden, zei Dave1972: Ik heb het zelfde probleem bij de bestuurdersstoel helemaal links achterin ( zitgedeelte )bij het hoge gedeelte zeg maar. Het is alleen de toplaag dus niet door en door. Ik heb hem in de lease ben benieuwd hoe daarmee omgegaan wordt. Dat was bij ons het exact dezelfde plaats. Dat randje kunstleer bezwijkt onder het telkens dubbel knijpen. Ik blijf erbij. Het is een verkeerde inschatting van de fabriek geweest. Ik heb buiten dit forum om al meerdere GT eigenaren gesproken met hetzelfde probleem. Laat je niet afschepen door de dealer dat dit een gebruikersfout is. Onze dealer heeft het keurig kunnen verhalen op de fabrieksgarantie bij de importeur. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave1972 Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 2 minuten geleden, zei Treespotter (aka Birdy): Dat was bij ons het exact dezelfde plaats. Dat randje kunstleer bezwijkt onder het telkens dubbel knijpen. Ik blijf erbij. Het is een verkeerde inschatting van de fabriek geweest. Ik heb buiten dit forum om al meerdere GT eigenaren gesproken met hetzelfde probleem. Laat je niet afschepen door de dealer dat dit een gebruikersfout is. Onze dealer heeft het keurig kunnen verhalen op de fabrieksgarantie bij de importeur. Dat zal alleen heb ik niet met de dealer te maken maar met de leasemaatschappij mocht ik er een rekening van krijgen dan ga ik er uiteraard wel tegenin, moet hem 26 sept inleveren.... dan stap ik over op de peugot 208GT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 1 minuut geleden, zei Dave1972: Dat zal alleen heb ik niet met de dealer te maken maar met de leasemaatschappij mocht ik er een rekening van krijgen dan ga ik er uiteraard wel tegenin, moet hem 26 sept inleveren.... dan stap ik over op de peugot 208GT Lease of niet. Als er negatief op gereageerd wordt dan moet jij toch de knip trekken. En dat is in dit geval zeker niet de bedoeling. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave1972 Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 5 minuten geleden, zei Treespotter (aka Birdy): Lease of niet. Als er negatief op gereageerd wordt dan moet jij toch de knip trekken. En dat is in dit geval zeker niet de bedoeling. Zeker waar, ik zal je op de hoogte houden hoe het bij mij is verlopen in ieder geval. Het scheeld dat ik iig niet de enige ben met dit euvel en dit ook zeer waarschijnlijk bekend is bij kia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts