Jump to content

Paul65

Leden
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Paul65 last won the day on September 27 2016

Paul65 had the most liked content!

Community Reputation

44 Excellent

About Paul65

  • Rank
    Lid
  • Birthday 09/17/1965

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Budel
  • Werk
    Iets in de elektronica
  • Auto
    Kia Cee'd 1.6GDi DCT Super Pack & Kia Picanto 1.1 X-clusive Aut4 2008

Recent Profile Visitors

574 profile views
  1. Werkt prima in de Cee'd. Natuurlijk, bij suggestiestoken piept het ding voortdurend maar dat is ook logisch. Hoe moet dat ding nu weten dat dit markeringslijnen zijn waar je soms bewust op moet gaan rijden? Als je enigszins een idee hebt hoe het werkt zie je ook de beperkingen ervan in. Ik vond het prettig om een paar exta ogen te hebben. Stiekem kom je toch vaak te dicht bij de strepen. Kan er ook aan liggen dat ik zo'n slechte chauffeur ben. De lane-assist van de Cee'd ziet helaas geen borden, dat was nog mooier geweest.
  2. Net even met de klantenservice van Kia Nederland contact gehad. Ze hebben beloofd om de garage van herkomst een reminder te sturen. Heb ik mij plicht tov de nieuwe eigenaar ook weer gedaan (hoop ik!)
  3. Helaas boekje lag daar ook niet De auto is 4 jaar oud met 21000km op de teller (!). De jaarbeurten heeft hij gehad bij de vorige eigenaar maar bij mij niet. Daarvoor heb ik hem niet lang genoeg gehad. Mijn benen werken niet meer mee en de Cee'd is te laag om fatsoenlijk in te stappen. Ik ben dus toe aan een 'opa' auto met hoge instap Ik heb op 'mijn Kia' de onderhoudshistorie kunnen volgen dus nooit naar het onderhoudsboekje gezocht, Ik vermoed dat Kia Nederland ook precies van de historie op de hoogte is vanwege de garantie. Helaas kan ik niet meer op 'Mijn Kia' inloggen omdat de Cee'd inmiddels niet meer op mijn naam staat, hij zit in de garage-voorraad.
  4. Net even gebeld, ze gaan kijken.
  5. Ik heb mijn Cee'd ruim een week geleden ingeruild en nu belt de garage me dat ze het onderhoudsboekje niet kunnen vinden. Het zou kunnen want ik heb het onderhoudsboekje zelf ook nooit in handen gehad. Altijd op 'Mijn Kia' gekeken ipv het boekje. Aangezien ik de auto minder dan een jaar gehad heb en wegens ziekte weinig heb kunnen rijden ook nog niet aan de jaarbeurt/15000km gekomen. Hoe kan ik dit netjes oplossen, het zit me niet lekker tov de garage. Voor alle duidelijkheid, het is geen Kia dealer.
  6. Ik heb (nog) een Cee'd 1.6GDi DCT SuperPack. Een ontzettend fijne auto, zo goed dat ie bijna weer saai wordt Waarom gaat er nu nooit eens iets kapot aan dat ding? Dat maakt het juist spannend! Gebreken/kuren => karakter. Het verbruik is heel netjes maar ik rij meestal grote afstanden. De DCT schakelt heel erg soepel, vrijwel onmerkbaar. Wel kun je de flippers beter gebruiken als je op de snelweg even snel achter een vrachtwagen uit wil en tussen de snelle leasebakken op de linkerbaan wil proppen. De automaat aarzelt te lang met terug schakelen (kick-down) als er wat meer acceleratie verwacht wordt. Dat is overigens een klacht bij veel automaten. Ik hou wel mijn DRL in de gaten, het knipperen is nog niet begonnen maar het is wel een algemene klacht. Ik ben altijd bang geweest dat ze mijn after-market Xenon als argument zouden gebruiken om garantie af te wijzen. Enfin, zover lijkt het niet te komen. De aftermarket Xenon heb ik er ingezet omdat ik het licht van de Cee'd echt onder de maat vond. Ook heb ik wel eens een rammeltje in het dashboard op slechte klinkerwegen. Lastig op te lossen dus ik negeer het maar. Al mijn auto's hebben rammeltjes gehad, vooral de Peugeots. Als die niet rammelen zijn ze kapot . De navigatie is matig, de routes die uitgerekend worden zijn vaak niet echt logisch. Verder geen klachten, sturen en remmen ben ik tevreden over. Kwestie van smaak. Na een vrij korte periode gaat de Cee'd er toch uit. Dat ligt niet aan de Cee'd maar aan mij. Sinds maart heb ik problemen met de aansturing van de spieren van mijn linkerbeen. Dat lijkt, deels, blijvend te zijn. Niet erg als je een automaat hebt maar het instappen is een ramp. Een Cee'd is laag en ik moet me zo ongeveer in de stoel laten vallen na een hoop gewurm. Er moet gewoon een auto komen met een hogere zit. Een Venga zou een logische stap geweest zijn maar het verbruik van een Venga automaat is me gewoon te hoog. Een Soul spreekt me meer aan maar ze liggen niet voor het oprapen. Bovendien zal die ook niet super-zuinig zijn. Het is uiteindelijk een Renault Captur geworden (TCe 120). De 120pk versies zijn per definitie automaten (DCT).De inruilprijs van de Cee'd viel bepaald niet tegen. Terecht ook voor zo'n fijne auto. Toch wel spijtig, zo veel luxe als in de Cee'd heb ik nog nooit gehad.
  7. Ik heb voor de limo van mijn vrouw (Honda Jazz) een offerte gevraagd voor parkeersensoren aan de achterzijde (van de auto dan ). Kosten sensoren + inbouw 100 euro. Lijkt me niet te duur. Uiteraard is er geen bedrading aanwezig. Nu maakt het wel verschil of je ze voor of achter wil hebben. Achter kun je toe met piepjes en de boel aansluiten op de achteruitrijlichten. Voor wordt meestal een display gebruikt. Tenminste in mijjn Cee'd wel. Daar zie ik de afstand per sensor in kleur. Geel gaat nog net. Rood is linke soep. Enfin voor sensoren aan de voorzijde moet dus een display gemonteerd worden op je dashboard en ze moeten draadjes trekken. Zal vast wel wat duurder uitpakken. Misschien 200 euro bij een heel goedkoop inbouwstation?
  8. Ik geet het toe: het is hopeloos! Hooguit vervangen vanwege de APK maar dat zien we dan wel weer.' Als de Pica dan nog leeft Ik ben zelf heel precies (=zeikerd) met mijn auto en dan moet ik toch wel even slikken. Tja, niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten. Ik ben al een paar maanden afhankelijk van mijn vrouw voor vervoer dus ik moet voorzichtig zijn met commentaar, Valt niet mee als ze weer eens met een koude motor vol op het gas gaat.
  9. Sorry, vreselijk laat antwoord. Het is inderdaad de laatste versie van het knipperlicht. Tot nu toe heeft het kapotte glaasje nog dienst gedaan en er is geen vocht ingekomen. Mijn vrouw geeft er echter helemaal niets om en, aangezien het haar auto is, blijft ie voorlopig zitten. Tot de APK in ieder geval. Ondertussen is ze ook al achterwaarts tegen een kistje gereden en zijn ze op haar werk niet voorzichtig met het opengooien van deuren dus de Picanto is al aardig gehavend. Haar een zorg. Verder krijgt het Picantootje er flink van langs, het gas gaat er op en warm rijden is er ook niet bij. Nu is zo'n automaat ook niet echt snel, maar toch. De Picanto geeft tot nu toe nog geen krimp alhoewel ze wel aangeeft dat ze, af en toe, olie lucht in de auto ruikt. Hmm! En dan wil ze mijn Cee'd nog lenen.....
  10. Het probleem met ingebouwde navi's is dat de auto veel langer meegaat dan de navigatie. Elektronica verouderd heel snel. Ik kan me nog herinneren dat ik een Peugeot 406 had met een pijltje-bolletje navigatie met een CD in mijn kofferbak. Toen het neusje van de zalm en nu antiek. Toch rijdt de Peu nog rond. Vermoedelijk is updaten van dat ding ook onmogelijk geworden. Niet dat iemand dat zou willen. Afgezien daarvan is mijn ingebouwde navi niet erg goed in het berekenen van logische routes. Vlakbij huis komen er de wonderlijkste routes uit. Heel wat anders dan mijn Garmin en mijn telefoon met Here bedenken. Die komen met de logische route die ik, door ervaring, ook zou rijden. Kwestie van moderne hardware. Er zijn nu ook zoveel gratis kaarten beschikbaar voor bv. Here dat het eigenlijk ook niet houdbaar is om een flink bedrag te rekenen voor updates. Geen kwaad woord over Kia want die is nog relatief goedkoop t.o.v. andere merken. Ik heb maar besloten om niet meer te updaten maar gewoon mijn telefoon te gebruiken als de LG er niet meer uit komt. De telefoon heeft ook nog als bonus een internet verbinding (kan ook offline) en 'ziet' dus ook files en de juiste snelheden. TMC wordt in Nederland helaas niet zo best bijgehouden. Ik heb nu een ventilatie-rooster houder en een USB kabeltje om de telefoon van stroom te voorzien. P.s. als Galileo GPS in 2019 van de grond komt is de ingebouwde navi helemaal uit de tijd .Dat geldt overigens ook voor onze oude trouwe FM radio. Men wil de frequenties voor andere zaken gebruiken dus moeten we straks aan DAB omdat de FM zenders er simpelweg niet meer zijn. Wij ontwerpen chips voor autoradio dus ik ben redelijk op de hoogte. Reken tussen de 5 en 10 jaar in Nederland. In DLD al eerder. Enfin, ik ben toch blij met mijn ingebouwde navi want de achteruitrij-camera is best nuttig.
  11. Paul65

    Rolgeluid banden

    Ik heb dezelfde banden, dezelfde maat. Geen problemen met herrie. Ik denk dat ze nog 'ingereden' moeten worden. Dat wil zeggen dat het profiel zich nog een beetje moet zetten. De mijne hebben er nu 20000km opzitten. Ik heb mijn Cee'd gekocht met 12000km op de teller.
  12. Stoel en stuur eerst eens helemaal volgens alle regels van de kunst afstellen en dan nog eens proberen. Kan nooit kwaad. Even gegoogled: http://www.evente.nl/fileadmin/content/Instructie_instellen_autostoel_-_dubbelzijdig.pdf
  13. Een Cee'd heeft, bij mijn weten, een distributieriem. Net als zo'n 80% van andere de auto's. Toegegeven, een ketting hoeft er niet af maar als er problemen mee zijn wordt het ook echt duur. Ook is demontage van de kop lastiger met een ketting. Een riem is ook wat zuiniger en stiller. Minder wrijving. Als je dus een auto met distributieketting wil is je keuze vrij beperkt. Je kunt er ook een kopen waar de riem net van vervangen is. Dan ben je er weer voor jaren vanaf. Als je voor een Kia gaat van minder 7 jaar heb je ook nog fabrieksgarantie, ook bij een tweedehands. Wat wil je nog meer? Mijn Cee'd 1.6GDi (135pk) is snel zat maar geen race-monster. Daarvoor is het motorkarakter wat te tam. Het verbruik is bij mij 1:16 maar zal bij mensen die minder snelweg rijden eerder naar 1:14 gaan. Luxe zit op de meeste Kia's in overvloed. Voor de kwaliteit kun je eens bij de ANWB occassion testen kijken. De Cee'd kwam daar goed uit.
×
×
  • Create New...