Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo Niro liefhebbers,

Ik rijd al sinds 2016 in mijn auto met een dashcam van Mio Mivue 658 achter de voorruit en dat bevalt prima!

Nu zit ik er over te denken om op mijn achterruit ook een camera te plaatsen die het verkeer van achteren in de gaten houd.

Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja; welk merk gebruik je en hoe bevalt het?

Het aansluiten is geen probleem, daar red ik me wel mee.

Dus, iemand ervaring of tips?

Alvast bedankt, Wilko

Edited by Wilko Niro
  • Wilko Niro changed the title to Ervaring met dashcam op achterruit iemand?
Posted

Ik heb ook een moi mivue dashcam geplaatst. En die van mij heeft ook een achterruit camera. Ik had deze in mijn mazda6 sedan keurig op het achterraam gemonteerd. De hoofdkabel wordt gesplitst en in 1 stekker steek je de voorcamera en in de andere de achtercamera. Heel eenvoudig te monteren.
Alleen heb ik nu in mijn kia niro de achtercamera nog niet gemonteerd. De kabel is lang genoeg maar ik zit met het kunnen openen van de achterklep. Je zal rekening moeten houden met genoeg ruimte van de kabel zodat de klep open kan, en ik weet ook nog niet hoe je de rest van de kabel kan wegwerken.

De opnames van de achtercamera waren perfect, voor en achter worden gescheiden opgeslagen, dus eenvoudig te kiezen welke je zou willen downloaden naar je telefoon.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk