Ga naar inhoud

Kia Ceed3 SW- Klapperen van de wind, met ramen open.


SmurfenB

Aanbevolen Berichten

Nu het weer lekkerder wordt, probeer ik soms met mijn ramen open te rijden. Toch sluit ik elke keer weer de ramen. Welk raam of combinatie van ramen je ook opent in diverse standen, er blijft een klapperend geluid/druk ontstaan in de auto. Ik merk dat ik dat als dusdanig irritant ervaar, dat ik steeds mijn ramen sluit. Ik heb geen panorama dak in de dynamicplusline.

Ik heb nog geen andere vergelijkbare auto's geprobeerd, maar hoe is jullie ervaring?
Met welke raam/welke ramen rijden jullie het liefst open?
Heeft iemand ervaring met winddeflectors/wind guards/ wind visors/zijwindschermen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu het weer lekkerder wordt, probeer ik soms met mijn ramen open te rijden. Toch sluit ik elke keer weer de ramen. Welk raam of combinatie van ramen je ook opent in diverse standen, er blijft een klapperend geluid/druk ontstaan in de auto. Ik merk dat ik dat als dusdanig irritant ervaar, dat ik steeds mijn ramen sluit. Ik heb geen panorama dak in de dynamicplusline.
Ik heb nog geen andere vergelijkbare auto's geprobeerd, maar hoe is jullie ervaring?
Met welke raam/welke ramen rijden jullie het liefst open?
Heeft iemand ervaring met winddeflectors/wind guards/ wind visors/zijwindschermen?
 
Ik had een SW GT-Line my2020 en daar was het bij ons: alles open of niets. Panorama dak dicht kon nog wel, maar niet alle ramen open creëert flink wat kabaal. Grofweg tot 60km/u te doen, daarboven snel erg matig en alles dicht. Panoramadak open kon dan an sich nog wel, daar werd het windgeruis boven de 90km/u ook te hinderlijk.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De moderne auto's hebben allemaal van die gladde naden zodat je lagere luchtweerstand hebt, met je ramen dicht dan. Dat heeft als nadeel dat je die verstoort zodra je je ramen open zet. Dan krijg je zo'n bulderend geluid, wat jij bedoelt waarschijnlijk.

Ik heb dat met alle laatste nieuwe auto's gehad, Renault, Skoda en nu de Kia Ceed. Ik heb echter wel het panorama dak en helemaal open met de winddeflector die dan omhoog klapt is het vrij stil. In de kiepstand die ik veruit het meest gebruik hoor je met 130 nog bijna niks. 

Wat wel helpt, als je je linker raam open hebt, zet dan je raam rechtsachter een stukje open. Het bulderen is dan weg en je krijgt dan een goede airflow die niet direct de haren uit je hoofd rukt. Deze truc heb ik overigens ooit geleerd van een collega, roken in de auto mocht niet van de baas maar met de ramen zo open trekt de rook er ook direct uit zonder geur achter te laten.  Ik rook dan wel al 16 jaar niet meer, dit was het bijkomende voordeel dat ik nog steeds gebruik!

 

aangepast door Vincentr
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Herrie is niet erg tijdjes, het is inderdaad een behoorlijke snelheid. Dus idd boven de 60km/h.

Maar dat klapperen heb je bij de meeste auto's alleen als je 1 raam op de verkeerde stand open zet. Maar bij de Ceed is dat klapperen er gewoon bijna altijd.

Niemand die wind deflectors heeft gemonteerd?

Helaas geen dakraam in de mijne😕

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden, zei Vincentr:

... Wat wel helpt, als je je linker raam open hebt, zet dan je raam rechtsachter een stukje open. Het bulderen is dan weg en je krijgt ...

 

Ik zal het eens proberen, geen idee meer of ik deze mogelijkheid exact zo heb uitgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...