fvlokven Geplaatst 18 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2019 8 minuten geleden, Vlokkie zei: Er zal mogelijk verschil zitten tussen de Ceed SW en de ProCeed. Er is ook al het verschil dat de SW links en rechts een lampje heeft in de kofferbak en de ProCeed alleen aan de linker kant. Blijkbaar hebben ze dan ook andere afmetingen?! (net als in de ProCeed géén 12V zit en in de SW wel) P.S. morgen ga ik mijn ProCeed ophalen, ik ga van het weekend of volgend weekend ook de lampjes vervangen, ik zal mijn ervaringen hier delen! Ja dat zou kunnen, maar volgens mij hebben @pdakkerman en @Roak beide een Kia Proceed. Quote
pdakkerman Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 Ff een topic wakker geschud. Betreft dus een proceed met alleen verlichting links. Heb er nu 36mm in zitten dat past, maar 31mm zal beter zijn. Make-up lampje staat bij mij niet op de todo lijst. Dashboard mss nog wel Ik zal me nog eens verdiepen in de kenteken verlichting Als de foto lukt de links is de originele Quote
fvlokven Geplaatst 18 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 18 Juli, 2019 9 minuten geleden, pdakkerman zei: Ff een topic wakker geschud. Betreft dus een proceed met alleen verlichting links. Heb er nu 36mm in zitten dat past, maar 31mm zal beter zijn. Make-up lampje staat bij mij niet op de todo lijst. Dashboard mss nog wel Ik zal me nog eens verdiepen in de kenteken verlichting Als de foto lukt de links is de originele Top bedankt voor je reactie! Ik ga een 31mm en 36mm bestellen en kijken welke beter past. Quote
Roak Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 klopt die links heb ik ook maar die is toch kleiner dan 31 ? Quote
Roak Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 Het lampje zelf is iets van 28mm en zo te zien past een 31mm dan ook prima, maar een 36mm past beslist niet. Quote
Murcielaygo Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 effe gegoogled maar komt ik niet 1-2-3 tegen.Even mijn bestelgeschiedenis nagekeken; ik had de verkeerde maat in mijn hoofd...De bestaande maten zijn 31, 36, 39 en 42 mm Quote
pdakkerman Geplaatst 18 Juli, 2019 Geplaatst 18 Juli, 2019 5 uur geleden, Roak zei: Het lampje zelf is iets van 28mm en zo te zien past een 31mm dan ook prima, maar een 36mm past beslist niet. Die 36mm zit toch echt in en werkt! Uiteraard past een 31mm beter Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 Draaien tegen de klok in, dan trekken?Ziet er voor mij uit als een bajonet... Quote
Roak Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 krijg vanmiddag mijn Philips Led Lampjes binnen voor de Kentekenverlichting. Kijken of het bij mij makkelijk gaat. Quote
fvlokven Geplaatst 19 Juli, 2019 Topic Starter Geplaatst 19 Juli, 2019 14 minuten geleden, Roak zei: deze past wel mooi ! Welke maat is dit? En geeft deze een beetje voldoende licht? heb je een link naar het lampje? Quote
Roak Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 (aangepast) is een 32mm. licht opbrengst is niet je-van-het, maar het gaat. Vanavond even kijken in het donker. Ander voordeel is dat deze iig niet zo bloedheet wordt. Heb hem bij een lokale auto parts shop gekocht dus helaas geen linkje. 19 Juli, 2019 aangepast door Roak Quote
Roak Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 (aangepast) Kentekenverlichting ook gedaan Ledjes zijn 4000K en ik was een beetje nang dat het toch iets te gelig zou zijn maar ze zijn perfect ! Ook qua lichtsterkte. zie foto. Loshalen van de units was ook easy; plastic spateltje eronder en ze klikten er zo uit. Zit inderdaad met bajonet fitting in het huisje. wel even letten op de polariteit van het lampje. Op het lampje staat een bolletje bij de plus en dat is de groene draad in de fitting . 19 Juli, 2019 aangepast door Roak Quote
Murcielaygo Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 Blijft de kentekenverlichting aan als je de klep opent?!Ik zou verwachten dat die uit gaat als de klep omhoog komt, zodat je geen wit licht naar achteren uitstraalt... Quote
Roak Geplaatst 19 Juli, 2019 Geplaatst 19 Juli, 2019 Ja blijft aan als het (dim) licht aan staat Quote
Vlokkie Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 De verlichting in de kofferbak aangepast naar led. Het lampje dat eruit kwam is idd er klein. Als je het ene voetje iets open buigt kan er met wat priegelen een 36 mm in. (niet helemaal netjes zoals het hoort, maar het werkt wel) Nu een goede hoeveelheid licht in de kofferbak! Quote
Wutroe Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 Is het vervangen van de mistlampen door LEDs een beetje zelf te doen? En welk type lampje raden jullie aan? Quote
SuperBert Geplaatst 23 Juli, 2019 Geplaatst 23 Juli, 2019 Iemand ook al met de lampjes achter de zonneklepjes en het dashboard kastje bezig geweest? Quote
Vlokkie Geplaatst 24 Juli, 2019 Geplaatst 24 Juli, 2019 @SuperBert Lampje dashboard kastje is een festoon 36 mm, en eenvoudig te wisselen. zonneklep lampjes heb ik nog niet naar gekeken. (worden zo weinig gebruikt dat ik het misschien ook wel zo laat). 1 Quote
SuperBert Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 Iemand al de kenteken lampjes vervangen door led bij een ceed met elektrische achterklep? lampjes zijn compleet anders als op bovenstaande foto’s Quote
SuperBert Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 Op 4-7-2019 om 23:16, floyd zei: Goed plan. Ik had de lampjes nog liggen, dus dacht ik doe 't zelf ff..... Volgens mij heb jij ook een elektrische achterklep. Moet je de volledige armatuur van het lampje naar buiten halen om de lamp te wissellen of moet je enkel het transparante deel er uit wippen? Quote
Roak Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 (aangepast) Mij. proceed heeft een electrische klep. Zie boven. Ik heb evt nog een setje Philips lampjes beschikbaar voor de geiinteresserde. 11 Januari, 2020 aangepast door Roak Quote
SuperBert Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 3 minuten geleden, Roak zei: Mij. proceed heeft een electrische klep. Zie boven. Ik heb evt nog een setje Philips lampjes beschikbaar voor de geiinteresserde. Ik zie het nu ook, is toch een compleet andere oplossing als bij de ceed sw. Maar het is mij gelukt. Je moet het zwarte frame losschroeven en uitnemen en niet proberen enel de transparante plaatjes te verwijderen. Quote
SuperBert Geplaatst 11 Januari, 2020 Geplaatst 11 Januari, 2020 Ik ben er al uit. Bij de ceed sw is het een wat andere oplossing als bij de proceed. Zwarte frames moet je losschroeven en vervolgens het complete armatuur uitnemen. Probeer niet de transparante glaasjes met een schroevendraaier los te wippen! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.