Jowien1 Posted March 18 Posted March 18 Hallo, wij zijn nieuw in de Kia-wereld. We staan op het punt een Kia Ceed III sportswagon phev (1.6 GDI PHEV DynamicLine) te kopen. Tijdens de proefrit een paar dingen vergeten, hopelijk kunnen jullie helpen. Met google kom ik er niet uit. Het lijkt ons een fijne auto zonder al te veel poespas. Heeft deze auto voorruitverwarming? Spiegels inklapbaar met een knopje of met de hand? Zit er adaptive cruise control / smart cruise control op? Welke type laadkabel voor laadpaal heb ik nodig (voor op mijn werk, thuis kan ie aan de gewone stekker)? Zijn er aandachtspunten waar we nog extra op moeten letten of naar vragen? Quote
Breeze Posted March 18 Posted March 18 (edited) Welkom bij de Ceed SW PHEV club. Mijn Ceed III van 2020 heeft delfde specs, behalve dat het een DynamicPlusLine is, maar ik verwacht daarvan geen grote afwijkingen in de uitvoering. - Geen voorruitverwarming. Wel verwarming van beide voorzetels en stuurwiel - Spiegels zijn uit/inklapbaar, of automatisch bij nadering met een sleutel, of bij activering van het bestuurders/bijrijdersslot (dit is instelbaar). En ook nog met een knopje in het linker portier - De adaptieve snelheidsregelaar (ACC) werkt perfect - Bij mijn (2ehands gekochte) Ceed zaten er 2 laadkabels bij. De ene is een standaard AC laadkabel type 2, bruikbaar bij de meeste laadpalen in Europa, meestal met 3 à 4 kW vermogen. De andere is een draagbare laadkabel met een ICCB (In-Cable Control Box). Daarmee kan je hem (b.v. thuis) in een normaal 230V stopcontact frommelen en dan wordt hij (bij mij) met 2 kW opgeladen. Dat noemen ze druppelladen en is gezond voor de tractie accu - Je zou voor de zekerheid de SoH van de tractieaccu kunnen testen. 'k Meen dat ze daar ong. € 100 voor vragen. De Ceed SW is een weinig opwindend, maar wel betrouwbaar en degelijk voertuig. In HEV modus heb ik op een lange rit (zonder elektrische toevoegingen) een verbruik gemeten van 23 km/dm3. Adri Edited March 18 by Breeze Quote
Jowien1 Posted March 19 Author Posted March 19 Dank je! Weinig opwindend, betrouwbaar en degelijk is helemaal prima voor ons. Zoiets rijden we nu ook, maar die is 20 en we willen nu graag naar hybride. Quote
Recommended Posts