Marijkeh Posted October 27 Share Posted October 27 Ik heb een kia niro ev uit 2023. Deze zomer kon ik daar met mijn Nokia telefoon gewoon Android auto op draaien. Ik kreeg dan het scherm geprojecteerd en kon Google maps gebruiken. Inmiddels heb ik een nieuwe (Samsung s23) telefoon en is de kia met een OTA geüpdatet. Helaas werkt Android auto nu niet meer en kan ik ook niet draadloos opladen terwijl de telefoon dat elders wel kan. Ben al uren bezig geweest maar hij doet het echt niet. Ook niet met andere kabelaansluiting of andere telefoon. Wat kan dit zijn??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bastiaan75 Posted October 30 Share Posted October 30 Draadloos opladen kun je aan-/uitzetten in het multi-media scherm in de instellingen. Zelf gebruik ik geen Android Auto maar Apple Carplay. Beide werken alleen via de USB A kabelaansluiting in de middenconsole - onder de aircobediening. Wellicht heb je de nieuwe telefoon via een USB C kabel aangesloten, dan kun je alleen opladen maar heb je geen dataverbinding met de auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marijkeh Posted October 30 Author Share Posted October 30 Helaas al meerdere kabels geprobeerd. Ook settings telefoon gezet op usb dataoverdracht toestaan in de ontwikkelaarsopties. Hielp ook niet. Volgende week ga ik naar de dealer, misschien weet die raad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m8y Posted October 30 Share Posted October 30 Wel vreemd inderdaad, maar heb je wel oude telefoon verwijderd en de nieuwe verbonden in je bluetooth ? Werkt het bellen wel via carkit ? Gebruik je kiaconnect en heb je die ook in je nieuwe telefoon verbonden met je auto ? En ook verwijderd in je oude telefoon ? Het draadloos opladen zou wel gewoon moeten werken en is echt vreemd !! Anders inerdaad kia dealer maar ff bellen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marijkeh Posted October 30 Author Share Posted October 30 Dank voor het meedenken. Inderdaad oude telefoon verwijderd. Met de nieuwe kan ik handsfree bellen en Spotify pakt hij ook op. Alles via Bluetooth. Via de usb kabel laadt hij wel op. Maar geen projectie dus en geen google maps. Ook geen draadloos opladen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m8y Posted October 30 Share Posted October 30 Kia dealer kan je vast helpen en alles moet gewoon goed werken in je super mooie auto ! Benieuwd wat het kan zijn en je dat later nog post hier . Groetjes Rene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chippie777 Posted Friday at 10:28 AM Share Posted Friday at 10:28 AM Ik heb dit ook gehad met mijn Niro HEV 2023. Dit was (in mijn geval) een bekend probleem, soms deed hij het wel maar meestal niet) uiteindelijk is de usb aansluiting in het console vervangen. Het werkt nu wel maar, ik moet mijn telefoon pas aansluiten nadat het systeem is opgestart, sluit ik hem te vroeg aan dan wil het wel eens voorkomen dat de telefoon niet herkend wordt. Ontkoppelen en weer koppelen lost dat dus op. Maar het begint dus met de usb aansluiting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marijkeh Posted Friday at 01:27 PM Author Share Posted Friday at 01:27 PM Dank @chippie777 ik zal het bespreken met de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted Friday at 10:05 PM Share Posted Friday at 10:05 PM @Marijkeh Dat draadloos laden kan ook een lastig punt zijn. Je weet dat je de telefoon daarvoor dwars in het vak moet leggen en echt zo ver mogelijk naar achteren schuiven? Ik gebruik dat bijna nooit omdat ik de telefoon dan niet meer zie en ‘m dan vergeet mee te nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marijkeh Posted Saturday at 09:52 AM Author Share Posted Saturday at 09:52 AM Dank @Hippe lip Draadloos opladen gaat heel makkelijk in huis op mijn dab radio wekker. Daar pakt mijn telefoon het signaal meteen op. In de auto kan ik schuiven wat ik wil maar gebeurt er helemaal niets helaas. Probleem is inderdaad dat je dan de telefoon makkelijk vergeet mee te nemen. Overigens wordt mijn telefoon wel gewoon opgeladen als ik de usb kabel aansluit. Maar geen auto android projectie dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Marijkeh Posted yesterday at 11:31 AM Author Solution Share Posted yesterday at 11:31 AM Vandaag ben ik bij de dealer geweest. Draadloos opladen werkt niet dus daar moet ik een afspraak voor maken. Android auto bleek WEL te werken met een nieuwe Samsung usba naar usbc kabel van de dealer. Eerder gebruikte ik een oudere Samsung kabel en een nieuwe merkloze kabel. Die werkten alle twee dus niet. Vandaag kocht is dus zelf zo'n kabel (10 euro) en het werkt nu. Kortom het probleem is opgelost! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts