Ga naar inhoud

Melding elektrisch systeem...EPCU defect?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Net voor onze vakantie is de auto zelf gestopt met laden. Wat ik ook probeerde het laden lukte niet meer. Ik dacht dan rijd ik een rondje en zal het wel opgelost zijn, maar helaas kreeg ik de melding "Controleer elektrisch systeem wagen" en kon hem dus niet meer starten. 

Na heel veel gedoe met de Kia pechhulp en later ook nog wat met de sleepdienst, was de auto veel te laat bij de dealer. Daardoor kon hij niet meer op tijd gerepareerd worden:-( Dat is jammer want mijn dealer in Helmond heeft Kia pechhulp diverse malen gebeld en gemaild en dat heeft het wel bespoedigd maar jammer genoeg te laat. Gelukkig hebben ze direct een EV6 klaargezet zodat we toch een ruime auto hadden om op vakantie te kunnen. 

Nu heb ik van de week contact gehad en blijkt de EPCU defect te zijn. Zijn er meer van jullie die dit probleem hebben of gehad hebben? Ik lees op internet wel dat voor sommige modellen er een terugroepactie voor geweest is, maar ondanks dat de onze van 10-2020 (facelift) is, staat er geen terugroepactie open of is deze gedaan. 

Foto's van de codes heb ik bijgevoegd. 

Hopelijk is de onze nu snel weer klaar. De EV6 is echt een fijne en dikke auto, zou zelfs wat mij de opvolger kunnen worden van de Niro, maar ook rijd het liefst toch in mijn eigen auto ;-)

20260728_152537.jpg

20260728_181417.jpg

20260728_181408.jpg

Geplaatst

Hallo onnaj,

Wat een vervelende ervaring. Fijn dat je een geschikte leenauto mee op vakantie kreeg!

De epcu heb ik geen ervaring mee, maar de positiesensor motor wel! Je symptomen zijn anders dan bij mij, maar de melding en storing zijn wel hetzelfde. Kijk even hier Mijn ervaring .

Het is bij mij een half jaar gezoek geweest tot ze twee kleine, gecorrodeerde stekkertjes vervingen. 

Sterkte!

Léon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...