OMEGA-ThundeR

Leden
  • Aantal bijdragen

    4
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Over OMEGA-ThundeR

  • Rang
    Newbie

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. OMEGA-ThundeR

    Weer een Stonic kopen?

    Ik heb een Executive variant nu sinds eind maart en kom van een Seat ibiza uit 2010 (zo goed als de eerste 6J ecomotive die van de band rolde) waar behalve climate control alles op zat. Ik heb ook naar de Seat Arona gekeken, maar die was een stuk duurder voor de uitvoering die ik wou hebben (FR). Achteraf had ik misschien beter voor de Arona kunnen gaan, maar het is voornamelijk de prijs en de garantie geweest die mij over de streep trokken. Voor de functies hoefde ik het niet te doen, het enige wat de Stonic 'meer' had dan mijn 7,5 jaar oude ibiza is de achteruitrijcamara en climate control. Uiteraard zijn er ook nog functies als de verwarmbare stoelen en stuurwiel, en de diverse sensoren/veiligheidsystemen. Maar ik kan niet echt spreken van een upgrade. Spiegels die niet automatisch inklappen? Een 'lane departure warning' die maar irritant loopt te piepen, en een honk plastic achter de achteruitkijkspiegel waar je haast een bekeuring voor kan krijgen wegens het beperken van het zicht. Een anti-bots sensor die een paar keer heeft gewaarschuwd (bewuste test) maar verder geen actie onderneemt (wanneer dan wel?) en alleen het raam aan de bestuurderskant gaat in 1x open of dicht en de rest van de ramen moet je ingedrukt houden. Nog maar niet te spreken over de afwezigheid van 'hacks' die je bij de volkswagengroep auto's zodanig kunt personaliseren dat je van een basismodel (voor een paar euro) zo kunt upgraden naar een luxer modelletje. Ik vind het bij deze temperaturen buitengewoon slecht dat een functie als het openen van de ramen op afstand met de afstandsbediening niet werkt (zal ook wel iets van volkswagen zijn). Ik heb ook een QI lader in de auto (optie) laten zetten. Heb ik een Note 8 toestel... past dat kreng gewoon niet in het vakje achter de versnellingspook. Welke pannenkoek ontwerpt dat terwijl op het schapje erboven een zee van ruimte is en de ideale plek voor een telefoon (waar mijn note ook prima past). Leuke optie dus, maar ik heb er blijkbaar helemaal niks aan. Vind het een onlogische plaatst omdat het nou net een bakje is waar je allemaal zooi (bonnetjes, papiertjes, autosleutel, kauwgom/mintjes, etc) in legt en daardoor je (als die past) telefoon niet eens kunt opladen. Het is een nieuwe auto en de zuinigheid moet nog wat oplopen, maar met bijna 2000 kilometer op de teller en ongeveer 1:14 verbruik vind ik het maar teleurstellend. En ik merk bij een koude motor dat het vermogen minder is. Dus een beetje gas geven is er niet bij met een koude start. Maar er zijn blijkbaar meer mensen die daar last van hebben, dus het zal er wel bij horen. TL;DR: Ik zou na een 2000 km lange proefrit toch weer voor de Seat zijn gegaan :). Maar als ik niet naar het technische deel kijk is het verder een prima bakkie!
  2. OMEGA-ThundeR

    DRL Dag Rij Verlichting

    *Dubbelpost
  3. OMEGA-ThundeR

    DRL Dag Rij Verlichting

    Ik heb sinds kort de Stonic, en daar merkte ik op de automatische verlichtingsstand dat bij het aantrekken van de handrem deze inderdaad ook de dagrij verlichting uit zet. Buiten dat het opvallend voor mijzelf is kan het mogelijk verwarrend zijn voor een voorganger die het licht steeds aan en uit ziet gaan bij een stoplicht e.d.
  4. OMEGA-ThundeR

    De Stonic in RTL Autowereld op rtl 7

    Dit jaar (2018) moet die wel met automaat komen.