Kia Stonic
( 2017 > heden )
Alles over de Kia Stonic vind je hier
99 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 123 weergaven
Kan iemand mij vertellen of er in onze Stonic de zeilfunctie ( SSC) hoort te zitten , al diverse keren bij de dealer teruggewenst zonder resultaat . Hij heeft het nog nooit gedaan. De auto is nu 4 maanden oud . In de brochure ( bijlage) staat dat hij er wel hoort te zitten . alvast bedankt
Laatste antwoord door Marc B., -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, volgens de verkoper van mijn Stonic is het niet mogelijk om de buitenspiegels automatisch in te laten klappen. Op mijn Peugeot 508 had ik dit wel en daardoor vergeet ik regelmatig om de spiegels (middels het knopje) in- of uit te klappen. Klopt het dat automatisch in- en uitklappen niet op de Stonic DynamicPlusLine zit of, als het er wel op zit, hoe ik dit dan kan activeren. Ik ben benieuwd naar de reacties, Met vriendelijke groet, Ron Weber
Laatste antwoord door Roy Smits, -
- 3 volgers
- 29 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vanmorgen gereden 26 km nu melding voertuig accu 12 volt gevaar/ abnormaal wat is dit nu weer iedere keer wat met deze auto?
Laatste antwoord door MarisKIA, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 157 weergaven
Hallo Allemaal, Vraagje. Ik ben van plan om een ledlamp in de koplamp van mijn Kia Stonic van eind 2021 te plaatsen. De koplamp heeft een projectie lens in de unit. AI heeft mij zeer veel informatie gegeven en adviseert mij de Philips Ultinon Access led lampen te plaatsen. Deze is een van de weinige die street legaal is. Wie heeft deze in zijn Kia Stonic of een andere type Kia en wat zijn de ervaringen. Is deze geplaatst met of zonder canbus adapter? En indien met canbus adapter: past het allemaal achter de kap vsn de lichtunits Kia,?
Laatste antwoord door xtra40, -
Android auto
door Erwin1990- 4 antwoorden
- 389 weergaven
Hallo, Wij hebben een kia stonic uit 2018, als wij daar google maps op aansluiten via android auto dan is overdag en snachts het beeld altijd helder, maar rijd je bijvoorbeeld door een tunnel dan gaat hij wel in nachtmodus maar blijft hij daar ook in tot je bestemming. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt, Erwin
Laatste antwoord door Erwin1990, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 179 weergaven
Sinds vandaag kan ik de achterklep van mijn Kia Stonic van 2019 niet meer openen,je hoort wel het motortje. kan dit aan het weer liggen of zekering ?
Laatste antwoord door Michael Looijs, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 260 weergaven
Hoi mede stonic rijders . Is er op de stonic uit 2025 oktober ook een sneeuw modes ,,ik las op Google dat je de rij modus moet ingedrukt houden maar er verschijnt en gebeurt dan niets ..
Laatste antwoord door henkiehenk, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn nieuwe Kia Stonic heb ik nu 6 maanden en heb iedere keer problemen en dat zijn. Soms start hij wel maar kan ik niet wegrijden dan is er iets geblokkeerd De deuren gaan soms niet op slot, niet met de key en ook niet met het knopje van de deur, soms ook niet open en als hij wel open gaat is de kilometerstand weg de airco staat uit en is het 22,5 graad De alarm gaat soms af als de deur open gaat Kofferbak gaat soms niet open navigatie is een keer op hol geslagen De tijd van het klokje staat soms verkeerd En de garage kan niets vinden, iedere keer als ik weg wil rijden hoop ik maar dat er niets aan de hand is Is er nog zo'n maanda…
Laatste antwoord door Kia Sonic vorst gevoelig, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 194 weergaven
Mijn Stonic is recent 7 jaar oud geworden en daarmee is de navigatieservice verlopen en vervallen. verlengen gaat niet. Ik zie geen drukke wegen en flitsers meer als ik online ben. Ik wil de complete set vervangen voor een alternatief. Ik wil dan gelijk ook Android google car beschikbaar hebben en een groter display zou ook wel fijn zijn. Ik ben aan het zoeken geweest maar zie door de bomen het bos niet meer. heeft iemand dit al gedaan en wat zou een geschikt en vooral ook passend apparaat zijn?
Laatste antwoord door JBL, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 153 weergaven
Ik heb een stonic van 2022 maar na lange ritten valt mijn cruise control ineens uit en dan soms 3 x achter elkaar best erg . Soms rij je op de 2e baan en ineens valt hij uit en je zakt ook meteen in kilometers en dan is best eng vooral in de avond hebben meer ,ensen hier last van want de dealer kan niks vinden ook de werkplaats niet het is een lease auto maar paar meldingen gemaakt maar weten ook niet hoe men dit kan oplossen?
Laatste antwoord door corne_33, -
- 2 volgers
- 4 antwoorden
- 206 weergaven
Goededag Heren, Ik heb een kia stonic uit 2020 gekocht met 1.2 4 cylinder met veel leuke opties zoals achter parkeer sensors stuur en stoel verwarming carplay etc. Het enige wat ik mis is een achteruitrijcamera. Ik zie veel 2e hands gebruikte originele achteruitrij cameras voor de stonic. Zou deze achteraf geplaatst kunnen worden zoja is dit dan plug an play? Iemand ervaringen mee? alvast bedankt groetjes
Laatste antwoord door Peter Verhoeven, -
Griile verwijderen
door Japio- 1 volger
- 0 antwoorden
- 97 weergaven
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de grille te verwijderen zonder de bumper te de/monteren
Laatste antwoord door Japio, -
Binnen spiegel
door henkiehenk- 0 antwoorden
- 239 weergaven
Hoi mede stonic rijders . Wij hebben net een stonic dynamic line hybride gekocht en vroeg mij af of daar een automatisch dimmende binnen spiegel in kan en aansluiten,,de standaard zit er nu in met hand klipje .
Laatste antwoord door henkiehenk, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds enkele weken een nieuwe KIA Stonic GT-Line MHEV in bezit en tijdens het rijden viel me iets op. Heb hiervoor een KIA Stonic DynamicPlusLine gehad en daar werkte dit wel correct. Als je wegrijdt en je komt op een bepaalde snelheid, dan is er een indicator in het cluster die aangeeft dat je moet schakelen. Bij versnelling 2 t/m 4 gaat dit goed. Hij geeft ook aan dat ik naar zijn 5e moet schakelen, maar deze blijft dan actief zichtbaar. Kom ik op de snelheid dat ik naar zijn 6 moet, dan geeft hij nog steeds aan dat ik naar 5 moet. Schakel ik dan door naar 6, dan blijft hij aangeven dat ik naar zijn 6e versnelling moet. Ik weet dat dit in mijn vorige wage…
Laatste antwoord door RiFu, -
Stonic velgen
door Leoos- 1 antwoord
- 464 weergaven
De velgen van mijn 5jarige Kia Stonic oxideren op verschillende plekken, binnen de 7 jaar garantie. Weet iemand of de velgen ook onder die garantie vallen?
Laatste antwoord door Geo, -
- 8 antwoorden
- 12k weergaven
Beste forum-leden, Mijn dochter heeft afgelopen november de Kia Stonic 1.0 T-GDi van mijn zus overgenomen. De auto is 6 jaar oud en heeft 87.000 km gereden. De auto is altijd conform het Kia onderhoudsschema onderhouden (alles wat zelfs geadviseerd werd is uitgevoerd!). Toen mijn dochter de auto een maandje had merkte ze dat deze schokte wanneer ze met een constante snelheid reed. Omdat ze toevallig nieuw banden eronder had laten leggen dacht ze dat dit het probleem was. Dat bleek (helaas misschien) niet het geval te zijn. IN de garage dacht men in eerste instantie dat het de bougies zouden zijn maar nadat die vervangen waren leek het probleem zelfs nog erger ge…
Laatste antwoord door A.Lex, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
Weet iemand of het mogenlijk is om een in hoogte verstelbare stoel op de bijrijders kant te krijgen? MIsschien een Engelse uitvoering?
Laatste antwoord door Aitia, -
- 0 antwoorden
- 398 weergaven
Hallo allemaal, sinds 30 januari 2025 heb ik een lease auto de kia stonic. Nou is het probleem dat ik tijdens het bellen via appel carplay niet goed verstaanbaar ben voor de andere kant; dat wil zeggen het geluid wordt heel schel en valt gewoon compleet weg. Als eraan de andere kant dan weer wat terug gezegd word dan ben ik weer hoorbaar. Hij is terug geweest naar de dealer en die zeiden natuurlijk dat zij dat probleem niet hadden. Ik heb van alles geprobeerd orginele iphone kabeltjes gekocht instellingen verandert enz maar het probleem blijft : via bluetooth gaat het beter maar is ook niet zaligmakend. Het is wachten misschien op een update maar…
Laatste antwoord door martin Van Der Klooster, -
- 1 antwoord
- 712 weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Stonic uit 2019. De achterklep gaat niet meer open als ik ontgrendeling indruk, ook draait het motortje dan. Weet iemand wat er precies defect en hoeveel dit kan gaan kosten bij de KIA? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 3 antwoorden
- 826 weergaven
Ik zou afgelopen maandag mijn nieuwe stonic krijgen. Hij staat helemaal klaar trekhaak er onder en alles. maar de dealer kan hem niet op kenteken zetten vanwege een technisch probleem, dat is het enige wat er wordt gezegd meer mensen hier last van en iemand enig idee wat er aan de hand is
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo kia rijders. Sinds kort heb ik een stonic platinum edition bj 2018. Wat mij opvalt is het hoge verbruik. 7.8 l op 100km ik ben een vrij rustige rijder en rij nauwelijks stadsverkeer maar veel 80km wegen. Wat zijn jullie ervaringen Wat het verbruik betreft.
Laatste antwoord door Aitia, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi allemaal. Mijn 4 maand oude Stonic staat in Valet modus en ik kan het er met geen mogelijkheid uit krijgen. Kom net terug van van Mossel Kia Zwolle en daar wist ook niemand hoe het moest. De mensen hebben het echt geprobeerd maar het lukt voor geen meter. Heb net hiet alles gelezen en uitgeprobeerd maar ook dit lukt niet. Is er iemand die kan helpen?
Laatste antwoord door Henk Y, -
- 0 antwoorden
- 600 weergaven
beste medeweggebruikers, Hoeveel km’s gaan deze Kia Stonic 1.0 T-GDi ComfortPlusLine mee? is voor aanschaf mijn zoon.. Bij Ford zijn Ecoboost 1.0L rond de 200.000.. In testen van de Stonic 3 sterren veiligheid voor standaard model met optie meer sterren.. Graag jullie mening en adviezen.. Alvast hartelijk dank! mvg, F. van der Wende
Laatste antwoord door FvdW, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 614 weergaven
Volgende week krijgen wij de Kia Stonic 1.0 T-GDi MHEV DCT7 DynamicPlusLine geleverd. Ik weet niet beter dat deze over 100 pk beschikt (op de koopovereenkomst staat 101 pk). Nu lees ik ook op enkele sites over dit model dat men spreekt over een versie met 120 pk (bijvoorbeeld: https://www.zeeuwenzeeuw.nl/kia/modellen/kia-stonic/#:~:text=De Stonic beschikt over een,) of 120pk (88kW).) Betreft het hier een eerdere versie (2017-2020, zie: https://www.autoweek.nl/auto/92634/kia-stonic-1-0-t-gdi-120pk-dynamicline/ maar ook 2020-2023: https://www.autoweek.nl/auto/101345/kia-stonic-1-0-t-gdi-mhev-120pk-dynamicplusline/)? Kan iemand mij aangeven hoe dit zit, op de …
Bochtverlichting
door Raynl- 3 antwoorden
- 653 weergaven
Beste kia gebruikers. Mijn stonic had altijd bochtverlichting. Echter de laatse tijd lijkt dat niet meer te doen. Kan het zijn dat er wat in de instellingen verkeerd staat. Hier zet je dit eventueel uit of aan? Wie kan mij helpen?
Laatste antwoord door Anoniem123,