Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 12,7k weergaven
Wie kan mij vertellen hoe ik de dagrijverlichting kan vervangen van een picanto uit 2012. Ja de binnenkant van het spatbord "open" maken maar das nou net het probleem. Heb er al menig keer er onder gelegen maar kan geen lipje/opening vinden waar ik deze kan openen. Staat niet gedetailleerd in instrucieboekje en niet you tube te vinden. Help
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben me aan het oriënteren op een Kia Picanto. Ik heb een mooi gezien, het enige waar ik mee zit is dat de radio geen bluetooth heeft. Hij heeft ook geen multi media voorbereiding (dus geen usb aansluiting). Is het mogelijk om deze radio te vervangen voor precies dezelfde die Kia picanto's hebben met bluetooth? De verkopen wist het zo niet, en gaf aan dat er wellicht dan ook in de software iets aangepast moet worden. Het gaat dan dus echt alleen om de bluetooth versie (zonder navigatie, zonder carkit etc)
- 3 antwoorden
- 636 weergaven
Beste allemaal, Ik ben Derk en ik heb een Kia Picanto particulier gekocht uit 2016 met 107k km. Hij doet het goed en rijdt goed ondanks de echte stadwagen hobbelen over drempels. Ik hoor bij scherpe bochten iets verschuiven achter het Dashboard, het lijkt in het midden te zitten. Het geluid is echt een schuif geluid welke daarna abrupt stopt omdat je wss ergens tegen aan komt. Wat ik heb geprobeerd; - dashboard kastje verwijderd en gevoeld of er iets zat zover ik kon, ik heb een vanilleboompje weggetrokken maar dit was het niet. Goed gevoeld verder maar er ligt niks los. - ventilatie laten blazen op verschillende standen, maar geen soelaas. …
Laatste antwoord door DerkPicanto, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Kan iemand mij helpen aan de handleiding van een Picanto van juli 2015? Vriendelijk dank!
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Nieuw hier op het forum, maar ik lees al best een tijdje mee. We hebben net onze Gaskia uit 2015 naar Veenendaal gehaald. Uiteraard willen we die wat opleuken/updaten. Deze post gaat over led lampen. Eigenlijk willen we alle gloeilampen vervangen voor led (kenteken, binnen, achterlicht (incl. achteruit) en de koplampen). Dat hebben we bij onze Benz (canbus) ook gedaan, maar ik lees o.a. in deze post uit 2014 https://www.kiaclub.nl/topic/16375-picanto-led-richtingaanwijzers/ en op andere posts steeds over ‘snel knipperende’ ledlampen vanwege de stroombelasting (weerstanden ertussen). Speelt dat issue nog steeds? Naar mijn weten las ik…
Laatste antwoord door Gaskia, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Advies gevraagd. Ik was vandaag bij de automonteur. Hij geeft aan dat een geluid van de ABS pomp kan zijn dat deze gevoelig kan zijn. Als ik met mijn auto ´hard´rem hoor ik een vast soort schurend geluid. Wie herkent dit probleem, het is vooral bij koud, vochtig en vies weer. Rem hard intrappen en je hoort Grrrrr. Jullie advies wat het nog kan zijn of klinkt het iemand bekend.
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 9 antwoorden
- 2,6k weergaven
In mijn Picanto 2 (2014) wil ik graag mijn Samsung-telefoon (max 25W laden) kunnen opladen terwijl ik navigeer. Ik heb begrepen dat ik dat het best in de 12V sigarettenaansluiting kan doen. Met een autolader met 5V output, die ik nog had, lukt dat niet goed, omdat deze waarschijnlijk te weinig spanning levert om het verschil tussen ontladen (scherm aan bij navigatie) en opladen op te vangen. Maar wat voor autolader moet ik dan kopen? Waar moet ik op letten? Bij alle autoladers staat het wattage dat ze leveren, bijvoorbeeld 15W of 18W, maar wat past bij de 12V aansluiting in mijn Picanto?
Laatste antwoord door PauloPicanto, -
- 2 antwoorden
- 4,8k weergaven
Beste, Onlangs met een Picanto 1.0 TA uit 2012 gaan rijden welke een tijdje stil had gestaan. De auto had 98.000 kilometer gelopen maar klonk niet goed en gaf regelmatig flink witte rook met wegrijden en daarom besloten er een gebruikt blok in te leggen met 46.000 kilometer uit 2014, zelfde motorcode G3LA. Maar nu doet dit nieuwe blok hetzelfde als het oude blok. Namelijk witte rook geven wanneer je weg rijdt als de auto een paar minuten stationair heeft gelopen. Je trekt dan een wit rook gordijn waar je U tegen zegt. Als je start en meteen weg rijdt is er niks aan de hand en zie je zo goed als niks. Ik merk wel aan de uitlaatgassen dat dit anders ruikt voor mijn gev…
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 990 weergaven
in dec 2019 kochten wij onze kia picanto 1.2L benzine deze reed probleemloos en was onzettend pittig wel was de koppeling wat zwaarder maar dat deerde niet en af en toe wou hij moeilijk in de achteruit in december 2020 apk gehad en warempel op 8 januari 2021 nog geen 1 km van huis voor de rotonde weigerde de auto verder te schakelen dus bellen en in zijn 2 naar de dealer toe het bleek de druklager te zijn grapje van 900 euro nu hebben we de auto alweer een tijdje terug met een vederlichte koppeling maar ik vind dat de auto lui is en soms heb ik het gevoel dat hij inhoud meer in de zin dat hij de uitlaat moet door blazen te hoge tegen druk ofzo en dan vrij…
Laatste antwoord door Rinus30, -
stoelverwarming
door kiaatje55- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
nu de winter haar intrede doet. schijnt de stoelverwarming niet te werken. rijderskant ik duw het knopje in en na plm 10 seconden gaat hij weer uit. ik heb wel het idee dat de stoel warm word. weet iemand wat het zou kunnen zijn hartelijk dank voor de moeite
Laatste antwoord door kiaatje55, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
De achtergordel in mijn Picanto (2011) is beschadigd en moet ivm APK vervangen worden. Ik heb al een andere gordel, maar moet die er nog inzetten. Daarvoor moet de kap / bekleding eraf. Ik las dat dat een kwestie is van eraf wippen, klopt dat idd? Of gaan er dan dingen stuk...?? Alle tips zijn welkom om dit klusje te klaren Dank alvast!
Laatste antwoord door Adriaan101, -
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo Kia rijders, Ben nieuw hier en heb een witte Picanto 2 uit 2015. Ik heb een kia navigatie in willen bouwen en het werkte prima echter na een aantal minuten krijg ik deze melding: "Waarschuwing accu loopt leeg! Systeem wordt over 1 min. afgesloten! Gebruik systeem met contact aan." en de navigatie sluit zichzelf af, dit terwijl ik de motor heb lopen. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Mvg Gerard
tank inhoud Picanto
door rash- 8 antwoorden
- 30,7k weergaven
Hoeveel liter gaat er nou echt in de tank van een Picanto? Reden dat ik hierom vraag is: de specificatie van de auto geeft aan dat er een 35L tank inzit. Maar ik heb vandaag ongeveer 35,5 L getankt. En dat terwijl m'n benzine lampje daarvoor brandde en de boardcomputer aangaf dat ik nog ~ 58 KM kon rijden. Of is die specificatie van 35L zonder de reserve tank gerekend? Hoeveel liter heb je eigenlijk nog in je tank als het lampje gaat branden?
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 8 antwoorden
- 8k weergaven
Beste mensen, Sinds kort ben ik de eigenaar van een kia picanto 2011 model. Na een weekje of twee heb ik een probleem met het slot. Als ik deze met de afstandbediening open/dicht maak dan blijft de slot open/dichtgaan en blijft in de huidige stand vastzitten. Ook als ik de auto op slot wil doen klappert de slot open/dicht/open/dicht/open en blijft open. Als ik met de sleutel op slot zet met behulp van de sleutelgat gaat deze echter wel normaal op slot. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Laatste antwoord door Beos, -
- 1 antwoord
- 772 weergaven
Hallo mensen, Wij zijn sinds een week eigenaar van een picanto uit 2013. Hier zit een standaard radio in met stuurbediening. Allemaal prima maar nu het volgende. Als ik wil bellen en ik druk op het groene hoorntje dan moet ik een naam of nummer inspreken maar dit werkt op geen ene mogelijkheid. De beste vrouw herhaalt steeds ''pardon'' en na 4 a 5x gaat hij terug naar Radio. Als ik via mijn mobiel een contact kies dan gaat hij wel over de radio en als ik gebeld word en ik neem op via het groene hoorntje lukt dit ook gewoon. Het probleem ligt hem puur bij het zelf kiezen van een contact via de radio zelf. Is er iemand die hier misschien een oplossing voor weet?…
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Auto start niet, alles brandt controlelampjes, verlichting etc. Als ik de motor start blijft alles mooi branden, controlelampjes vallen niet weg, maar de startmotor geeft geen kik. Met startkabel gestart, start in 1 keer, mee gereden en nog half uurtje laten draaien. Motor weer uit, weer op normale manier gestart geen kik. Meet op de accu als de motor draait, met mijn bouwmarkt multimeter, 11,2 volt. Iemand een idee of tip? Auto heeft nog geen 80000km gereden. Vr.Gr. Dirk
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 18 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo beste mensen van kia club Nederland . Ik ben nieuw op deze form . En ik ben pas een trotse bezitter van me rijbewijs en van me eerste auto een kia picanto 3 deur uit 2011 . Ik zou graag aan jullie me auto willen laten zien en wat ik er al aan geknutseld hebt . Rgb led strip . Gaat aan als de deur open gaat . Dit was het . In de toekomst ben ik nog misschien verplan om een wiston navigatie er in te laten bouwen , maar daar ben ik nog niet helemaal zekker van , want daar heb ik nog te veel vragen over zoals : Waar koop je zo iets ? Hoe zit het met garantie ? Het updaten van de navigatie ? Werkt de navigatie optimaal en als een tom tom ? Kun …
Laatste antwoord door Kop Koffie, Lekker, -
Hulp gezocht bij uitvoeren audio upgrade
door Gast- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Eindelijk ben ik toe aan een audio upgrade voor mijn Picanto. Nu staan er genoeg tips over de aan te schaffen apparatuur, en genoeg foto's hoe het een en ander uit te voeren. Ben zelf best wel handig, alleen bang dat er hier en daar wat afbreekt als ik de diverse covers demonteer. Ik kom graag in contact met iemand die voor/met mij een audio upgrade uitvoeren. Uiteraard tegen vergoeding. Bedankt alvast.
-
- 21 antwoorden
- 5,1k weergaven
Beste, Ik wil graag alle speakers vervangen om een beter geluid te krijgen in de picanto uit 2016. Ik lees dat de radio 4x15 W ondersteund. ik wil geen nieuwe radio erin zetten maar alleen de speakers. Wat bevelen jullie mij aan? Er was een onderwerp in 2015 maar deze speakers bestaan niet meer. Budget 400 euro Alvast Bedankt voor het reageren Gr Roger
Laatste antwoord door Stefan1979, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag langs de garage gegaan voor de grote beurt waar me werd verteld dat de aircopomp kapot is. De garage gaf aan dat ik prima nog met de auto kon rijden en dat alleen de airco niks doet. Ik heb even wat onderzoek gedaan online en daar kom ik regelmatig tegen dat de airco pomp kan vast lopen en er voor kan zorgen dat de muliriem knapt. Mijn vraag is of de garage inderdaad gelijk heeft en ik gewoon kan rijden zonder dat er issues ontstaan of kan ik toch beter zo snel mogelijk de pomp vervangen?
Laatste antwoord door Marlux, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een vraagje over de Kia picanto verlichting. Is het mogelijk om bij een picanto uit 2013 met de normale koplampen deze te verwisselen met de led versie. En is dit ook mogelijk met de achterlampen. Alvast bedankt
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hey vrienden van de Kia, Ik had zojuist het geniale idee om het oliepijl van mijn Kia Picanto 2011 TA voor het eerst te checken op mijn vakantie locatie. Ik heb hem in april gekocht met een grote beurt. Ik had hiervoor een Citroën C3 met een duidelijke peilstok die volledig gedekt werd door olie. Nu bekeek ik net de stok (met een soort twister wenteling onderin) en zag ik dat die twister goed onder de olie zat, maar het gedeelte er boven maar tot het maximale puntje kwam, alleen dan wel maar half gedekt. Snap je hem nog haha? Dus onderin volledig zwart en dan de meting na de wenteling alleen half (dus links bijvoorbeeld van min tot max en rechts vrijwel gee…
Laatste antwoord door Devin, -
Lichtrelais
door vickia- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Omdat mijn accu telkens leeg loopt (niet altijd) en I'm 1 keer heb gezien dat de dagrijverlichting nog zwak brandde vermoed ik dat het relais dat de verlichting uit moet schakelen niet goed functioneert (heb zelfs vermoeden dat ie spontaan aangaat want ik controleer het al een tijdje als ik uitstap). Kan iemand mij vertellen wat dit relais zit en hoe ik hem kan herkennen. Kan de garage laten doen maar uurtarief is 120 euro. Jawel honderdentwintig. Gem. Tarief is tussen 40 en 70. Die 7 jaar garantie pakken ze zo weer van je terug. Hoop dat iemand kan helpen want al 3 accu's in een jaar tijd vervangen.
- 1 antwoord
- 867 weergaven
Dag allemaal, Ik zit te overwegen om een dakkoffer aan te schaffen voor mijn Kia Picanto uit 2016. Volgens Kia Nederland is de maximale dakbelasting 60kg. De dakkoffer die ik op het oog heb is 310 liter en heeft een maximale lading van 50kg. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een kleine dakkoffer en het effect ervan op benzine verbruik en vermogen van de auto? Hoor het graag van jullie! Groetjes Jessie
Laatste antwoord door TedKiaPret, -
- 1 antwoord
- 4,4k weergaven
Goeie dag, Ik ben nieuw hier, via mijn buurman het advies gekregen eens een social club op te zoeken van auto merk liefhebbers. Wij hebben een kia picanto, waar we dus elke 2 tot 2,5 maand olie moeten bij tanken. we hebben nergens sporen van lekkage dus moet het door de motor zelf rond gecirculeerd worden en eruit gegooid worden. De sensor zit bij of aan de carterpan, dus daar komen ik wel uit, bestel daar via kenteken gewoon een nieuwe laag olie niveau sensor voor. Wat ik denk dat het probleem is bij onze olie verbruik is; dat de olie retour regelaar, ergens boven op de kleppen deksel niet juist sluit. Dit zou dus waarschijnlijk vervangen of sc…
Laatste antwoord door Murcielaygo,