DerkPicanto Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Beste allemaal, Ik ben Derk en ik heb een Kia Picanto particulier gekocht uit 2016 met 107k km. Hij doet het goed en rijdt goed ondanks de echte stadwagen hobbelen over drempels. Ik hoor bij scherpe bochten iets verschuiven achter het Dashboard, het lijkt in het midden te zitten. Het geluid is echt een schuif geluid welke daarna abrupt stopt omdat je wss ergens tegen aan komt. Wat ik heb geprobeerd; - dashboard kastje verwijderd en gevoeld of er iets zat zover ik kon, ik heb een vanilleboompje weggetrokken maar dit was het niet. Goed gevoeld verder maar er ligt niks los. - ventilatie laten blazen op verschillende standen, maar geen soelaas. - alles uit dashboard kastje gehaald maar het blijft. Ik word er zo gek van dat ik er niet achter kom en het niet krijg opgelost dat ik zelfs overweeg de auto hiervoor weg te doen. Weet iemand was dit kan zijn? Quote
Machlo Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Wat voor een radio zit erin? Standaard? Inbouw? Ik weet nog dat, toen ik mijn radio inbouwde, ik een flink stuk kabel en stekkers erin moest proppen. Wellicht dat die ergens tegenaan tikken/schuiven? Quote
DerkPicanto Posted April 27, 2022 Author Posted April 27, 2022 14 minuten geleden, zei Machlo: Wat voor een radio zit erin? Standaard? Inbouw? Ik weet nog dat, toen ik mijn radio inbouwde, ik een flink stuk kabel en stekkers erin moest proppen. Wellicht dat die ergens tegenaan tikken/schuiven? Dank voor de reactie. Alles is standaard. Quote
DerkPicanto Posted April 28, 2022 Author Posted April 28, 2022 Inmiddels ook midden console waar de pook zit eruit getrokken maar ook hier zag het er perfect uit. Ik word er helemaal gestoord van, zo'n leuke wagen en dan dit geschuif. Ik ben vandaag met een oudgediende van de Kia garage een stukje gaan rijden maar toen was het er uiteraard niet. Het moet wel een stukje plastic oid zijn wat kan schuiven.... In het filmpje hieronder hoor je 2 keer het geschuif, aan begin en eind van het filmpje als ik de bocht maak. IMG_6531.MOV Quote
Recommended Posts