Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mooie Picanto gekocht. Picanto heeft Webasto schuifdak van aanbod in zomer 2014. Heeft iemand ervaring met dit model en weet of de auto door een wasstraat kan?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 12 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Omdat mijn Picanto nog niet voorzien was van stuurwielbediening, heb ik vorige week de originele stuurwielbediening in mijn Picanto 2012 ingebouwd. Bij de eerste keer uitproberen werkte alles perfect. Echter nadat de auto van de stroom af ging, functioneerde de stuurwielbediening helemaal niet meer. Vervolgens ging ook de clockspring kapot, deze heb ik inmiddels vervangen en nu gebeurde hetzelfde fenomeen nogmaals. De stuurwielbediening werkte perfect met de nieuwe clockspring, maar na de auto enkele seconden van de stroom af te hebben gehaald, functioneert de stuurwielbediening helemaal niet meer. Iemand enig idee waar dat aan kan l…
- 0 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo Allemaal! Ik heb sinds kort een probleem met de Centrale Deur Vergrendeling (CDV) van mijn Picanto 2. Het is de originele CDV die erin zit. Sinds 2 weken krijg ik alle sloten wel open met de sleutel in het slot én met de afstandsbediening op de sleutel, maar sluiten gaat niet meer. Met de afstandsbediening gaat geen van de deuren op slot. Met de sleutel gaan alleen het linker voorportier én de achterbak op slot. De KIA dealer zei dat de aandrijfmotor van de CDV moest worden vervangen. Dit laten doen bij een KIA onderdelen bedrijf, die deze ook werkend op de 'donor auto' hebben laten zien, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De man is zo aardig…
Laatste antwoord door DefecteDeur, -
Dashboard speakers
door Wick- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Kan iemand mij een paar dasboard speakers aanraden voor een Kia Picanto 2013 comfort die je zo kan verwisselen zonder moeilijk gedoe? Ik wil wat beter geluid.
Laatste antwoord door Machlo, -
Nieuw hier
door Stefan1979- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Goedemiddag forum leden, Ik wil me via deze weg even voorstellen. Mijn naam is Stefan Ik kom uit het altijd gezellige Brabant. Ben 42 jaar, getrouwd en heb 2 kids. Twee jongens,één van 8 en één van 11. Ik ben sinds enkele weken in bezit van een Kia Picanto Extreme 1.0 69 pk uit 2015. Vindt het een erg grappig autootje wat er leuk uitziet en lekker rijdt. Mijn vorige auto was een Nissan Pixo, dus kan wel zeggen dat dit een verademing is wat betreft luxe. Als gezins auto rijden we een Ford Focus 3.1 uit 2013. Heb al een upgrade uitgevoerd in de audio, deze is standaard kortgezegd ruk. De standaard radio vervangen door een exemplaar uit China. Een 9 inch android radio …
Laatste antwoord door Stefan1979, -
- 11 antwoorden
- 9,2k weergaven
Beste leden, Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Hendrik en heb een Kia Picanto 1.0 design edition gisteren gekocht. Echter valt het me op dat de achteruitversnelling vaak moeilijk doet. De dealer gaf aan dat ze er niks aan kunnen doen en dat alle picantos het hebben. Dat het een kwestie is van koppeling loslaten en weer indrukken en enkele secondes wachten. Dit is voor mij geen oplossing. Zijn er echt meerdere die er last van hebben? Ik hoor het graag
Laatste antwoord door Miekeha, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goed dan, ik ben bezig met het retrofitten van cruise in de Picanto van mijn vriendin. Voor zover ik me goed heb laten informeren zou dit een FE betreffen. (Datum toelating 20-4-2017) is dit correct? En dus geschikt om dit bij te doen. De auto is redelijk goed uitgevoerd met Bluetooth, achteruitrij camera en dergelijke dus als ik het goed heb hoeft er niet een ander kabeltje in het stuur? Het gene waar ik vooral tegen aan loop en wat ik zo niet kon vinden is hoe verwijder je de airbag zonder dat je iets moet afbreken oid. Ik ben inmiddels zover dat ik weet dat je de 2 T40 schroeven aan de achterkant dient te verwijderen. Ik kan zo ook keurig netjes los draa…
Laatste antwoord door BartB, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een vaste trekhaak (geplaatst 2016) onder mijn Picanto (2016) maar heb geen specificaties erbij. Wil weten wat de maximale verticale belasting is ivm gebruik fietsendrager. Garagehouder overleden, bedrijf gestopt. Wie herkent mijn trekhaak? Op de kogel staat code F5489 met daaronder 2932. Kan dit niet terugvinden op internet. Er zit een Bosal dop op. Er is een kleine zinsnede gemaakt in de bumper. Hier een paar foto's: https://photos.app.goo.gl/AvUccLwcfr97iXsR8 (Ik hoop dat dit werkt) Hopelijk zijn er hier een paar experts die mij kunnen helpen!
Laatste antwoord door MeerAstrid, -
Onderhoudskosten 1 2
door Anouk- 28 antwoorden
- 25,7k weergaven
Een heel aantal merken hebben vaste onderhoudsprijzen per model en aantal km's. Heeft iemand die van KIA Picanto hier? Of heeft iemand al onderhoud laten plegen en wat koste de beurt? Helaas staat het niet op de site, bv Toyota heeft dat goed voor elkaar, weet je precies waar je aan toe bent!
Laatste antwoord door Bokje, -
Cruis Controle
door .nl- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb even een domme vraag. Ik bezit een Picanto uit 2016. Nu ben ik op Ali eens zomaar wat aan het googelen en kom ik zo’n stuurmodule knop tegen voor Cruise Controle. Nu wil ik de mijne ietwat gaan uppimpen en dacht als leek zijnde is het nou gewoon zo als ik deze module in mijn stuur plaats dat hij dan gewoon cruise controle bezit? Ditzelfde geld voor de andere kant telefoonbediening etc. Mijn huidige stuur heeft enkel gesloten plaatjes. Verder wilde ik er wellicht een navi en achteruitrijcamera op plaatsen iemand daar nog tips of ideeën over..
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hey Kia fanaten! Een deze dagen staat mijn 'nieuwe' auto klaar, een Kia Picanto 2 uit 2011. Nu zat ik alvast een beetje te neuzen voor een Radio met android auto die ik mogelijk pas wat later er in wil zetten (eerst maar eens de auto halen). Ik weet niet of ik zomaar linkjes mag plaatsen, maar ik kwam de onderstaande plug and play radio tegen, op maat gemaakt voor de Kia Picanto 2 en ik vroeg mij af of een van jullie toevallig deze of iets soortgelijks heeft ingebouwd en hoe dit bevalt. Ik hoor het graag :) https://www.audiovolt.nl/product/kia-picanto-carplay-en-android-auto-navigatie-9-stuurbediening/?gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_20TBdlrd0M9FOFK7lfoJ6t1…
- 9 antwoorden
- 6k weergaven
Ik ervaar al 2 jaar het probleem dat er vocht in mijn auto trekt. Nog niet eerder heb ik mij zover verdiept in het probleem als gisteren en ja hoor gisteren op 2 plekken opgevallen dat het lekt. 1. onder de stoelen onder de bekleding (kleed voelt droog aan maar zodra ik eeop druk begint het nat te worden) meer aan de bestuurderskant dan aan de berijderskant en ten tweede links achter. Nu de auto van 2012/8 is en niet meer onder garantie valt wil ik dit euvel zelf oplossen naast goede vochtvreters die ik in de auto wil plaatsen. De auto wordt trouwens zeer weinig gebruikt en in de corona tijd helemaal. -onder de deuren zijn de gaatjes gecontrolleerd en zie i…
Laatste antwoord door jackkerkrade, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Het leek me een leuk idee om de halogeen koplampen te vervangen voor de LED units, dus de héle koplampunit en niet alleen deze lichtjes, maar blijken de stekkers/ connectors anders te zijn. (Hoe ) Is dit op te lossen?
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Kia club leden, Ik heb in de achterklep van de Pikanto een ontgrendelings schakelaar zitten. Deze begint uit elkaar te vallen, eerst het rubber verteerd en later valt het witte plaatje er uit. Nu ducktape er op. Wie weet waar je deze schakelaar los kan bestellen ipv de gehele komplete achterklep greep OEM nr 817201Y000 via de KIa dealer. Of heeft iemand hier ook ervaring mee ? Met vriendelijke groet Serge van Til
Laatste antwoord door Mr G, -
- 0 antwoorden
- 883 weergaven
Goedemiddag, Ik heb een KIA PICANTO 1.2CVVT 63KW BASE op het oog. Bouwjaar 2012, kmstand 185.000. 4000 euro. De prijs -particulier- lijkt prima. 2 voorgaande eigenaren. Als ik het goed heb gezien op deze website, heeft de auto een distrubutieketting? Wat ik alleen niet duidelijk kan vinden is wanneer deze vervangen moet worden. 130.000km is het getal wat ik tegen kwam? Ik dacht eerlijk gezegd dat een ketting niet vervangen hoeft te worden? Iemand nog tips waar ik op moet letten? Dank
Laatste antwoord door Dmvgg, -
Subwoofer
door SiemHermans- 0 antwoorden
- 714 weergaven
Hallo. Ik wil graag een subwoofer installeren in mijn Kia Picanto uit 2012. Deze heeft nog de originele radio. Graag wil ik gebruik maken van de Pioneer TS-WX130EA- Active autosubwoofer. Heeft iemand enig idee hoe ik deze installeer op de originele radio?
Laatste antwoord door SiemHermans, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit. maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 855 weergaven
Picanto uit 2013 wil niet meer op of neer schakelen. Rijdt alleen in hoogste versnelling. Als ik hem in 1 of 2 zet veranderd er niets en als ik hem in achterin zet is een harde kon voelbaar. Iemand een idee?
- 22 antwoorden
- 18,9k weergaven
Beste allen, Kia Picanto 2011 1.0 Onlangs heb ik sleutelkastje vervangen omdat het veertje stuk was. Daarbij is de batterij uit het huisje gevallen. Na weer inelkaar gezet te hebben kan ik nu enkel de deuren open en dicht doen met de afstandsbediening alleen de auto start niet meer. Met de reserve sleutel is er niets aan de hand. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Moet ik naar de dealer of kan ik het probleem op een simpele manier zelf oplossen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Navigatie maar ook beter geluid met standaard speaker,kant en klaar voor een"KLEIN" bedrag.(aliexpres}
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi mensen ik heb pas een Kia picanto morning met comfort pack 2011 1.0 gekocht en sinds kort heb ik een probleem met de Cv de zekering is gesprongen.Als ik de zekering erin doe trekt deze in no time de accu leeg. Als je de zekering erin doet en de motor laat lopen hoor je dat de vergrendeling wordt aangestuurd. de vergrendeling zelf werkt niet weet iemand waar het hoofd stuurstroom relais zit, aangezien deze afgezekerd is op 20A.Of eventueel een schema van de complete Cv installatie Mvgr Ben
Laatste antwoord door ferrari-ben, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo. Even even vraagje hoop dat Ik het op de juiste manier uit breng. ik heb mijn oude Picanto 2006 omgeruild voor een uit 2014. Een beste verbetering Maarheeze geluid is superrr slecht. Dat had ik al op het forum vernomen. Maar nu heb ik me nieuwe speakers gehaald alleen heb ik geen idee hoe ik de cover los krijg op het dashboard. Ik heb op YouTube wel een filmpje gezien iemand die er een bankpasje tussen zet en omhoog ligt. Alleen lukt dit bij mij voor geen meter. iemand een goede tip voor me alvast bedankt.
Airbag lampje
door Machlo- 2 antwoorden
- 6,4k weergaven
Sinds ruim 'n week blijft het airbag lampje recht voor mijn neus branden. Gaat aan bij starten, uit en direct weer aan en blijft branden. Gisteren naar de dealer geweest. Ruim een half uur ermee bezig geweest. Geen fouten of meldingen gemeten met doormeten. Accu was nog goed. Voorstel garage om opnieuw langs te komen voor een uitgebreidere analyse (was nu even "tussendoor" gekomen...afspraak 4 dgn geleden gemaakt). Auto zou dan aan uitgebreider onderzoek worden onderworpen. Vraag van monteur: ergens tegen aan geknald.... Nee. Andere dingen gedaan onlangs? ....Nee. Zijn er dingen waar ik aan kan denken en die ik kan doorgeven?
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Picanto is toe aan zijn 225.000km beurt. Daarbij moeten oa luchtfilter, interieurfilter en brandstoffilter vervangen worden. Die eerste twee heb ik al meerdere keren gedaan, die zijn simpel, maar heeft iemand hier het brandstoffilter al eens zelf gedaan? Ik neem aan dat dit in de tank onder de achterbank zit, maar ik weet dat graag zeker, net als eventuele tips zoals speciaal gereedschap of bijv. pakkingen die dan ook vervangen moeten worden. Vast bedankt!
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Sinds kort zijn wij de trotse bezitters van een nette Kia Picanto uit het jaar 2016 met nog maar 23000 km. We hebben de auto gekocht voor dagelijks woon/werk verkeer, waar hij uitermate geschikt voor is. We hebben echter een twee tal vragen. Onze Picanto is uitgerust met een bluetooth radio. We kunnen onze telefoons koppelen, het adresboek is in de radio te zien, We kunnen bellen, maar de ontvanger hoort ons niet. In het plafon kan ik ook geen microfoontje ontdekken. Zit er geen microfoon in?, of zit hij ergens verstopt en werkt hij niet!!. Wie kan ons hier meer over vertellen. Onze Picanto is ook uitgerust met centrale vergrendeling. In alle deuren e…
Laatste antwoord door Murcielaygo,