Jump to content

kan ik een jumpstarter gebruiken op mijn kia picanto van 2017

Dirk
 Share

Recommended Posts

Auto start niet, alles brandt controlelampjes, verlichting etc.
Als ik de motor start blijft alles mooi branden, controlelampjes vallen niet weg, maar de startmotor geeft geen kik.
Met startkabel gestart, start in 1 keer, mee gereden en nog half uurtje laten draaien.
Motor weer uit, weer op normale manier gestart geen kik.
Meet op de accu als de motor draait, met mijn bouwmarkt multimeter, 11,2 volt.
Iemand een idee of tip?
Auto heeft nog geen 80000km gereden.
Vr.Gr. Dirk

11,2V bij lopende motor is te laag.
Wat meer je op de accu met de motor uit en tijdens een startpoging?

Mijn eerste gevoel zou de dynamo zijn, maar het kan ook dat er 1 cel van de accu dood is, waardoor de spanning van de dynamo omlaag getrokken wordt...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By Jan Fahner
      Ik had altijd een indicatie bij regeneratief remmen hoeveel hij opgeladen had in de linker klok. Dat is nu weg .  Iemand een idee hoe ik dat terug krijg ???

Ook bleef de regenerative remkracht bij 2 <<  staan als ik de auto uit en aan zette, doet het ook niet meer . Waarom ??

Tussen haakjes : Zoon had hem even geleend , weet natuurlijk nergens van :-)
    • By Breda1912
      Vanwege de aanschaf van een andere auto verkoop ik de originele rubberen matten en de originele kunststof inzetbak voor de kofferbak. Ze zijn gebruikt in mijn KIA Sportage 3 uit 2012. 
      Bieden van af  € 30,00. 

• By Cor de Zeeuw
      Hallo, we zijn op zoek naar 16 inch wieldoppen voor de kia niro, bouwjaar 2019. Deze kunnen alleen via de kia dealer verkregen worden. Het gaat om aerodynamische wieldoppen.  Zijn er alternatieven? En heeft iemand er ervaring mee? 
      We horen het graag.

Groeten, Cor.
    • By Ledie416
      Na een fantastisch mooie duik een talud af ( test erg goed doorstaan ) .Een perfecte berger die geen takelschade achterliet ,ben ik eigenaar van deze Kia.
      3 Velgen en 2 banden weggegooid en andere eronder , 4 vervangen dus. velgen met winterbanden en wieldoppen !00 Euro, mooie prijs , de niet weggegooide velg is nu reservewiel.
      Na een poosje zoeken kwam mijn echte probleem tevoorschijn , eerst gesnuffeld boven radiator , Blauwe vloeistof bleef blauw , dus geen lekke koppakking. wel soms een koelvloeistof luchtje via kachel tijdens rijden . na 1000 km 100ml, erg weinig dus. Oorzaak radiateur onderkant. alles heeft normaal en goed zijn werk gedaan , zal onderdeel laten komen en vervangen. Ben monteur in ruste , maar kan niet stilzitten en verder tevreden over deze auto die erg goed rijd

• By Kia pannenkoek
      Heeft al iemand een Edition uitvoering in gebruik genomen? Ben erg benieuwd of daar al het nieuwe logo op zit. In de configurator staat bij alle uitvoeringen MY21 vermeld, behalve bij de Edition, zou dit betekenen dat die dan MY22 is??
  • Create New...