Ga naar inhoud

Kia picanto 2013 achteruit versnelling


Kadda001

Aanbevolen Berichten

Beste leden,

Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Hendrik en heb een Kia Picanto 1.0 design edition gisteren gekocht.

Echter valt het me op dat de achteruitversnelling vaak moeilijk doet. De dealer gaf aan dat ze er niks aan kunnen doen en dat alle picantos het hebben. Dat het een kwestie is van koppeling loslaten en weer indrukken en enkele secondes wachten.

Dit is voor mij geen oplossing. Zijn er echt meerdere die er last van hebben?

Ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad , maakt niet uit welke Picanto je hebt of Kia of wat voor en merk dan ook , het zijn gewoon de tandwielen in de bak die opdat moment niet synchroon lopen om in te haken , is verder ook niets aan te doen. Diversen klanten klagen wel eens ongacht merk en na een gedegen uitleg wordt het begrepen. Boven genoemde oplossing is de enige oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit herken ik ook.

 

Maar onze hyundai uit 1994 had hier ook last van en daar was de oplossing in zijn vrij koppeling op laten komen en daarna in achteruit zetten (uiteraard met koppeling ingedrukt haha). Ditzelfde werkt ook bij de Picanto.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...

Ik heb sinds januari 2017 een Picanto Super pack uit 2012 en ervaar soms hetzelfde probleem met achteruit schakelen. Ik zal aan de dealer vragen of hij een oplossing weet of dat ik het "gewoon" moet accepteren.

Ik snap het verhaal met de tandwielen maar blijf het vreemd vinden dat het bij de een wel zo is en de ander niet.

Ik heb net een mini cursus schakelbak op Youtube gehad en ik moet zeggen dat het interessant was, zo snap ik hoe een schakelbak werkt. Blijft de vraag of de tandwielen dan wel synchroon lopen zoals het filmpje doet geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...