Kadda001 Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Beste leden, Ik zal me eerst voorstellen, ik ben Hendrik en heb een Kia Picanto 1.0 design edition gisteren gekocht. Echter valt het me op dat de achteruitversnelling vaak moeilijk doet. De dealer gaf aan dat ze er niks aan kunnen doen en dat alle picantos het hebben. Dat het een kwestie is van koppeling loslaten en weer indrukken en enkele secondes wachten. Dit is voor mij geen oplossing. Zijn er echt meerdere die er last van hebben? Ik hoor het graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lennart Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Ik ervaar het met mijn Picanto ook wel eens. Niet dat ik het storend vind, maar het valt wel op. En het staat klungelig, hahahaha Mijn is van mei 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Dat is inherent aan hoe de achteruitversnelling werkt en niet alleen bij een Picanto. Bijna iedere auto kan dit hebben en de gegeven oplossing is de enige juiste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadda001 Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Ik vind het wel vervelend, vooral met het keren... Ik hoop dat het zal wennen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joyce2 Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Bij mijn design editie heb ik er gelukkig geen last van. Het klinkt me wel als vervelend, sta je midden op de weg even stil als je wilt gaan inparkeren en je krijgt 'm even biet in z'n achteruit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Picawhite Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Inderdaad , maakt niet uit welke Picanto je hebt of Kia of wat voor en merk dan ook , het zijn gewoon de tandwielen in de bak die opdat moment niet synchroon lopen om in te haken , is verder ook niets aan te doen. Diversen klanten klagen wel eens ongacht merk en na een gedegen uitleg wordt het begrepen. Boven genoemde oplossing is de enige oplossing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phoenix2149 Posted March 2, 2013 Share Posted March 2, 2013 Dit herken ik ook. Maar onze hyundai uit 1994 had hier ook last van en daar was de oplossing in zijn vrij koppeling op laten komen en daarna in achteruit zetten (uiteraard met koppeling ingedrukt haha). Ditzelfde werkt ook bij de Picanto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DjTheDice Posted March 5, 2013 Share Posted March 5, 2013 Zelf in bezit van Picanto 1.2 uit 2013 en heb dit probleem nog niet gehad. Gaat prima in zijn achteruit. Bij mijn vorige auto had ik dit soms ook, maar meteen ff ontkoppelen en koppelen en daar gaat ie weer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kadda001 Posted March 5, 2013 Author Share Posted March 5, 2013 Daarom vind ik het zo vreemd, de ene persoon zegt dat dat normaal is, en de ander zegt nooit last gehad te hebben van het probleem. Morgen maar opnieuw contact opnemen met de Dealer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roosje1 Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Onze Picanto heeft er geen last van, dus ik zou het niet accepteren en nogmaals probleem bij dealer leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gonda Posted February 6, 2017 Share Posted February 6, 2017 Ik heb sinds januari 2017 een Picanto Super pack uit 2012 en ervaar soms hetzelfde probleem met achteruit schakelen. Ik zal aan de dealer vragen of hij een oplossing weet of dat ik het "gewoon" moet accepteren. Ik snap het verhaal met de tandwielen maar blijf het vreemd vinden dat het bij de een wel zo is en de ander niet. Ik heb net een mini cursus schakelbak op Youtube gehad en ik moet zeggen dat het interessant was, zo snap ik hoe een schakelbak werkt. Blijft de vraag of de tandwielen dan wel synchroon lopen zoals het filmpje doet geloven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miekeha Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 Hallo ik heb een kia picanto uit 2015 en mijn man een van 2020, deze hebben er allebei last van, idd vooral bij achteruit inparkeren erg lastig en erg knullig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts