Jump to content
 

DjTheDice

Leden
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutraal

About DjTheDice

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    2013 Kia Picanto 1.2 5drs Superpack Titanium
  1. Whuahaha inderdaad. Ik zie het ook staan.
  2. Zie mijn eerdere post in dit onderwerp: De trekhaak dealer waar ik was gaf aan dat ik voor mijn Picanto wel een 75Kg kogeldruk haak kon krijgen vanuit Italie, maar dat dit ongebruikelijk was voor de Picanto. Ook was dit een vaste haak, omdat ze deze niet afneembaar hebben.
  3. Ok, maar de vouwwagen is 145Kg lees ik. Mijn gesloten aanhanger zit leeg rond de 400Kg Dan krimpt ie wel hoor haha
  4. Aahhh. Mooi! Dus als ik goed laad en ik blijf bij de 28Kg kogeldruk en max 700Kg totaal (geremd) dan moet het goed zitten? Beetje flauwe helling (gewoon snelweg viaduct over de maas) was overigens al hard werken en terug schakelen voor mijn 1.2 motor met lege aanhanger...
  5. Dat vraag ik me ook af. Mijn Pico zakt niet door zijn hoeven met de aanhanger (afgelopen zondag even leeg geprobeerd). Dus met fatsoenlijk laden zal het wel lukken, maar ik wil vooral weten of mijn chassis of haak of iets dergelijks niet stuk / krom gaat? Op de aanhanger staat namelijk 75Kg kogeldruk...
  6. Afgelopen vrijdag trekhaak laten monteren op mijn Picanto. Trekhaak dealer gaf meteen aan dat ik wel zeer goed moet opletten hoe ik de trekhaak gebruik vanwege de kogeldruk van 28kg en dus geen fietsendrager met zware fietsen mogelijk. Nu heb ik de trekhaak nodig om een gesloten aanhanger mee te nemen. Ik weet dat ik dan aan de max zit van 700Kg geremd mogen trekken, maar heeft iemand dit al mogen ervaren? De trekhaak dealer keek verbaasd en had zo zijn twijfels PS: De trekhaak dealer kan blijkbaar wel een 75Kg kogeldruk trekhaak uit Italië laten komen voor de Picanto. Helaas hoo
  7. Ik rijd puur en alleen snelweg (woon- werk 85km retour per dag). Bij het optrekken niet meteen doorschakelen levert bij mij ook zuinigere resultaten op dan luisteren naar de ECO modus... Als ik de ECO modus tijdens optrekken aan houdt en ik wil met het verkeer mee (oprijden snelweg enzo) dan moet ik toch best wel gas geven en dan zie ik de BC omhoog vliegen. Trek ik gewoon goed (normaal) door en schakel ik pas laat, dan zie ik de BC zelfs nog tijdens het optrekken teruglopen. Op de snelweg rijd ik zo vaak mogelijk op cruisecontrol, ik heb nog regelmatig een file vrije rit. Mijn BC vertel
  8. Nog verder? haha ik durf al niet meer te rijden als mijn BC op streepjes springt... (wat hij tussen 75 en 80Km resterend al doet...)
  9. * Ook de erg soepele stuurbekrachtiging (om in te parkeren) krijgt van mij extra punten. * Interval ruitenwisser met veel interval standen. Werkt beter dan mijn vorige auto die een regensensor had. Vaak piepende rubbers op mijn raam gehad hoor... * Verlichting die altijd automatisch uit gaat (bij vergeten) ook al heb je handmatig je verlichting knop aangezet op bijv. vaste stand dimlicht i.p.v. automatisch. Mee eens. Vind het "hoog" zitten gevoel prettig rijden, maar verkeerslichten betekent bukken en ik ben maar 1,74m kort Voor mij ook de goede stevige bekerhoude
  10. DjTheDice

    Getint glas

    Heb ik ook voor geïnformeerd, maar is er idd niet. Zul je zelf moeten regelen.
  11. Zo! Dat is even informatie die er toe doet! Het positieve voor mij hieraan is dat ik nu dus niet hoef te twijfelen om te kopen
  12. Bij dubbeldin kom je al snel op de Pioneer uit als je al je opties wil behouden, zoals ook de iPod en USB aansluitingen etc. Ik vind de Pioneer VEEL te duur voor wat je er voor krijgt en de navigatie blijft altijd de dure NavGate. Daarnaast is de Pioneer (en enkele anderen) ook erg diefstal gevoelig. De Witson zou ik ideaal vinden vanwege inderdaad veel beter ogen in het passende frame, beter geluid, minder diefstal gevoelig doordat het gewoon een deel dashboard is, zelf kiezen welke navigatie je erop zet en naar mijn idee meer mogelijkheden dan bijv. Pioneer Maar goed, spraaksturing (om
  13. Ik zit veel tussen snel en druk verkeer, dus ik wil beide handen op het stuur houden en mijn ogen op de weg. Ik wil niet op mijn radio in het midden console lopen drukken en draaien enzo om iemand te bellen. Mijn ogen zijn altijd voor me op de weg en medeweggebruikers gericht, dus ik ben dolblij met het groene knopje op mijn stuur en dan gewoon zeggen wie ik wil bellen. Ik hoef dan alleen maar te luisteren en praten. Al mijn vorige (Parrot) carkits deden dit ook al, dus dit is voor mij een van de meest essentiële zaken en denk niet dat ik dit wil missen. Ik baal echter wel van het hui
  14. Ik ben ook wel benieuwd. Dit zou ook mijn keus worden denk ik, maar ik twijfel nog enorm, omdat ik de spraak sturing nu toch wel vaak gebruik in de originele radio om te bellen... Wat ik heb gelezen zit deze functionaliteit niet in de Witson, anders had ik hem per direct gekocht.
×
×
  • Create New...