Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
Ongelukje met band
door Machlo- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Op de terugweg vanuit de Ardennen ergens in een dorpje een stoeprand geraakt met mijn band. Op het eerste zicht dáár leek er niks aan de hand, vandaag ontdekte ik toch dat er een stukje band af is gesleten.... Op de foto's kun je de beschadiging zien. Het is echt niet veel, maar wel wat meer dan een schuurplek. Wat denken jullie, de bandenboer er maar naar laten kijken? Karkas is niet zichtbaar.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Vrijdag met 3 volwassenen (plus 4 voeter) en bagage richting de Ardennen vertrokken.........airco aan en gáánnnn. Nou, dan mis je toch wel wat trekkracht zeg. Regelmatig in z'n 3 omhoog en maar hopen dat die bergtop snel in het zicht komt. Dat is zweten zeg, ondanks de airco..... Nou moet ik zeggen dat de werking van de airco me tegen viel. Net een beurt gehad en ook de airco laten bijvullen. Blower op 4 en standje koud.....vond ik toch dat het er niet echt veel kouder op werd in de auto. Kan het zijn dat deze automatisch wordt uitgeschakeld als de auto zwaar belast wordt? Of zou dat niet uit moeten maken en zou er flink koude lucht uit de gaten moeten ko…
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Sinds kort de eigenaar van Picanto 1.0 uit 2012. Sinds vorige week is de zekering (onder de motorkap) van mijn airco 2x doorgebrand. De airco wordt wel goed koud (wanneer hij het doet) en maakt naar mijn mening geen vreemd geluid. Daarnaast zie ik ook geen kabelbreuk o.i.d. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nu nogmaals een nieuwe zekering geplaatst maar verwacht niet dat deze het lang gaat houden. Alvast dank voor jullie hulp! Gr Van Dijk
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hallo, Onlangs een Kia Picanto uit 2014 aangeschaft, maar ik krijg mijn samsung galaxy s7 niet gekoppeld. Als ik de instructies volg: setup - phone - pair, vraagt hij of ik de naam van de telefoon wil noemen. Dit pakt hij niet. Zit er een microfoon in? En zo ja is deze te gebruiken om mee te bellen of moet ik een extern apparaat aanschaffen, vb. een parrot. En waar moet ik de naam naar roepen? Naam van telefoon pakt hij niet. Ik heb overigens een "standaard"-versie. Dus geen stuurwielbediening. Ik wil hem graag gebruiken om muziek te koppelen, maar zoek ook naar het beste middel om handsfree te bellen. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Alva…
- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Goedemiddag allemaal, Ik heb een probleem bij mij Kia Picanto uit 2014 waar ik niet meer uit kom, wellicht kan iemand hier mij helpen. knipperlichten knipperen sneller dan normaal. En de mistlampen voor werken niet. Achter werkt het normale licht, maar ook de knipperlichten en kenteken verlichting niet. Vanochtend heb ik alle lampjes doorgemeten en gekeken of het wattage goed was, en ook alle zekeringen die iets met verlichting te maken hebben doorgemeten. Helaas niks tegen gekomen. De accu is leeg geweest, maar heb ik opgeladen, hij is nu vol. Alle suggesties zijn meer dan welkom. Alvast bedankt, Thomas
- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
ik ben in bezit van 2 deurs kia picanto uit 2015, ooit nieuw gekocht en gister rijdend op de snelweg , plotseling me interieur verlichting zomaar branden , ( alsof er een deur open staat) ,, na alle deuren nageken te hebben , gaat de verlichting NIET meer uit , tenzij ik knopje op uit zet ! ook bij de deuren op slot drukken , gaan de deuren weer spontaan open, dus krijg ook de auto niet meer op slot ! lijkt wel of auto denkt dat er maar een deur open staat ??? heb alle zekeringen nageken maar kan niks vinden ?? iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ? m.v.g Rene
Laatste antwoord door m8y, -
Striping
door 1500vulcano- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Een beetje mijn gepimt
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
Nieuwe banden
door Machlo- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Afgelopen week bleek, bij grote beurt van mijn picanto, dat de banden "eraan zitten te komen", alle 4 tussen 3 en 3.5mm nu nog. Heb nu nog even de tijd om te orienteren en zo mogelijk een aanbieding af te wachten (maar niet té lang ). Op dit moment neig ik naar de Vredestein sportrac 5 (mede ook vanwege de uitkomst vd zomerbandentest). Wat ik vreemd vind is dat niet bij ieder autobanden bedrijf de labels hetzelfde zijn voor deze band. Profile en euromaster wijken af van elkaar. Wat kan hier de reden van zijn? Eventueel andere ervaringen met ander type zomerbanden? Thnx alvast
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Een vraagje, de standaard bandhoogte op mijn Picanto ta is 60. Als ik voor 65 kies, wat zijn dan de gevolgen of is dat niet verstandig? Verschil wordt dan 2.98% De gereden snelheid wordt iets hoger, comfort wat beter maar nu lees ik her en der dat het ABS systeem problemen kan veroorzaken. Klopt dat?
Laatste antwoord door Derrek, -
na 2 jaar
door rvanrookhuizen- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
2 jaar geleden in de ceramic glas gezet ,flesje 8 euro. Woredt door de regen gewassen. bouwjaar 2014.
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 6,6k weergaven
Goedendag allemaal Ik zit met een airco probleem Kia picanto 2015 Als ik de airco aan zet ac knop doet de airco het niet lampje brand wel ventilator draait ook. Krijg geen spanning op de pomp. Zekeringen zijn allemaal goed. Als ik de pomp rechtstreeks 12v geef dan doet tie het wel. Iemand misschien een schema van de bedrading. Alvast bedankt voor de reactie
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee? Maar 140 euro bij aliexpress
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 volgers
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, rij met kia picanto bj2013... met het warme weer laaste tijd al is een tijd aan het rijden ben en airco staat aan zou hij soms water lekken ....op de vloer ??? Hoe kan dat filer vervangen? Best eens langs de garage gaan? Mvg kevin
Laatste antwoord door Derrek, -
- 18 antwoorden
- 6k weergaven
Wie heeft er hier nog meer last van "cuppende"(zaagtand)achterbanden? De picanto is van juni 2012, 25/30mm verlaagd, is voorzien van de fabrieksaf 15inch type R velgen in combinatie met vredenstein banden en heeft 14.000 gelopen, de achterbanden zijn der mate gecupt dat het afrolgeluid ontzettend hinderlijk is(denk maar aan versleten wiellagers). Ik ben benieuwd of er meer picanto rijders zijn die last hebben van dit euvel.(al dan wel of niet verlaagd in combinatie met fabrieksaf velgen/banden)
Laatste antwoord door De Goede Rijder, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Allemaal, Heeft er iemand ervaring met een OBD (On-board diagnostics) GPS device en t liefst op een picanto (2) Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=PQ6kH3stegs Ik wil het gebruiken als een soort alarm, maar er zitten uiteraard nog meer features op. Gr Alex
Laatste antwoord door alexander, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
heb alu velgen voor me auto ( picanto 2015 )gevonden ben ik verplicht daar ook in tmp zenders te monteren en zo niet kan ik het zelf het lampje van controle uitzetten .
Laatste antwoord door Dirk Goezinne, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een kia picanto uit 2013 zonder knoppen aan het stuur voor navigeren van muziek enz. Weet iemand of de bekabeling wel aanwezig is zodat je deze kan aansluiten of moet ook de bekabeling geregeld worden? Mvg Topcu
Laatste antwoord door Mehmet Topcu, -
- 0 antwoorden
- 884 weergaven
Mijn Picanto TA MY2011 geeft de afgelopen tijd met regelmaat enkel hete lucht. Waarschijnlijk is het stelmotortje voor de temperatuur ("blend door") stuk (aan het gaan). Ik heb nog geen kans gehad te kijken waar de motortjes precies zitten, maar is er hier misschien iemand die me in de juiste richting kan wijzen? En evt. een onderdeelnummer weet, zodat ik na diagnose zeker het juiste deel kan bestellen? Vast bedankt!
Koelvloeistof
door Machlo- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Bij het opruimen van de schuur kwam ik nog 3 flessen rode/roze G12 koelvloeistof tegen van mijn vorige auto (skoda fabia). Wilde ze weggooien maar bedacht me toen dat ik ze misschien wel voor mijn picanto TA kon gebruiken. Daar zit vlg mij een ander soort in. Handboekje er maar bij gepakt. Of ik lees er keihard overheen of het staat er gewoon niet specifiek in. Weet iemand welke er precies in moet? Thnx alvast......
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
hallo heb zelf net picanto van 2015 gekocht ben hem een beetje aan het op pimpen (leve alie expres) Mijn vraag is er al iemand die met dagverlichting rijdt en waar ook de achtelichten mee gaan branden denk doorlussing of een brug bij je zekering kast
- 18 antwoorden
- 12,7k weergaven
Ik heb een Kia Picanto 2 met een achterklep die op slot blijft en de slot niet open en dicht gaat. Alle 4 deuren gaan wel open en dicht met Centrale deurvergrendeling. Ik heb de afstandsbediening op CV zelf aangesloten maar de achterklep functioneert niet. Hoe ik dit moet oplossen geen idee? wellicht heeft iemand hier een tip?
Laatste antwoord door Marc1981, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Kia Picanto uit 2014, ecodynamics. Ik heb het boekje doorgekeken en veel kunnen vinden maar wat me vanmorgen opviel is dat er geen geluidje klinkt wanneer ik mijn verlichting aan laat staan bij het verlaten van mijn auto. Er zit geen 'auto' stand op voor verlichting dus ik verwacht niet dat de verlichting automatisch uitgaat. Zit de waarschuwing er niet op, is het stuk, of is het niet nodig en gaat de verlichting vanzelf uit? Wie kan me helpen?
Laatste antwoord door PSvanLot, -
electrisch schema? 1 2
door handyman- 34 antwoorden
- 26,8k weergaven
Hallo, Heeft iemenad toevallig een elek schema van de CV voor een 2012 model? Ik wil de spiegels op de keyless entry aansluiten. Hiervoor heb ik inmiddels wel een module gevonden, maar ben op zoek naar de diverse draden. de in- en uitklapdraden weet ik wl te vinden. Ben benieuwd of de lock en unlock in de ddeur zijn te gebruirken, maar waarschijnlijk zal ik hel wel ergens onder het dashboard moeten weghalen, evenals de permanente plus
Laatste antwoord door Marc1981, -
Nieuwe remmen
door vickia- 0 antwoorden
- 869 weergaven
Beste pikantisten, Ik wil mijn voorremschjijven en blokken vervangen maar als ik bij de online leveranciers mijn kenteken ingeef krijg ik verschillende schijven en blokken te zien waarvan de afmetingen allemaal verschillen en soms zelfs heel veel. blokken met lengte varierend van 93 tot 116 mm bijvoorbeeld. Schijven van 134 tot wel 152. Dit kan toch niet zomaar allemaal passen? Wil de schijven en blokken niet verwijderen voor ik nieuwe heb dus kan iemand mij vertelllen waar ik de exacte specs kan vinden voor deze onderdelen. Gaat om de 1.2 versie van 2012.
Laatste antwoord door vickia, -
- 26 antwoorden
- 10,4k weergaven
ik ben op zoek naar wieldoppen 14 inch met 4 gaten, wie kan mij iets aanraden. bij de dealer heb ik het gevraagd maar daar kosten deze 200 euro, iets te veel vind ik. bij diverse bedrijven zie ik mooie voor rond de 50 euro. maar de dop moet 4 gaten hebben. help aub
Laatste antwoord door kokkenees,