Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vrijdag met 3 volwassenen (plus 4 voeter) en bagage richting de Ardennen vertrokken.........airco aan en gáánnnn.

Nou, dan mis je toch wel wat trekkracht zeg. Regelmatig  in z'n 3 omhoog en maar hopen dat die bergtop snel in het zicht komt. Dat is zweten zeg, ondanks de airco....:).

Nou moet ik zeggen dat de werking van de airco me tegen viel. Net een beurt gehad en ook de airco laten bijvullen. Blower op 4 en standje koud.....vond ik toch dat het er niet echt veel kouder op werd in de auto. 

Kan het zijn dat deze automatisch wordt uitgeschakeld als de auto zwaar belast wordt? Of zou dat niet uit moeten maken en zou er flink koude lucht uit de gaten moeten komen?

Geplaatst

Bij hoed werkende A/C zou er een graad of 10 tot 15 onder de buitentemperatuur haalbaar moeten zijn.
Mijn Picanto TA met climate control had geen moeite met 18°C koelen in de hittegolf...

Als je trekkracht mist; even de A/C uit; die kost namelijk zo'n 10 tot 15% vermogen...

• Thanks 2
Geplaatst
10 uur geleden, Machlo zei:

Vrijdag met 3 volwassenen (plus 4 voeter) en bagage richting de Ardennen vertrokken.........airco aan en gáánnnn.

Nou, dan mis je toch wel wat trekkracht zeg. Regelmatig  in z'n 3 omhoog en maar hopen dat die bergtop snel in het zicht komt. Dat is zweten zeg, ondanks de airco....:).

Nou moet ik zeggen dat de werking van de airco me tegen viel. Net een beurt gehad en ook de airco laten bijvullen. Blower op 4 en standje koud.....vond ik toch dat het er niet echt veel kouder op werd in de auto. 

Kan het zijn dat deze automatisch wordt uitgeschakeld als de auto zwaar belast wordt? Of zou dat niet uit moeten maken en zou er flink koude lucht uit de gaten moeten komen?

Toevallig zijn wij net terug van een weekje Ardennen. Het was de eerste grote reis met onze nieuwe Picanto(3) en ook ik heb de heuvels op 'peentjes' zitten zweten. Misschien was het achteraf wat naïef om met 4 personen in de Picanto op vakantie te gaan....

De airco gaat bij het vragen van veel vermogen inderdaad automatisch uit (ook bij langere tijd stationair draaien) Moet zeggen dat de Picanto dit een stuk minder laat blijken dan bijvoorbeeld de Smart Forfour ook bij deze gaat de airco (al heel snel) uit  bij extra gas geven, hier voel je duidelijk dat de kachel geen koele lucht meer blaast. Dit laatste is me bij mijn auto nog niet opgevallen... 

Verder voor het dagelijks gebruik nog steeds zéér tevreden met onze kleine 'rugzak' 

• Like 1
Geplaatst

@Bandy  zelfde ervaring hier....op zich zeer tevreden met m'n  picanto. Je merkt dat deze motorisering niet gemaakt is voor die heuvelklimmen, zeker niet met passagiers en bagage.

Dat afslaan van die airco....dat zou (achteraf) zeker kunnen kloppen. De koude lucht die eruit kwam was, wat temperatuur betreft, gewoon niet koud genoeg. Maar ik wist niet dat hij dat automatisch deed. 

Maar hij gaat op de terugweg zeker uit als het zoveel scheelt als @Murcielaygo zegt. Vanaf Namen wordt het weer een beetje "vals plat".....

Geplaatst

Vandaag terug door de Ardennen richting Zeeland. De airco uit laten staan en later, toen het wat horizontaler werd, weer aan. Blaast nu wel koude lucht.....slaat bij zware belasting dus blijkbaar automatisch af.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...