Jump to content
Machlo

Led DRL apk afkeur?

Recommended Posts

Laatst ledstrips als extra led/knipperlicht aangebracht. Begrijp nu dat een extra DRL voor apk een afkeur is. Tegen die tijd maar even loskoppelen dus.

Maar nu heb ik bij ABC-led 2 ledjes gekocht (geen e-keur) die ik in de plaats van de huidige lamp wil plaatsen in de DRL. Weet iemand of dit ook APK afkeur wordt. Dacht dat de enige eisen  waren: 

- geen dubbele set DRL

- wit licht

- niet verblinden

Ik heb het niet doorgelezen maar google is je beste vriend:

https://handboek.rdw.nl/personenautos/lichten-lichtsignalen-en-retroreflecterende-voorzieningen/verplichte-lichten-en-retroreflectoren

Wellicht kun je hier je antwoorden vinden.

Nog beter is het om je verlichting origineel te houden. Dan is het altijd goed. Het gaat tenslotte om veiligheid, daar moet je niet aan rommelen vind ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Machlo
      Er zitten veranderingen aan te komen op gebied van koplampverlichting......benieuwd wat dat gaat betekenen voor de huidige lichtbundels.....
      Strengere controles op koplampen bij apk moeten verblinding voorkomen - https://nos.nl/l/2340966

• By Jepe63
      Weet iemand een goede site voor LED lampen , ben op zoek naar de achterste richtingsaanwijzers , had navraag gedaan bij LedPerf.nl en zij verzekerde me dat deze hetzelfde waren voor de My20 als de My19 , NIET DUS
      Ik heb de lamp bekeken , zitten 2 gloeidraden in , die van LedPerf is maar één contact dus komt nooit goed.Ben volop aan't horen daar maar ik sta op het punt om ze terug te sturen.
      Heb het zwaarste model gekozen en vind het bijzonder jammer dat op een wagen van 48000€ de achterste richtingsaanwijzers gewone lampen zijn ipv LED , volgend de dealer zouden enkel deze en het achtuitrijlicht gewone lampen zijn.
      Ik heb echter het vermoeden dat mijn binnenverlichting ook geen LED is , maar dit ga ik vanavond nakijken.....wordt vervolgd
    • By Renzo4000
      Beste mede (Pro)ceed bezitters; ik heb een accessoire laten inbouw betreffende: https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66650ADE20W&modelid=141/. 
      Nu is het zo dat wanneer je instapt dat aan zowel de bestuurders- als aan de passagierszijde de voetenverlichting gaat branden (op een fellere stand). Zodra je gaat rijden dan blijft alleen de bestuurderszijde branden (iets minder fel). Echter de passagierszijde gaat dan helemaal uit. Ik had verwacht dat deze kant ook blijft branden met deze accessoire. Ik heb dit voorgelegd aan mijn dealer en die geeft aan dat dit klopt. Eigenwijs als ik ben heb ik het idee dat dit ook met deze accessoire zou moeten blijven branden aan de passagierszijde (mits "omgevingsverlichting" ingeschakeld in het menu). 
      Wie hebben nog meer deze optie laten plaatsen en hoe werkt dit bij jullie? Hoor het graag!
      ps. in mijn vorige auto (skoda octavia) bleef dit wel branden als je dit ingeschakeld had en kon je zelfs de lichtsterkte aanpassen. Daar had ik het bij alle stoelen (voor en achter). 
    • By Ronald_S
      Vandaag de nieuwe auto voor mijn vrouwtje (en een beetje voor mezelf) opgehaald!
      De eerste kilometers bevielen prima, autotje rijdt en stuurt heerlijk en het motortje heeft ruim voldoende pit.
      Multimedia systeem werkt goed en is lekker vlot, oké de geluids kwaliteit is niet zo best maar daar gaan we nog wat aan doen.
      Van binnen ziet de auto er ook keurig uit, kunstleder voelt goed aan en ondanks de korte zitting van de stoelen zit het best lekker.
      .

Vanavond de halogeen lampen voor leds gewisseld, en het resultaat mag er zijn. lichtbeeld is prima en een veel hogere opbrengst.

• By Ronald_S
      In afwachting van de bestelde Picanto gt-line kwam ik op youtube DIT filmpje uit Colombia tegen waarin heel duidelijk full-led koplampen zitten, de dealer weet niets van full-led koplampen in de Picanto af.
      Lijkt me erg gaaf als er al full-led in komt!
  • Create New...