Jump to content
eduke

claxon / Relais

Recommended Posts

Beste Kia club,

Ik ben Eduard en nieuw op dit forum.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb een kia picanto 2012

Mijn claxon werkt niet.(wel als alarm afgaat)
Ik heb alle zekeringen nagekeken en de slaapring in het stuur vervangen maar geen resultaat.
Nu zoek ik het claxon relais maar krijg deze niet gevonden.
Weet er iemand waar deze zit?
of waar het probleem kan zitten

Groetjes Eduard

Let even op de claxon van je alarm is niet de zelfde als je gewone toetert

die onder de motor kap is voor je alarm en achter de grill zit je gewone claxon 

2 uur geleden, xtra40 zei:

Let even op de claxon van je alarm is niet de zelfde als je gewone toetert

die onder de motor kap is voor je alarm en achter de grill zit je gewone claxon 

Ik kan achter de bumper/grill geen claxon vinden.
wel is er ooit lichte voorschade geweest.
misschien is claxon niet terug geplaatst maar zie ook geen losse stekker/draad.

Waar zou de stekker of draad uit de draadboom komen

35 minuten geleden, eduke zei:

Ik kan achter de bumper/grill geen claxon vinden.
wel is er ooit lichte voorschade geweest.
misschien is claxon niet terug geplaatst maar zie ook geen losse stekker/draad.

Waar zou de stekker of draad uit de draadboom komen

Exact weet ik het niet maar meestal beetje aan de rechterkant op zo een 3/4 van de bumper meestal als je er onder licht en dan omhoog achter de bumper kijkt miet je hem wel zien

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Ronald_S
      Omdat ik het 'miep miep' toetertje toch niet echt vond passen bij de gt-line heb ik vanmiddag de originele claxon vervangen voor een mooie nieuwe dubbele.
      Koplampjes gedemonteerd, vervolgens de bumper gedemonteerd (let op de mistlichten!) en de nieuwe claxon(s) gemonteerd.

De bekabeling uiteraard ook nog even netjes georganiseerd.

Klinkt een stuk 'volwassener' en het setje wat ik gebruikt heb is netjes plug en play, past zo op de originele stekker van de Kia.

• By janarie
      Hallo, ik wil een nieuwe claxon monteren maar moet de bumper er af, is dat makkelijk? En kan ik een claxon met de bedrading aansluiten die er al zit? Tips welke claxon ik moet kopen en die ook past. Ik heb een Picanto gt line uit 2018. b.v.d.
    • By mnijskens
      Omdat ik mijn claxon wat minder vond klinken dacht ik ik stop er een andere in.
      Mede omdat ie zo mooi zichtbaar was met veel plek. Links onder de motor kap op het spatbord. Netjes gedaan maar helaas da's was hem niet. 
      Het claxon geluid komt van rechtsonder (heb nog niet echt gekeken of ik er bij kon)  ? Wat zit er dan aan de linkse kant ? Geen idee.  2 claxons in 1 auto ? Da's raar
      Iemand al eens een claxon vervangen ? Bij een C'eed 2 ? 
    • By FransNiro
      Ik ben sinds juli van dit jaar in het bezit van een Niro en ben over het algemeen zeer tevreden. Wat mij stoort is dat er een simpel toetertje is gemonteerd en niet een fatsoenlijk klinkende tweetonige claxon.
      Tijdens een beurt kreeg ik een Kia Ceed mee, die nota bene wel een fatsoenlijke claxon had.
      Kan de dealer zonder problemen een andere claxon monteren? En heeft iemand ervaring met de kosten die hiervoor in rekening worden gebracht?
    • By mark30
      Hallo mijn knipperlicht relais van mijn kia sportage uit 2007 blijft soms constant en dan weer af en toe knipperen. De knipperlichten zelf knipperen dan niet. Verder werken ze prima als ik ze gebruik
  • Create New...