Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, Vanmiddag heeft mijn zoon (net zijn rijbewijs)” leergeld” betaald (en ik uiteindelijk dus ook)..........onvoldoende gekeken bij achteruit rijden. Spiegel links eraf gereden tegen een paaltje en enkele deukjes en krassen in linkerportier en voorscherm. Pa heeft maar even heftig op zijn tanden gebeten en geprobeerd om niet al te pissig te worden......zoon was al zo heftig onder de indruk en beschaamd. Wil zijn zelfvertrouwen niet meteen om zeep helpen....... Ben allrisk verzekerd en heb de schade opgegeven. Heb een no-claimbescherming. Premie zal niet omhoog gaan, donder wel wat terug op de ladder. maar nu begin ik te twijfelen. Een complete spiege…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
ik heb zojuist mijn motor olie bijgevuld en zie dat er aangekoekt vuil te zien is kan dit gereinig worden
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik ben superblij met mijn nieuwe tweedehands Picanto 1.2 2014, maar ik heb 2 vragen over remmen: 1) De remmen grijpen absurd snel aan. Zelfs de lichtste aanraking zorgt er al voor dat de auto met een schok afremt. Is hier iets aan te doen? 2) Ik hoor bij het afremmen een geluid bij de rechter achterrem. Het klinkt als een soort tingeling wat je ook wel bij een stalen veer hoort. Maar naarmate de auto meer afremt wordt de snelheid van het ting-ting-ting ook langzamer. Dus dan zou het misschien ook iets op de remschijf kunnen zijn. De remprestatie is echter fenomenaal. Té goed zelfs, zie vraag 1.
Laatste antwoord door Rox, -
- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Dag, dag, Ik heb een eenvoudige Picanto ta uit 2014. Deze heeft achter in de middentunnel alleen een 12v aansluiting. De andere mogelijke aansluitingen zijn er niet, zitten klepjes voor. Weten jullie misschien of er wel standaard een kabel en plug ligt? Als ik bv een USB - aux module koop, zou ik die dan zo kunnen aansluiten en doet hij het dan? De foto is het component waar ik aan denk. Om aan te gaan sluiten. Edit: denk dat ik het antwoord al heb gevonden. Die mogelijke USB aansluiting is waarschijnlijk al te zwak om een telefoon op te laden. Die 12V aansluiting gebruiken met een adapter zou wel moeten lukken. Zal het maar eens probere…
Laatste antwoord door Machlo, -
Garantie controleren 1 2
door Nuknuk- 27 antwoorden
- 7k weergaven
Hoi! ik heb gister een Kia Picanto uit 2013 aangeschaft op de voorwaarde dat de garantie nog nog geldig is. Als dit niet zo is kan ik nog onder de koop uit. Ik vroeg mij af of ik zelf ergens kan controleren bij Kia of de garantie er nog op zit. De reden dat ik dit wil controleren is omdat er bij een van de onderhoudsbeurten geen stempel in het het boekje zit en ik niet precies weet wat de voorwaarden voor de garantie zijn om de garantie te behouden en of het dus een probleem is dat die stempel daar niet zit. Er staan 3 onderhoudsbeurten in waarvan de 1e en de 3e wel gewoon een stempel hebben. Ik heb juist vanwege de garantie voor een jonger model gekozen. Wie…
Laatste antwoord door picalowlander, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Op het moment dat we remmen met de auto horen sommige mensen een piepend geluid. Ik zelf hoor dit geluid niet, en heb ook de auto een keer naar de garage gebracht. In de garage konden ze het piepende geluid ook niet achterhalen. Remschijven en blokken bekeken en er is geen sprake van ijzer op ijzer contact. Wie o wie herkent dit probleem ? thanks !
Laatste antwoord door picalowlander, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een tweedehands witte Picanto 2nd edition 1.2 CVVT ISG Plus Pack met Airco, benzine | 61.141 km | 2014. Wát een geweldige auto is dit! Ben er ongelofelijk blij mee. Ik heb alleen één vraag: Mijn ogen zijn niet zo best. Ik heb moeite om het LCD-display te kunnen lezen. Op mijn Kia zit echter geen draaiknop (de dagtellerknop) om de intensiteit van de dashboardverlichting te verhogen. Is er een andere manier om de dashboardverlichting feller te maken?
Laatste antwoord door PauloPicanto, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Wellicht hebben jullie een idee. mijn Picanto TA maakt weinig kilometers, staat vaak een week, soms twee te wachten voor de deur tot hij weer mag rijden. Nu wilde ik vanmorgen wegrijden, stond een week voor de deur, en ik had het gevoel alsof de voorremmen vast waren gaan zitten. Bij wegrijden een schok en het geluid alsof er wat los sprong. Daarna verder geen problemen, remt prima. Dit heb ik niet als hij korte momenten stil staat. Handrem gebruik ik niet bij parkeren. Kunnen die remmen zomaar vast komen te zitten? gr marc
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 1 volger
- 61 antwoorden
- 20,2k weergaven
is er ergens een handleiding hoe de cruisecontrol werkt ? het is mijn nog niet gelukt. bedank
Wieldoppen
door Machlo- 11 antwoorden
- 5,4k weergaven
Bij gebrek aan euro’s voor alu en banden maar eens een setje “sjieke” wieldoppen gekocht. Vastgezet met een tire-ripje, benieuwd hoelang ze erop blijven zitten.
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
Led koplampen 1 2
door Sunshine- 2 volgers
- 36 antwoorden
- 13,3k weergaven
Hi, Ben in het bezit van een Kia Picanto economy plus navigator 2016. Ik zit eraan te denken om led koplampen te bestellen. Op Ebay staan er veel te koop. Alleen vraag ik me af of ze ook zullen passen. Terugsturen beetje lastig nl. Iemand ervaring?
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 18 antwoorden
- 8k weergaven
De veiligheidsriem aan de bestuurders zijde is versleten (rafelig), valt dit onder de garantie? Mijn Picanto is van 2012.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 9,9k weergaven
Goedennacht, Ik heb een vraag omtrend me brandstofmeter. Ik heb heden avond getankt (vol) maar me brandstof meter gaat niet naar de volle honderd procent, hij blijft bij het 2de streepje van onder hangen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat kan ik er tegen doen? het lijkt mij dat het onder de garantie valt van 7 jaar? mvg Michael van Berkel Kia Picanto 3 deurs 1.0 cvvt
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Tip voor diegene die een echt mooie, complete en verse Picanto zoeken; http://www.kia-dijkstra.nl/occasions/resultaten/?lp=nn078b&dealerid=0123591567a94e3d9188de9ea9f4fbcf,3096b4ace48a4ae888299aa5a992ef7f&carIndex=10 Dit is onze oude Picanto, heeft nooit een wasstraat gezien. Altijd met handje gewassen. Onbeschadigd, zelfs geen stoeprandschade op wielen. Wielen van buiten EN van binnen gepoetst....... Originele cruise (stuurwiel bediening) ingebouwd, zwarte B-stijl en pivacy glass aangebracht!!! Uniek met deze km stand.......
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
First things first; het start-stop systeem heeft het precies 1 dag gedaan nadat door de dealer de accu volledig volgeladen was, daarna nooit meer. Het viel me al een tijdje op dat bij het uitrijden naar bijvoorbeeld een stoplicht, de toerenteller soms terugvalt tot bijna 0. De auto schokt dan ook of als de motor af wilt slaan. (wat waarschijnlijk ook zo is). Dit is niet altijd, en had nog geen manier gevonden om het te kunnen triggeren. Tot gisteren: als de motor stationair draait en ik druk dan de knopjes van de raambediening omhoog, vallen de toeren zo snel terug dat de motor bijna afslaat. Hij weet zich nog net te redden. Nu vraag ik me af of er …
Laatste antwoord door Xinix, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
tijd niet geweest omdat de kia verkocht is aan dochterlief maar nu dit ; de reserve zender heeft bij mij 5 jaar in de kast gelegen en die had zij nodig omdat de eerste vergeten was bij vriendin maar ze kon niet naar binnen ,niks werkte ook geen lampje op de zender ,wel met de sleutel maar toen was het bingo ; alarm ging af en zodoende ook niet starten, batterij vervangen maar nog steeds nul,nul moet ie nou na zo,n lange tijd ingelezen worden of ?????? , graag tips
Laatste antwoord door Picawhite, -
tpms sensor
door Picawhite- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
hoi , mijn broer heeft ook een pica maar daar brand het tpms lampje ,spanning is goed enz ,geeft wel fout code,s c1662 onbekende fout c1312 bandendruk lv, instrooingen bij sensorsignaal , uitgelezen met Bosch 550 dealer gebeld maar die denkt alleen aan ping,ping kom maar langs terwijl ik de code geef, ja kunnen we zo niet zien moeten echt de auto hebben ook hier iemand een idee
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Nog een vraag. Heb per ongeluk wat enthousiast mijn interieurfilter vervangen. Maar te hard aan het klepje is getrokken en nu zijn de zijkant bevestiging afgebroken. Hoe heet dit onderdeel? Of waar kan ik onderdeel nummer vinden? Via dealer is vaak zo duur
Laatste antwoord door Kees B, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Weer een vraag. Ben er inmiddels achter dat de Picanto van mij (1.2 first edition 2015) officieel niks mag trekken. Maar zou het niet toch kunnen? Of is deze auto wezenlijk anders dan zijn voorganger? Het lijkt mij maar een faceliftje... Wij willen graag een kleine geremde aanhanger voor de motoren trekken (maximaal 550kg) Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allen, Volgende week gaat mijn picanto 2, first edition uit 2015 met 1.2 motor voor een beurt. Nou vroeg ik me af welke knopjes in de linker deur licht horen te geven? Het lijkt alsof de elektrische spiegel bediening niet verlicht is, en de knop om de deuren en ramen te vergrendelen ook niet. Klopt dit, of is het defect? Tevens vraag ik me af wat een 30.000km beurt moet kosten. Kreeg een nogal prijzige offerte namelijk. We rijden ongeveer 18.000 per jaar. Toen we hem kochten al 15.000 beurt gehad.
Laatste antwoord door 2Swift, -
Welke keuze maken
door matje82- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, ik ben aan het kijken naar een Kia Picanto 2, en dan de 1.2 versie met 85 PK 5-deurs. Nu wil ik kiezen uit de volgende opties: 1. KIa Picanto uit oktober 2011 met 30.000 km. Van een oudere man geweest, elk jaar een beurt, alle stempels compleet, bij een betrouwbare Kia-dealer, die al een aantal keer is verkozen tot beste dealer van Nederland/Europa. Fabrieksgarantie tot oktober. Kleur is mokkabruin metallic, vind ik zelf wel mooi, maar ik weet niet of dit bij inruil een rol gaat spelen. APK tot oktober 2019. Offerte voor 6600 euro all-in, maar dat kan nog iets lager denk ik. Heeft het comfort-pack met elektrische ramen achter en elektrische en verwarmde …
Laatste antwoord door matje82, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 8,7k weergaven
Hoi mede-clubleden Vandaag de Picanto uit 2013 weggebracht voor een kleine beurt (86.000 km). Naast het reguliere onderhoud had ik nog enkele klachten: - de bestuurdersstoel is aardig ingezakt en langer dan 30 minuten rijden zorgt voor pijn in de onderrug; - de koppeling pakt niet lekker- horten en stoten - op en op vakantie in Duitsland (bergen) slipt hij soms; - het schakelen in de eerste, tweede en derde versnelling gaat vaak moeizaam. Van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling lijkt er een flinke weerstand te zitten in het "neutraal" gebied. Je kunt niet lekker doorschakelen. Even wachten in neutraal of lomp meer krach…
Laatste antwoord door icerabbit, -
Uitlaat sierstuk 1 2
door RuudJ- 37 antwoorden
- 7,6k weergaven
Ik ben aan het kijken voor een uitlaat sierstuk dubbele voor mijn Kia Picanto 2013 een 5 deurs. Hebben jullie misschien linkjes naar site's die ze verkopen voor de Kia Picanto? Thanks!
- 25 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo allemaal! Wij willen graag een auto in het a segment. Nu vinden wij de picanto erg leuk! Mijn vraag is Kan er makkelijk met 2 volwassenen en 2 kinderen mee gereden worden? Ik lees best vaak dat de achterkant vande picanto, dan erg gaat hangen/ heel ver inzakt. Iemand ervaring mee?? Bedankt alvast
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Elke keer als het vochtig weer is beslaan de ramen. Het enige wat bij mij helpt is de airco aan maar dan moet ik hem aan laten staan anders beslaan binnen een mum van tijd weer de ramen en het wordt ijskoud in de auto. Mijn vraag is: hoe hebben jullie die drie knoppen staan ( temperatuur, blaas snelheid, en de stand) staan?
Laatste antwoord door jupiler666,