Machlo Posted April 12, 2018 Posted April 12, 2018 Wellicht hebben jullie een idee. mijn Picanto TA maakt weinig kilometers, staat vaak een week, soms twee te wachten voor de deur tot hij weer mag rijden. Nu wilde ik vanmorgen wegrijden, stond een week voor de deur, en ik had het gevoel alsof de voorremmen vast waren gaan zitten. Bij wegrijden een schok en het geluid alsof er wat los sprong. Daarna verder geen problemen, remt prima. Dit heb ik niet als hij korte momenten stil staat. Handrem gebruik ik niet bij parkeren. Kunnen die remmen zomaar vast komen te zitten? gr marc Quote
Murcielaygo Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Klinkt als licht oproestende remschijven.Wat met het weer van de afgelopen dagen natuurlijk helemaal niet vreemd is...De mijne doet dat ook wel eens na slechts een weekend stilstand... 1 Quote
Ed-Car Posted April 13, 2018 Posted April 13, 2018 Precies als ze daar na maar direct los zijn en niet lawaaien is er niks aan de hand. Als je door de velgen naar je schijven kijkt zijn die ook wat oranje van lichte opervlakkige roest. Als je dan gaat rijden zou je bij de eerste stop al zien dat de schijven weer mooi blinken.Heel normaal zeker met de vochtige dagen de laatste tijd. Ik had dit ook met mijn Pica van 2013 en nu ook met de Rio van 2016.Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders. 1 Quote
Recommended Posts