Robbert Jan Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Hallo, Volgende speelt bij mijn Picanto TA 1.2 automaat uit 2011. Ik heb géén stuurwielbediening maar wel een Kia radio voorzien van Bluetooth. Voor het aanmelden -pairen- van mijn telefoon vraagt het systeem om een naam in te spreken. Aangezien ik géén microfoon heb lukt dat niet. Zover waarschijnlijk logisch vrees ik. Maar wie weet hiervoor de oplossing? Kan ik zelf een losse microfoon monteren op de radio? Zo ja, hoe? Ik zie aan de achter zijde van de radio geen enkele aansluit mogelijkheid. Moet dus via de 2 bestaande connectoren denk ik. Ik zou uiteraard graag gebruik maken van de carkitfunctie maar het afspelen -streamen- van de muziek of Spotify via mijn telefoon is het uiteindelijke doel. In afwachting op de ultieme tip alvast mijn dank! Robbert Jan Quote
Murcielaygo Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Die radio "hoort" dus duidelijk niet thuis in jouw auto.De enige snelle optie die ik zie is de radio tijdelijk in een andere auto hangen MET microfoon en knoppen, dan pairen en weer terug bouwen.Maar hou er rekening mee dat zonder knoppen en microfoon je dus ook geen telefonie kunt gebruiken; de radio koppelt tegelijk voor HandsFree en A2DP, dus je telefoon zal beide naar de radio sturen.Tenminste, bij een iPhone helaas wel...Of je haalt ergens alsnog de knoppen, stuurlint en microfoon vandaan. Want zonder stuurknoppen kun je je telefonie ook niet bedienen (bij de radio's met 5 knoppen rond de zilveren draaiknoppen iig). Quote
Robbert Jan Posted July 16, 2018 Author Posted July 16, 2018 Dank voor je reactie. Heb ik ook aan gedacht. Vermoed alleen dat zodra de stroom van de radio er af is bij het weer terug plaatsen de 'koppeling' weer weg is. Net zoals de zender instellingen. Weet dat niet niet zeker en daarbij heb ik nog een 2e probleempje, heb even geen 2e Picanto in de buurt mét de benodigde knoppen.. Maar één oplossing is alvast geboden. Wie weet er nog een alternatief? Quote
Murcielaygo Posted July 16, 2018 Posted July 16, 2018 Tja, DAT weet ik idd ook niet.Ik heb wel een TA voor de deur staan, maar is dat in de buurt? (Vlakbij Tilburg).Dat van de stroom eraf zou ik misschien kunnen testen, moet ik even zien of dat kan zonder de radio uit te bouwen, want dat is eerlijk gezegd best een rotklusje... Quote
Robbert Jan Posted July 17, 2018 Author Posted July 17, 2018 Zeker een rotklus! Kans op beschadiging blijft aanwezig. Wellicht dat iemand anders ervaring heeft met het 'onthouden' van een telefoonkoppeling ook als daarna de stroom er vanaf gaat. Tilburg - IJsselstein (bij Utrecht) mocht dat dé oplossing zijn geen probleem..! Mocht er meer duidelijk zijn of worden - en het is mogelijk dan spreek ik graag iets af. Quote
Robbert Jan Posted July 17, 2018 Author Posted July 17, 2018 Is alleen de min pool van de accu afkoppelen een zelfde situatie? Dan is dat snel getest.. Quote
Murcielaygo Posted July 17, 2018 Posted July 17, 2018 Massa los geeft idd zelfde resultaat, maar als er geen koppeling IS kun je ook niet kijken of die bewaard blijft, dat zou ik dan moeten doen Quote
Robbert Jan Posted July 18, 2018 Author Posted July 18, 2018 Ja, helemaal waar. Is er dus iemand tussen de lezers/rijders, die in het bezit is van een Kia Picanto TA met een radio voorzien van Bluetooth en deze gekoppeld heeft met zijn of haar telefoon, die uit ervaring weet of deze koppeling opgeslagen blijft in de radio nadat de min pool (of gehele accu) los is geweest? Dat voorkomt onnodig uitproberen.. Verneem het graag. 1 Quote
Intersec Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 5 uur geleden zei Robbert Jan: Ja, helemaal waar. Is er dus iemand tussen de lezers/rijders, die in het bezit is van een Kia Picanto TA met een radio voorzien van Bluetooth en deze gekoppeld heeft met zijn of haar telefoon, die uit ervaring weet of deze koppeling opgeslagen blijft in de radio nadat de min pool (of gehele accu) los is geweest? Dat voorkomt onnodig uitproberen.. Verneem het graag. Hallo, Ik heb geen Picanto. Maar als je een min pool los haalt, zullen gegevens in de radio blijven staan. zodra je de plus los gooit, krijgt de radio geen voeding meer en zullen opgeslagen gegevens in principe verwijderd worden. dit heeft iets met type auto te maken maar wel met electronica zonder eigen accu cel. Quote
Murcielaygo Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 Sorry Intersec,Maar dat is natuurlijk de grootste flauwekul ooit; dat losgooien van de min een ander effect zou hebben dan losmaken van de plus.Als de stroomKRING onderbroken wordt heeft dat hetzelfde effect, of dat nou de plus, de min of een draad ergens in het midden is.Ik weet niet hoe je bij je uitspraak komt, maar electro(nica) is duidelijk niet jouw vakgebied... Quote
Recommended Posts