Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn condensor lek is en de A/C daardoor niet meer koelt.

Omdat de Picanto 160.000km+ gelopen heeft vat dit buiten de garantie, maar misschien nog in de coulance; hierover krijg ik bericht.
Helaas kon de garage mij geen " reguliere"  prijs geven voor vervanging, omdat dit niet in het systeem zou staan.
Ik zou dit graag weten om iig het "worst case scenario" helder te hebben.

Heeft iemand hier al eens een condensor laten vervangen buiten garantie?
Wat was je ongeveer kwijt?

Posted

Wat ik op internet tegenkom is een condesor, los, tussen de 75 (2ehands) en 200. Complete vervanging kom ik tegen tussen de 325 en 450

Posted

Nieuw was ik het onderdeel al tegengekomen voor €79,- bij Van Deijne.
Ik heb er geen idee van hoeveel werk dit is.

Bij mijn Aygo moest heel de bumper eraf voor iets dergelijks, maar ik weet dat er ook genoeg auto's zijn waarbij deze delen naar boven of beneden kunnen worden gedemonteerd.

Toch maar even afwachten of er coulance komt en zo ja, hoeveel. Net een jaar geleden groot onderhoud laten doen, dus het is al zuur dat ik nu met al die warmte zit te koken in de auto. Moest al een maand wachten tot de garage tijd had...

Posted

maar bumpertje heb je er zo van af dus als het geen garantie / coulance is zou ik me daar niet zo een zorgen om maken 

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb inmiddels reactie: de reparatie zou normaal rond de €450 kosten. Echter met de coulance krijg ik straks een rekening van minder dan een kwart daarvan!
Erg mooi geregeld door KMNL!

Dat is nu dus in de planning gezet, helaas is het druk bij de garage, dus dat is weer 3 weken wachten...

• 5 weeks later...
Posted
Op ‎18‎-‎5‎-‎2018 om 17:07 zei Rox:

Wat ik op internet tegenkom is een condesor, los, tussen de 75 (2ehands) en 200. Complete vervanging kom ik tegen tussen de 325 en 450

Mag je nog blij zijn dat het geen VW Polo is, want bij mij was die destijds al 500 Euro en had pas 45.000Km gereden. Intussen is mijn Picanto (2012) 6 jaar oud en de Airco werkt nog aardig goed, ondanks dat er gevoeglijk 15% per jaar aan koelvloeistof verloren zou gaan. 

Posted
40 minuten geleden zei ouwe:

Een Condensor het zo'n ding, een niet een Condensator, dat is wat anders...

hahahah zie het nu pas maar je komt echt met die link bij een condensor 

maar eigenlijk is het een duitse site vertaalt dus lijkt het op een nederlandse site 

denk dat het daarom anders staat maar daardoor is ie wel lekker goedkoop  

heb al paar keer wat besteld daar 

Posted
36 minuten geleden zei Murcielaygo:

Gelukkig is mijn Picanto inmiddels weer voorzien van een dichte condensor. Met dit weer echt geen onnodige luxe!

oww gelukig maar 

inderdaad met dit weer heb je die hard nodig om niet gaar gebakken uit je auto te komen