Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

aansluitschema achteruitrijcamera Picanto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedendag,

Afgelopen weken heb ik een Witson ingebouwd. Superleuk. Nu heb ik er een universele achteruitrijcamera bij gedaan en het lukt me nog niet echt om deze aant e sluiten. Het inbouwen is gelukt. Hij zit boven de kentekenplaat.

Nu zoek ik in de bedrading die via de rechterkant naar achteren loopt. Daar zit een witte stekker, maar die loopt naar mijn idee naar de verlichting rechts achter. Een wat dunnere sliert van stroomdraden met een groene, zwarte, groen-zwarte, twee rode draden. Ik vermoed dat ik daar draden van moet pakken om te verbinden naar voeding (+ en-) en rode draadje naast de tulp.

Als ik het dan goed aansluit zou de camera dan direct omschakelen.  Ik kan namelijk niet zien dat er bij de Witson nog wat ingesteld moet worden.

Hopelijk kan iemand mij helpen met de juiste draden kiezen....

Geplaatst

Achter de radio miet je ook nog een achteruit signaal aansluiten ik meen op de blauwe of bruine draad
Als je achter bij het achter uit rij licht het plus signaal aansluit op de camera moet er ook nog naar de radio toe daar is dat draadje voor welke aan die kabel met die twee gele tulp stekkers zit

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Geplaatst
1 uur geleden, xtra40 zei:

Achter de radio miet je ook nog een achteruit signaal aansluiten ik meen op de blauwe of bruine draad
Als je achter bij het achter uit rij licht het plus signaal aansluit op de camera moet er ook nog naar de radio toe daar is dat draadje voor welke aan die kabel met die twee gele tulp stekkers zit

Dat klopt, deze is al aangesloten. Het gaat me er nu vooral om om de het plusdraad naar de achteruitrijverlichting te kunnen pakken aan de linkerkant van de auto (achteruitrijverlichting zit rechts en kom je heel slecht bij.

Geplaatst
Dat klopt, deze is al aangesloten. Het gaat me er nu vooral om om de het plusdraad naar de achteruitrijverlichting te kunnen pakken aan de linkerkant van de auto (achteruitrijverlichting zit rechts en kom je heel slecht bij.
Ik weet het zelf al meerdere keren gedaan of je trekt van af daar een draad of je haald links achter de zij bekleding weg en daar kun je ook de draad naar de achter uit rij verlichting weg

Geplaatst

Bij mijn Picanto TA zit in de linker dorpel signaal van het achteruitrijlicht. Dat was een groene draad, maar die zijn er meerdere, dus het blijft een beetje zoeken.

Geplaatst

De groene draad is die van de achteruit verlichting. Zowel die van de voeding alsook het rode draadje naast de tulp op aangesloten. Daarnaast de + naar het autoframe. Helaas geen beeld... Evt nog tips?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...