Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag, dag,

Ik heb een eenvoudige Picanto ta uit 2014. 

Deze heeft achter in de middentunnel alleen een 12v aansluiting. De andere mogelijke aansluitingen zijn er niet, zitten klepjes voor. 

Weten jullie misschien of er wel standaard een kabel en plug ligt? Als ik bv een USB - aux module koop, zou ik die dan zo kunnen aansluiten en doet hij het dan? De foto is het component waar ik aan denk. Om aan te gaan sluiten.

4AAEA6A0-350C-4E9C-8CE9-84E68521962B.jpeg

Edit: denk dat ik het antwoord al heb gevonden. Die mogelijke USB aansluiting is waarschijnlijk al te zwak om een telefoon op te laden. Die 12V aansluiting gebruiken met een adapter zou wel moeten lukken. Zal het maar eens proberen vandaag of morgen.

Posted

Hoi @Machlo Ik ben even benieuwd. Wat heb jij ontdekt? Ik heb in mijn 2014 Picanto wel zo'n module met 12V (sigarettenaansteker) aux en USB. Ik dacht dat ik mijn telefoon zou kunnen opladen met de USB-aansluiting, terwijl het scherm van de telefoon aanstaat voor navigatie. Is de USB-aansluiting daarvoor te zwak, dus ontlaadt de telefoon meer dan dat hij oplaadt?

Ik heb ook nog een  telefoonadapter voor de 12V sigarettenaansteker. Die gaat naar micro-USB. Met een verloopje kan ik hem dan naar USB-c brengen, zodat ik mijn telefoon daarmee kan opladen. Is die 12V aansluiting dan beter dan de standaard Kia USB-aansluiting?

Posted
8 uur geleden zei PauloPicanto:

Hoi @Machlo Ik ben even benieuwd. Wat heb jij ontdekt? Ik heb in mijn 2014 Picanto wel zo'n module met 12V (sigarettenaansteker) aux en USB. Ik dacht dat ik mijn telefoon zou kunnen opladen met de USB-aansluiting, terwijl het scherm van de telefoon aanstaat voor navigatie. Is de USB-aansluiting daarvoor te zwak, dus ontlaadt de telefoon meer dan dat hij oplaadt?

Ik heb ook nog een  telefoonadapter voor de 12V sigarettenaansteker. Die gaat naar micro-USB. Met een verloopje kan ik hem dan naar USB-c brengen, zodat ik mijn telefoon daarmee kan opladen. Is die 12V aansluiting dan beter dan de standaard Kia USB-aansluiting?

Hey @PauloPicanto........ik heb in de zoekfunctie USB ingetypt en toen kwam ik een x-aantal linkjes tegen hierover. Die gaven inderdaad aan dat de USB aansluiting eigenlijk te zwak was om te laden, was er mn om af te spelen. Die 12V aansluiting zou dat wél kunnen. Ik heb het nog niet zelf ervaren dus pin me er niet op vast. 

Posted

Vanavond even een bijna lege telefoon aan de 12V gelegd. Hadden echter ook navi nodig (Google). En dat werkt dus niet, navi verbruikt meer batterij dan hij bijgeladen kan worden......:no:

Posted

Hm. Ik zal het ook eens in de gaten houden. Ik heb nog een adapter/kabel voor de 12V sigarettenaansluiting. Ik moet deze week alleen nog even een koppelstukje van micro-USB (12V adapter) naar USB-c (telefoon OnePlus 5T) binnenkrijgen. De adapter heeft overigens een output van 5V. Dit zou voldoende moeten zijn om meer op te laden mét navigatie (Maps) en screen-on dan te ontladen. Ik laat het wel even weten als ik het getest heb.

@Machlo Kijk even op je adapter hoeveel Volt de output van die adapter is.

Posted
10 uur geleden zei PauloPicanto:

Hm. Ik zal het ook eens in de gaten houden. Ik heb nog een adapter/kabel voor de 12V sigarettenaansluiting. Ik moet deze week alleen nog even een koppelstukje van micro-USB (12V adapter) naar USB-c (telefoon OnePlus 5T) binnenkrijgen. De adapter heeft overigens een output van 5V. Dit zou voldoende moeten zijn om meer op te laden mét navigatie (Maps) en screen-on dan te ontladen. Ik laat het wel even weten als ik het getest heb.

@Machlo Kijk even op je adapter hoeveel Volt de output van die adapter is.

Output is 5V (500mA)

Posted
5 minuten geleden zei KiaNiro:

500mA is zo weinig vermogen dat je je telefoon uit moet zetten om deze op te laden. en dan nog zal dat een eeuwigheid duren.
Normaal is tegenwoordig toch echt wel 2100mA, oftewel 2,1A.

Oké, dat zou idd kunnen. Is een cheapass Action lader. Zal eens kijken naar betere kwaliteit.....thnx @KiaNiro