Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1240 topics in dit forum
-
electrisch schema? 1 2
door handyman- 34 antwoorden
- 27,1k weergaven
Hallo, Heeft iemenad toevallig een elek schema van de CV voor een 2012 model? Ik wil de spiegels op de keyless entry aansluiten. Hiervoor heb ik inmiddels wel een module gevonden, maar ben op zoek naar de diverse draden. de in- en uitklapdraden weet ik wl te vinden. Ben benieuwd of de lock en unlock in de ddeur zijn te gebruirken, maar waarschijnlijk zal ik hel wel ergens onder het dashboard moeten weghalen, evenals de permanente plus
Laatste antwoord door Marc1981, -
Nieuwe remmen
door vickia- 0 antwoorden
- 901 weergaven
Beste pikantisten, Ik wil mijn voorremschjijven en blokken vervangen maar als ik bij de online leveranciers mijn kenteken ingeef krijg ik verschillende schijven en blokken te zien waarvan de afmetingen allemaal verschillen en soms zelfs heel veel. blokken met lengte varierend van 93 tot 116 mm bijvoorbeeld. Schijven van 134 tot wel 152. Dit kan toch niet zomaar allemaal passen? Wil de schijven en blokken niet verwijderen voor ik nieuwe heb dus kan iemand mij vertelllen waar ik de exacte specs kan vinden voor deze onderdelen. Gaat om de 1.2 versie van 2012.
Laatste antwoord door vickia, -
- 26 antwoorden
- 10,7k weergaven
ik ben op zoek naar wieldoppen 14 inch met 4 gaten, wie kan mij iets aanraden. bij de dealer heb ik het gevraagd maar daar kosten deze 200 euro, iets te veel vind ik. bij diverse bedrijven zie ik mooie voor rond de 50 euro. maar de dop moet 4 gaten hebben. help aub
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, allemaal. Ik heb een kia picanto 2012(3 cilinder), daar is de motor van in de soep gelopen. Nou kan ik hier een blok van een kia picanto uit 2016 krijgen ok een 3 cilinder. Zou je die zo over kunnen zetten, zonder aanpassingen te doen aan de ecu of kabels bv? Weet iemand dat? Bvd
Laatste antwoord door curahen, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
I.v.m. aanschaf Kia Rio nu overbodig geworden een dubbel-din frontje. Voor een leuke prijs, 20 euro, mag je hem hebben.
Laatste antwoord door Carlito_, -
- 9 antwoorden
- 17,5k weergaven
Vorige week een Kia Picanto uit 2014 gekocht en hierop zit een start stop systeem. Eerst geen aandacht aan geschonken aangezien dit de eerst auto voor mij is met een dergelijk systeem. Nu dit systeem uitgeprobeerd, althans aangezet maar het systeem werkt voor alsnog niet?! Kan iemand mij uitleggen wat de voorwaarden zijn? Wat mij wel opvalt is dat ik het lampje van de aan/uit knop niet uit krijg als de auto stil staat. Zodra ik ben weggereden gaat het lampje wel uit, zodra ik stilsta brand het lampje weer. Ik zou ook een melding op mn instrumentenpaneel moeten zien maar daar licht niets op.. Help [emoji6] Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laatste antwoord door oude, -
- 13 antwoorden
- 8,1k weergaven
Beste mensen! Ik heb vorige week een Kia Picanto 5-deurs uitvoering besteld en mag er gelukkig over 2 weken in rijden. De 3-deurs uitvoering is hier op Curacao helaas niet leverbaar. Nu zag ik dat de 3-deurs uitvoering zowiezo een andere grill had (met dat mooie rode randje) en 2 uitlaatjes. Ik vraag me af of dit te monteren valt op de 5-deurs uitvoering, wanneer ik deze 2 onderdelen bij de dealer bestel. Hopelijk weten jullie meer. Met vriendelijke groet, Mark
Laatste antwoord door Vadebo71, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
"cruise control" van een Kia picanto 2017 past dat in een Kia picanto van 2012
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Vraagje aan de sleutelaars, Ik heb bij Ali een setje achteruitrijdsensoren gekocht. Wil ze gaan aansluiten op de (als het goed is) groene draad van het achteruitrijdlicht. Kan ik dat draad het beste zoeken via de wielkast rechtsachter of via de kofferbak? En als dat via de kofferbak gaat, hoe krijg ik dat paneel (foto) verwijderd? Gr marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Zo, na een goeie 2 uur zitten ze erin....... en ze doen het ook nog! En dat voor zo’n 12 euries. Ben er blij mee. Groene draad was goed te vinden, alles gesoldeerd (heb de aarde ook maar aan de zwarte draad verbonden in dezelfde bundel). Nu de auto maar eens wassen, ze vallen zo op die sensoren.....
Laatste antwoord door Machlo, -
Boordcomputer geeft aan met een volle tank dat ik 450 km kan rijden. dit is toch te weinig/ 1 2
door waggie- 32 antwoorden
- 18,9k weergaven
Hoi Allemaal, Ik heb vandaag mijn picanto volgegoooid en mijn boordcomputer geeft aan dat ik maar 450 km kan rijden met een volle tank. Ik weet dat toen ik hem de vorige keer volgooide dit wel weer was (geloof 600 ongeveer). Na een stukje te reden te hebben bleef hij bij 450 - de aantal gereden km. Weet iemand waar dit opgebasseerd word? Vind dit erg weinig op een volle tank.
Laatste antwoord door bigmac, -
stuur bediening (telefoon) inbouwen
door Gast Norbert de Rooy- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik zit erover te denken om stuur bediening in te bouwen, maar dan alleen voor de telefoon, is dat iets wat makkelijk kan, zit de intelligentie al in de auto en mist alleen de verbinding naar de gebruiker of is het een veel grotere klus? Als het een grotere klus is heeft iemand een idee wat het ongeveer zou kosten bij de dealer?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
De Multiriem van onze Picanto 2 uit 2011 piept. Ik heb gekeken, maar volgens mij is deze heel goed zelf te vervangen. Klopt het als ik stel dat het een kwestie is van de dynamo te 'ontspannen' middels de stelbout. Dan de oude eraf halen, de nieuwe erop leggen en de snaar weer spannen met de stelbout van de dynamo?
Laatste antwoord door Danoontje, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Morgen krijg ik het glasplaatje binnen van mijn linker zijspiegel binnen, iemand nog tips bij het vervangen / ervaring hiermee ? Bij de dealer koste het vervangen 95,- nu 1 online gekocht bij Winparts voor 18 incl. verzenden. De dealer gaf aan het het simpel klikwerk was, ben benieuwd. Betreft een Picanto aug 2014, met verwarming en knipperlicht.
Laatste antwoord door Baco, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedemorgen ik heb een vraag . Ik heb led lampen geplaatst in mijn Kia picanto van 2012 maar slechtlicht zitten wel lensen in de koplamp iemand een oplossing aub
Laatste antwoord door Relaxerijder, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw hier! Hoe kan ik mijn middenconsole van mijn picanto uitbouwen? Ik zie voor 2 schroeven zitten maar daar komt ie niet met los. Ik heb een picanto 2 (automaat)
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Nu de temperaturen weer dalen wil ik een dakhoes kopen om de ramen van de Picanto ijsvrij te houden. Scheelt krabben rondom. Maar heeft iemand ervaring met een goed passende en eenvoudig te bevestigen dakhoes ? Of bestaat er mss een speciale passende dakhoes voor de Picanto? Ik heb een universele (iets te grote) hoes die de hele Picanto bedekt. Dat helpt ook goed tegen dichtgevroren ramen, maar het is een heel gedoe om deze hoes in je eentje goed over de auto heen te trekken en goed te bevestigen zodat deze niet weg waait. Ik vind op het internet wel universele dakhoezen die schijnbaar eenvoudig met haken aan de wielkasten of aan de wielen vastgezet kunnen …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb originele Kia dakdragers voor mijn Kia Picanto 5 deurs 2013. Heb ze van iemand over kunnen nemen. Maar ik heb er helaas niet de beschrijving bij. Heeft iemand die en zou die naar mij kunnen mailen of weet iemand waar ik het zou kunnen downloaden? Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door RuudJ, -
Wieldop vervormd / krom
door Gast- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Zag gisteren opeens dat een van de wieldoppen van de Picanto krom is. Lijkt wel vervormd door warmte. Of kan er een andere oorzaak zijn?
Laatste antwoord door Co Campagne, -
Dealer verplicht onderhoudsbeurt voor behoud garantie
door Gast Picantje1.2- 15 antwoorden
- 14,9k weergaven
Hallo allemaal, Er is al veel over geschreven op dit forum en veel leden ervaren soortgelijke problemen bij hun dealer. Mijn Picanto heb ik gekocht december 2011. Nu begint sinds een week mijn dealer al te zeuren dat ik moet komen voor een onderhoudsbeurt. Dat gaat dus niet gebeuren aangezien ik pas 4100km op de teller heb staan en hij nog geen 12 mnd oud is. De kleine beurt kost 175,- voor de Picanto bij de dealer (excl. dat interieurfilter want ik las hier op het forum dat dit apart in rekening wordt gebracht). Ik vind dat veel geld als je kijkt dat bijvoorbeeld een Kwikfit een kleine beurt aanbiedt voor 70 euro. Het controleren van mijn lampen/claxon/gordels/handre…
Laatste antwoord door h.smit1946, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Ik heb twee vragen over Kia Picanto 1.0 CVVT Comfort line ,bouwjaar 2014 1. Kan ik ergens de reparatie boeken kopen? – Vroeger had jij “vraagbaak” of “haynes manual”. Wat gebruiken nu garages en dealers? 2. Welke OBD software is de meeste geschikte voor mijn Picanto (TA)? – android/windows of linux platform Bij voorbaat dank, Miro
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Al een paar maanden valt het mij op dat er linksonder op de bijrijdersstoel roestvorming aanwezig is. Zie foto’s. Om te beginnen, een herkenbaar fenomeen? Het is een Picanto uit 2012 en alles is nog orgineel. Op de andere stoel heb ik het trouwens totaal niet dus kan het zijn dat het on een stukje ‘onbehandeld’ ijzer gaat. Ik kan ook niets herinneren dat er iets is gevallen want alles ziet er nog goed uit zonder vlekken. Is het iets waar ik zelf met sponsjes aan moet beginnen of lijkt het iets wat niet mag gebeuren en dus garantie? Ik krijg het misschien het er wel af maar binnen ‘no time’ kan het weer gaan roesten gok ik. Het is iets wat mij wel stoort wan…
Spiegelkapjes
door 1500vulcano- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi Ik ben opzoek naar 2 rode kapjes van de buitenspiegels,wie heeft er nog liggen die hij/zij wil verkopen(of gratis☺)
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Wie kan mij een schema geven van de brandstofleiding voor een benzine 1.0 picanto 2010. Waar loopt deze in de motor. Groet, Jacques
Laatste antwoord door sfpr, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Wie heeft of weet er van het probleem van roest aan de stangen van de hoofdsteunen?Hier een Picanto van 2012 die daar last van heeft.
Laatste antwoord door Wero,