handyman Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Hallo, Heeft iemenad toevallig een elek schema van de CV voor een 2012 model? Ik wil de spiegels op de keyless entry aansluiten. Hiervoor heb ik inmiddels wel een module gevonden, maar ben op zoek naar de diverse draden. de in- en uitklapdraden weet ik wl te vinden. Ben benieuwd of de lock en unlock in de ddeur zijn te gebruirken, maar waarschijnlijk zal ik hel wel ergens onder het dashboard moeten weghalen, evenals de permanente plus Quote
ilona Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Toegevoegde vraag; ik ben bezig om een afstandsbedieningsmodule in te bouwen maar ik kan wel de sluitdraad van de CV (Blauw, in de stekker achter de koppeling) vinden maar niet de draad met het open signaal. Weet iemand die toevallig? 1 Quote
Pipercub Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Handyman, Ilona Misschien hebben jullie hier iets aan. Circuit Diagram Groet. 1 Quote
Pipercub Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Hier is de PDF. Circuit Diagram spiegels.pdf 1 Quote
Pipercub Posted December 21, 2011 Posted December 21, 2011 Handy Man, Hier een schema. front lock.pdf Quote
handyman Posted December 21, 2011 Author Posted December 21, 2011 Pipercub en Picanto2011, Dank :clap: voor jullie inbreng, hier kan ik zeker wat mee. Waar halen jullie deze schema's vandaan? of is dat classified info Quote
ilona Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Hoezeer ik jullie inbreng ook waardeer, zoals ik zei ben ik op zoek naar de open en sluitdraden van de CV in de stekker achter de koppeling van de Picanto 2011. Het schema in de pdf is lastig leesbaar maar zo te zien van een Sportage...... Ik weet niet of diezelfde bron het ook van de Picanto heeft............... 1 Quote
Picanto2011 Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Misschien een foto plaatsen van de plaats van de connektor die wordt bedoeld ? Achter de koppeling is voor mij wat onduidelijk. Ben Quote
ilona Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Heb nu even geen foto bij de hand maar kan het goed omschrijven. Achter het koppelingspedaal zitten 3 witte connectoren, 2 rechts aan elkaar en 1 losse links, dit is een lange platte. Deze laatste is de connector van de CV. De sluitdraad is de Blauwe draad maar de draad voor het Open signaal kan ik niet vinden met mijn multimeter. Ik heb deze nodig voor een CV-module. Nu kan ik natuurlijk de deur loshalen maar wil het graag bij het dashboard doen. Picanto2011 noemde eerder, het is die stekker, hoop dat je de kleuren nog weet: Hoi, de CV bediening is ingebouwd, toch nog veel tijd gekost om de goede draden te vinden. De constante plus en massa heb ik van de radio connektor afgehaald. De stuurdraden voor door lock/unlock heb ik gevonden op een stekker links boven het koppelings pedaal. De draden voor de richtingsaanwijzer l + r zijn van de bovenste grote connektor op de zekeringskastje in de auto. En als derde is i.p.v. de kofferbakfunktie, de claxon, van de stekker naast zekeringskastje, gebruikt. Handig als je de auto zoekt in een parkeer garage. Ben Quote
Pipercub Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Pipercub en Picanto2011, Dank :clap: voor jullie inbreng, hier kan ik zeker wat mee. Waar halen jullie deze schema's vandaan? of is dat classified info Dat staat in de technische sportage III handleiding die gedownload kan worden op internet voor 10 euro. Quote
bigmac Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 En als derde is i.p.v. de kofferbakfunktie, de claxon, van de stekker naast zekeringskastje, gebruikt. Handig als je de auto zoekt in een parkeer garage. Dat lijkt me dan weer minder handig als je 's morgens heel vroeg in een woonwijk (toeterend) die functie gebruikt; of is dat uit te schakelen? Quote
handyman Posted December 22, 2011 Author Posted December 22, 2011 Dat lijkt me dan weer minder handig als je 's morgens heel vroeg in een woonwijk (toeterend) die functie gebruikt; of is dat uit te schakelen? dat is meestal een apart knopje op de AB Quote
Picanto2011 Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Hoi, Even in de auto gedoken. Hier als bijlage een foto van de connektoren bij koppelingspedaal. Je moet van de linker connektor de bruine en grijze draad hebben, zie foto's. . 1 Quote
ilona Posted December 22, 2011 Posted December 22, 2011 Dit is echt top! Grote dank voor de moeite, ik kan weer verder ( en zat dus fout met mijn gemeten draad). DANKJEWEL Quote
handyman Posted December 23, 2011 Author Posted December 23, 2011 Super. Module zit er in. De spiegels lopen nu mee met de keyless entry.. Als ik via het knopje op de deurgreep de deur open druk, klappen de spiegels uit en als ik de auto op slot doe klappen ze weer in. E.e.a. is ook te overriden door het knopje van de bediening binnenin de auto in te drukken. Quote
michiel Posted December 27, 2011 Posted December 27, 2011 ik heb de cv module nu ingebouwd enn werkt goed. alleen wanneer ik de knipperlichten heb aangesloten op blauw en groene draad werken mijn knipperlichten niet goed. kan iemand mij aan een foto helpen waarop te zien is welke aansluitiingen hiervoor zijn gebruikt (bovenop de zekeringskast' graag foto van De draden voor de richtingsaanwijzer l + r zijn van de bovenste grote connektor op de zekeringskastje in de auto. alvast bedankt. Quote
Picanto2011 Posted December 28, 2011 Posted December 28, 2011 Hoi, hier als bijlage de connektor van de alarmlicht schakelaar. Daarop zijn de aansluitingen van de knipperlichten ook aanwezig. 1 Quote
bondi Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Ik heb ook een afstandsbedieningmodule tbv de CV in m'n Picanto base (2011) geplaatst. De module is een Avital 2101. Nu is dat prima gelukt dankzij de informatie die in dit topic is geplaatst. Alleen lukt het me niet om de knipperlichten te laten knipperen. Ik heb de alarmlichtschakelaar wel losgehaald om daar de draad welke een 12V puls geeft {bij openen danwel sluiten} op aan te sluiten, maar dat is blijkbaar niet de manier. De lampen knipperen niet. Nu lees ik hier je de draden nodig hebt van de bovenste grote connector op het zekeringkastje, weet iemand zo welke draden ik daarvoor kan gebruiken? alvast bedankt. Quote
bondi Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Bedankt voor het schema, zal eens kijken of ik de bedrading kan vinden die bij contact 40 en 41 horen in de connector. -Dick- Quote
steamduck Posted March 5, 2012 Posted March 5, 2012 Hallo Handyman en anderen, Zag dat je onder andere benieuwd was waar je de schema's kunt vinden. Naast diverse manuals te koop via inetrnet (voor een redelijke prijs) kun je heel veel technische informatie, waarondr de schematuur, vinden op www.kiatechinfo.com ; een account aanmaken en je kan er bij. Ik zoek daar bijvoorbeeld ook uit hoe sommige zaken mechanisch opgebouwd zijn (interieur delen etc.) Veel succes Ruud Quote
bondi Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Ik heb de schema's eens bestudeerd. In knipperlichten2.jpg zie ik dat ik waarschijnlijk iets moet met aansluiting 42 van I/P-B. Deze aansluiting gaat naar de Hazard Lamps Relay Control. Picanto2011 heb je daar soms ook een tekening van? Ik heb al wel een account gemaakt bij kiatechinfo.com, maar daar kan ik geen Picanto/Morning vinden omdat die site volgens mij alleen voor amerikaanse Kia's is. -Dick- Quote
Picanto2011 Posted March 6, 2012 Posted March 6, 2012 Die aansluiting komt uit de "body control moduul". Ik weet niet of je daar zomaar een sturing bij aan kunt hangen. Uit mijn CV-unit komen twee met relais gescheiden draden die ik heb aangesloten op pennen 40 en 41. Die relais zorgen dan dat de lampen knipperen onafhankelijk van de "hazard" unit. Ben Quote
Recommended Posts