Marc1981 Geplaatst 7 April, 2019 Geplaatst 7 April, 2019 (aangepast) Ik heb een Kia Picanto 2 met een achterklep die op slot blijft en de slot niet open en dicht gaat. Alle 4 deuren gaan wel open en dicht met Centrale deurvergrendeling. Ik heb de afstandsbediening op CV zelf aangesloten maar de achterklep functioneert niet. Hoe ik dit moet oplossen geen idee? wellicht heeft iemand hier een tip? 7 April, 2019 aangepast door Marc1981 Quote
Murcielaygo Geplaatst 7 April, 2019 Geplaatst 7 April, 2019 Wat heb je precies gedaan?Je hebt een Picanto TA met sloten en CV waar je zelf een remote op hebt aangesloten, of begrijp ik het verkeerd?En het probleem is dat de kofferbak niet van slot gaat?Dan zou ik proberen de bank plat te leggen, hoefenplank eruit en dan de binnen bekleding verwijderen, zodat je bij het slot kunt.Als ik het me goed herinner zit er 1 schroef in het "handvat" aan de binnenkant en is het verder rondom geklikt. Quote
Marc1981 Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 Bedankt voor je reactie! Klopt, zelf remote aangesloten. ik ga proberen de kofferbak via de achterbank openmaken Quote
Marc1981 Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 Waarschijnlijk heeft de achterklep een aparte draad die aangesloten moet worden aan remote?? Kan iemand mij helpen met de juiste bedradingen te vinden voor knipperlichten? Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Heeft de kofferbak wel een slotmotor bij auto's met CV?Mijn Picanto heeft keyless entry, daarbij werkt het kofferslot electrisch; ik druk dus op een toets, de auto ontgrendelt de klep MITS de sleutel in de buurt is.Hoe werkt dat met auto's met CV? Heb je dan wel een sleutelgat op de klep? Ik namelijk niet! Quote
Marc1981 Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 20 minuten geleden, Murcielaygo zei: Heeft de kofferbak wel een slotmotor bij auto's met CV? Mijn Picanto heeft keyless entry, daarbij werkt het kofferslot electrisch; ik druk dus op een toets, de auto ontgrendelt de klep MITS de sleutel in de buurt is. Hoe werkt dat met auto's met CV? Heb je dan wel een sleutelgat op de klep? Ik namelijk niet! Mijn Picanto heeft gestuurde CV voor alle 5 deuren zonder afstandsbediening. Afstandbediening achteraf aangesloten. het achterklep heeft geen sleutelgat en is electrische/hydraulisch gestuurd. Achterklep zou ook met remote gestuurd kunnen worden maar daarvoor moet ik het juiste verbinding zoeken onder het zekering kastje? Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Als de klep electrisch gestuurd is, kun je 'm dan nu niet openen als de auto van slot is?Want dat zou volgens mij dan de "normale" werking zijn.Hoe heb je de remote aangesloten vraag ik mij dan ook af; draden aan de schakelaar, of een motortje in de bestuurdersdeur? Quote
Marc1981 Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 (aangepast) De auto was al voorzien van een CV maar zonder remote. Dus heb ik remote aangesloten aan een stekker boven de koppeling. Wel had ik eerder een gesprongen zekering van CV, dus ik denk dat er iets gesneuveld is? Ik heb de achterklep open kunnen krijgen aan de binnenkant maar de slot spring automatisch niet open dicht ook niet met de sleutel via de voordeuren. 9 April, 2019 aangepast door Marc1981 Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 April, 2019 Geplaatst 9 April, 2019 Dat klinkt idd alsof er wat stuk is.Zaak is nu uit te zoeken wat.Mijn werkwijze zou iig zijn om te beginnen met loskoppelen van wat je hebt bijgemaakt en alles "ouderwets" werkend te krijgen.Dus kijken hoe de vergrendeling achter werkt, kijken of daar spanning aankomt, meten of de schakelaar en motor/solenoïde nog goed zijn.En als dat het allemaal doet kijken hoe de CV werkt en daarop de manier van aansluiten van je remote aanpassen. Quote
Marc1981 Geplaatst 9 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 April, 2019 (aangepast) Ik waardeer dat je mee denkt! De spanning vanaf de bestuurderskant loopt niet door heb ik gemerkt. Voordat ik de remote plaatste, kon ik de deurvergrendeling horen als ik de contactstekker lostrekt en koppels aan de bestuurderskant. Ik denk zelf de aansturing via de bestuurderskant defect is geraakt. Passagierskant doet het nog prima voor alle deuren met de sleutel. Maar met de sleutel aan de bestuurderskant gaan niet alle deuren open. kan dit uitgelezen worden met de computer? 9 April, 2019 aangepast door Marc1981 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 April, 2019 Geplaatst 10 April, 2019 Ik denk dat de CV hardwired is en niet via de computer loopt, dus niet is uit te lezen.Met wat je nu beschrijft zou ik nog steeds eerst het extra systeem loskoppelen; het kan natuurlijk dat er nu iets is kortgesloten of spanning krijgt dat niet de bedoeling is. Quote
Marc1981 Geplaatst 10 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2019 53 minuten geleden, Murcielaygo zei: Ik denk dat de CV hardwired is en niet via de computer loopt, dus niet is uit te lezen. Met wat je nu beschrijft zou ik nog steeds eerst het extra systeem loskoppelen; het kan natuurlijk dat er nu iets is kortgesloten of spanning krijgt dat niet de bedoeling is. Wat bedoel je met het extra systeem loskoppelen? Remote systeem? Daar lig het niet aan. Heb ik al geprobeerd. Quote
Marc1981 Geplaatst 10 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 April, 2019 3 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik denk dat de CV hardwired is en niet via de computer loopt, dus niet is uit te lezen. Met wat je nu beschrijft zou ik nog steeds eerst het extra systeem loskoppelen; het kan natuurlijk dat er nu iets is kortgesloten of spanning krijgt dat niet de bedoeling is. Wat bedoel je met het extra systeem loskoppelen? Remote systeem? Daar lig het niet aan. Heb ik al geprobeerd. Handmatig vergrendelen aan de bestuurderskant wordt niet aangestuurd op alle deuren, passagierskant wel. Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 April, 2019 Geplaatst 10 April, 2019 Ik bedoel idd om de remote los te koppelen.Er is nu iets mis met de CV, zolang dat het niet normaal doet is het best practice om alles terug te brengen naar origineel, dan troubleshooten.Werkt alles weer, DAN pas de remote opnieuw aansluiten. Aangezien alles wel werkt(e) op sleutel of knop-bediening zou ik er dan voor kiezen een motortje bij te bouwen in de linker portier, aangestuurd door de remote. DIE laat je de deur ontgrendelen, de CV doet dan de rest.Met jouw beschrijving is nu de schakelaar in de linker portier stuk, of het stukje elektronica wat daarna komt.Omdat er een zekering stuk ging gok ik dat laatste...Helaas weet ik niet waar dat zich bevind in de auto. Quote
Marc1981 Geplaatst 11 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 April, 2019 Ik denk ook dat de schakelaar van linker portier stuk is gegaan, alleen vraag ik mij af, werkt dat tezamen met het achterklep? Want die krijg ik juist niet open met CV, remote. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 April, 2019 Geplaatst 11 April, 2019 Ik denk eerder dat het hetgeen NA de schakelaar is.En dat DAT ook hetgeen is dat de koffer "vrijgeeft".Schakelaars in CV-systemen schakelen meestal naar massa, met lage stroomsterktes. En omdat jij zegt dat er een zekering stuk is/was denk ik dat er meer mis is... Quote
Marc1981 Geplaatst 11 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 11 April, 2019 Waar kan ik die schakelaars in het CV systeem vinden en hoe op te lossen? Enig idee? Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 April, 2019 Geplaatst 12 April, 2019 Dergelijke schakelaars zijn meestal geïntegreerd in de slotmotortjes. En bij af-fabriekssystemen zij DIE vaak zelfs in de slotvanger verwerkt.Ik heb helaas geen schema's van deze Picanto's, dus ik kan ook niet zeggen hoe of wat je waar moet meten.Maar de elektronica zit waarschijnlijk linksonder, in de buurt van of achter ze zekeringkast. Quote
Marc1981 Geplaatst 20 April, 2019 Topic Starter Geplaatst 20 April, 2019 Ik krijg nu de kofferbak wel open alleen als de voorste twee deuren open laat staan en alles op slot doet op afstandsbediening. Mijn conclusie is dat het slotmotortje linksvoor niet meer functioneert. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.