Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vorige week een Kia Picanto uit 2014 gekocht en hierop zit een start stop systeem. Eerst geen aandacht aan geschonken aangezien dit de eerst auto voor mij is met een dergelijk systeem. Nu dit systeem uitgeprobeerd, althans aangezet maar het systeem werkt voor alsnog niet?! Kan iemand mij uitleggen wat de voorwaarden zijn?

Wat mij wel opvalt is dat ik het lampje van de aan/uit knop niet uit krijg als de auto stil staat. Zodra ik ben weggereden gaat het lampje wel uit, zodra ik stilsta brand het lampje weer. Ik zou ook een melding op mn instrumentenpaneel moeten zien maar daar licht niets op..

Help

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Posted

Alles moet optimaal zijn wil dit werken. Als bijvoorbeeld je airco aanstaat dan werkt het bij mij niet. De accu moet ook tot een bepaalde percentage vol zijn. Ik moet echt veel moeite doen om het systeem werkend te krijgen. Airco uit, blower uit ed. En dan nog doet het systeem meestal niet. Alle voorwaarden moeten dus optimaal zijn. Eigenlijk heb je er dus geen reet aan.

Posted

Je accu moet 80% vol zijn, versnelling in neutraal, koppeling niet ingedrukt, en bij een snelheid van minder dan 5kmh werkt het. Ik rij vooral stadskilometers en de picanto heeft ruim de mogelijkheid op te laden en ik gebruik het startstop eigenlijk altijd.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Guest wil51
Posted

Ik heb een ceed en het start/stop systeem werkt maar een enkele keer. Probleem is de accu die niet voldoende opgeladen is. Ik moet een lange rit maken om het te laten werken. Dus ik gebruik het niet meer. Sta altijd in de 1e versnelling bij stoplicht. En als ik langer stil sta zet ik met de sleutel de motor uit. Ik vind het een slecht systeem van Kia

Posted

In mijn vorige Rio werkte het start / stop systeem vrij regelmatig en voor mijn gevoel voldoende.

In mijn huidige ProCeed echter werkt het veel minder vaak tot zelden. En dat terwijl frequentie van gebruik ongeveer hetzelfde is en ik best nog meer kilometers maak per rit vanwegeandere werkplek ook nog...

waarom? Wie het weet mag het zeggen...

Posted

Ah bedankt allemaal, maakt weer een hoop duidelijk en ik maar prutsen haha. Auto heeft een tijdje bij de garage gestaan waar ik hem heb gekocht dus vermoed dat de accuspanning niet optimaal zal zijn. Airco, blower en muziek staan bijna standaard aan bij mij. Maar krijgen jullie wel het icoontje te zien op het instrumentenpaneel? Want daar brandt bij mij niets, ongeacht of ik het knopje aan of uit druk..

Posted

Ik heb het systeem wel altijd aanstaan.

Ik kreeg in de rio en krijg in de ceed wel altijd een melding op het dash als het systeem niet kan inschakelen "door de omstandigheden". Waarom dan niet niet zegt het er niet bij uiteraard ...

en als het wel werkt zie ik dat ook aan signaaltje. En aan de toerenteller uiteraard en met weer starten bij intrappen van koppeling

Posted

Ik heb sinds een paar weken een Picanto uit eind 2015, de ISG start/stop werkt bij mij wel. Ik moet er wel even aan denken de voet van de koppeling te halen. Verder moet je de drukknop zo zetten dat het lampje uit is, dan werkt het start/stopsysteem. Airco gebruik ik zo min mogelijk, rij grote afstanden, dus mijn accu is altijd goed op spanning.

Posted

Bedankt voor jullie reacties! Gisteren sloeg hij vanzelf uit bij stilstaan, voet van koppeling af, in zn vrij en voila motor sloeg af. Het systeem werkt dus wel, denk dat de accuspanning de boosdoener is geweest. Van de week een paar langere ritten gemaakt en zal nu wel aardig bijgeladen zijn

• Like 1
  • 1 year later...
Posted

In het verleden werkte het systeem volgens mij niet goed. Bj mijn nieuwe

picanto van sept. 2018 werkt het tot nog toe perfect. Men perfect het systeem

bij kia steeds meer, ook dankzij onze opmerkingen.