Jump to content
PSvanLot

Verlichting waarschuwing

Recommended Posts

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Kia Picanto uit 2014, ecodynamics.

Ik heb het boekje doorgekeken en veel kunnen vinden maar wat me vanmorgen opviel is dat er geen geluidje klinkt wanneer ik mijn verlichting aan laat staan bij het verlaten van mijn auto.

Er zit geen 'auto' stand op voor verlichting dus ik verwacht niet dat de verlichting automatisch uitgaat.

Zit de waarschuwing er niet op, is het stuk, of is het niet nodig en gaat de verlichting vanzelf uit?

Wie kan me helpen?

Ik heb WEL een sensor, maar volgens mij gaan je lichten uit na 10 minuten ofzo.

Ik heb ook een 2014 picanto. Volgens mij (weet het bijna zeker) gaan de lichten uit zodra je de sleutel uit het contact haalt (ook al staat de verlichting in stand "aan").

Bij de RIO gaan de lichten na 30 seconden uit 

of als je met de afstandsbediening de deur op slot drukt en je drukt meteen nog maals op de knop gaan ze meteen uit 

zou lijkt mij bij de picanto dat dit ook zou zou moeten zijn ?

@PSvanLot ........heb vandaag even bij mijn pica TA uit 2014 gekeken. Heb geen automatische verlichting/sensor of zo.

Als ik het dimlicht aan heb staan en ik haal de sleutel uit het contact,dan gaat het licht ook uit. Daarom geeft deze Picanto ook geen geen geluidssignaal als ik de auto uit stap met de lichten nog aan.

• Like 1

Jullie hebben gelijk. Gisteren kwam ik in de avond laat thuis en toen kon ik het testen. Wanneer ik mijn lampen aan laat staan gaan ze inderdaad automatisch uit wanneer ik de sleutel uit het contact haal.

Dankjewel voor de tips!

• Like 1