Ga naar inhoud

Boordcomputer geeft aan met een volle tank dat ik 450 km kan rijden. dit is toch te weinig/


waggie

Aanbevolen Berichten

7 uren geleden, Franco49 zei:

Goedemorgen , ik ben bij de Kia dealer geweest  en kreeg als antwoord dat de boordcomputer een indicatie was en dat die een 15/ 20 % kan afwijken (dus voor mij geen bevredigend antwoord) ik moest gewoon blijven doorrijden en na een paar keer getankt te hebben zou het vanzelf oplossen . dus er blijft mij weinig over . 

Mogelijk, maar mijn ervaring is dat de BC vaak redelijk accuraat is omdat het een redelijk lineair rekensommetje is icm simpele hardware. Wat mij te binnen schoot is dat de brandstof 'peiler' in de tank een signaal niet goed doorgeeft. Vaak zou dit te verhelpen zijn met vol tanken maar kennelijk werkt dat ook niet. Zou het nog een paar keer proberen met voltanken en een logboek bijhouden van alle standen zodat je dit later bij de dealer kan laten zien

Link naar reactie
Delen op andere sites


Getankt vandaag, helemaal vol. gereden sinds vorige tankbeurt 695 km. Op dat moment gaf bc aan nog

te rijden 89 km. Benzinemetertje stond op 1/8e. getankt 35,65 liter. verbruiksindicator gereset. BC gaf

aan dat ik 584 km zou kunnen rijden.Na 8km rijden zei bc je kunt nog 580km rijden. In dit geval van

nog 89km zou er dus nog 4ltr. in de tank moeten zitten, maar reservelampje brandde nog niet. Ik

kan er verder ook geen chocola van maken.   Groet Oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een keer een update, benzinemetertje ging aanwijzen bij 225 km. BC zei nu nog 

533 km te rijden.Dit zijn verder nutteloze gegevens, maar volgens mij is het gegeven

nog te rijden, vrij betrouwbaar. Voor wat het waard is voor iemand.

Groet Oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Volgens mij geeft de boordcomputer aan hoeveel hij verwacht dat je kunt rijden, gebaseerd op je recente verbruik. Je ziet de actieradius oplopen als je zuinig rijdt. Dus als je eens een tankvulling lang flink gegast hebt, zal je na het tanken een lage verwachte kms zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...