Jump to content
  • Sign Up
curahen

Motor vervangen kia picanto 2012

Recommended Posts

Hallo, allemaal.

Ik heb een kia picanto 2012(3 cilinder), daar is de motor van in de soep gelopen.

Nou kan ik hier een blok van een kia picanto uit 2016 krijgen ok een 3 cilinder.

Zou je die zo over kunnen zetten, zonder aanpassingen te doen aan de ecu of kabels bv?

Weet iemand dat?

Bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf de gok NIET wagen; er is in de tussentijd een facelift geweest en vaak updaten ze dan toch ook nog wat dingetjes aan de motor. Soms alleen de software, maar dat kan al genoeg zijn om het niet lekker te laten lopen...

Waar haal je de motor? Ik heb in het verleden vaak Liba Cars (op marktplaats) voorbij zien komen.
Zat volgens mij ergens in Zuid Holland en hij deed ook de vervanging voor je als je wilde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n vijftig jaar geleden heb ik ook wel eens een vast loper gehad.

dan kocht ik een vrij nieuwe moter. uit de sloop, die ik ook liet vervangen door

een garage. koste toen 1000 gulden. dat waren andere tijden als nu.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijftig jaar geleden kocht ik een hele auto voor 1000 gulden;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar je vraag over een picanto ging heb ik je topic daar even heen verplaatst 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dropje  vijftig jaar geleden kocht die een twee de hands auto    voor duizend gulden. 

in die tijd had ik een duit ze auto die ik nieuw kocht. voor 7600 gulden waar de moter 

vast was gelopen. voor duizend gulden kocht ik een moter van een auto . totaal los was.

inclusief montage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, bedank alvast voor de eerdere antwoorden, ik wist niet dat ik t in de verkeerde topic had geplaatst, sorry daar voor.

Zal t daar voort zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist, curahen zei:

Hallo, bedank alvast voor de eerdere antwoorden, ik wist niet dat ik t in de verkeerde topic had geplaatst, sorry daar voor.

Zal t daar voort zetten.

is nu verplaatst dus ga maar gewoon door hier ik hoop dat je de juiste antwoorden krijgt :dup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, we kregen dus water in t kleppendeksel. dus koppakking vervangen, alles dubbel gecheckt. dus starten maar, dat ging vrij moeilijk, en na een aantal keer het geprobeert te hebben, starte de auto, maar liep vrij beroerd.

Na een aantal minuten stationeer gelopen te hebben, begon de auto te stinken.

Dus auto uit en kijken wat er was. Wat blijkt is dat er weer water in t kleppenhuis zit en niet zo beetje ook.

We hebben alles met een momentsleutel er op gezet, we hebben de kop laten vlakken ect, alles volgens de regeltje. Nou is mijn vraag, zou de kop of t motorblok gescheurt zijn?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu kennen wij de voor geschiedenis van deze auto niet maar als jre een kop laat vlakken dan laat je deze toch ook afpersen ??

altans dat doen wij op het werk wel altijd ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt, maar wij zitten op curacao, daar is niet alles op voor hand beschikbaar en vaak moet je via via er achter komen waar dat te doen.

Vandaar ook me vraag, is er een manier om er achter te komen zonder afpersen?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vind ik het een beetje vreemd dat je water onder je kleppen deksel hebt ?

dr druk in de cilinders en op het olie systeem is meestal hoger dan de druk op het water 

ik zou eerst even alle rand systemen controleren ik weet niet of je een olie koeler hebt of iets dat water gekoeld is dat in verbinding staat met het carter / kleppendeksel

anders is het gat wel enorm 

je kunt nu als eerste het koelsysteem onder druk zetten en dan maar goed in de motor kijken of je ergens lekage ziet 

bougies er uit en als je de motor dan start en er spuit koel water uit 1 gat weet je op welke cillinder je je zelf kan concentreren

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben dat al gecontroleerd, alle 3 de cilinders waren droog.

Ik heb nu blue devil gehaald, want zag op korte termijn geen oplossing, we gaan vandaag weer verder met de auto, zal laten weten hoe dit afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...