cryothic Geplaatst 25 Maart, 2019 Geplaatst 25 Maart, 2019 Even een oude koe uit de sloot halen. Mijn vrouw heeft sinds dit weekend een Picanto uit 2013 (is dat die TA die ik hier lees?) De wieldoppen hebben zo te zien behoorlijk wat stoepranden gezien, dus we hebben doodleuk 14" wieldoppen bij Winparts besteld. Toen ik dus zaterdag dacht even de doppen te wisselen ontdekte ik ook dat ze dus achter de moeren zaten. Prima, moeren los, oude wieldop er af, moeren erop, nieuwe wieldop er op... past dus niet. Het is geen bangmakerij, het zal gewoon sterk afhangen van de wieldoppen. Dit zijn doppen met zo'n ring die je kunt verstellen (in strakte en hoe diep die de velg in gaat), maar als ik de bovenkant in de velg klik, kan de onderkant er simpelweg niet in omdat de moeren de dop naar buiten duwen. Het zijn ook serieus lange moeren. Maar kan je daar zomaar andere moeren opzetten? Het moet wel vast zitten natuurlijk. Niet dat je wiel nog speling heeft :D Quote
kokkenees Geplaatst 25 Maart, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Maart, 2019 Hallo, ik heb vorig jaar wieldoppen gekocht. Alleen weet ik niet meer waar het was on Line. Het zijn doppen waarinhet logo Kia staat en ze kosten ca. 55 euro. Een kennis die automonteur is heeft ze er op gezet. Wieldoppen eraf, oude eraf doppen er weer op en de nieuwe passen ervoor. Succes! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.