Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik ben op zoek naar wieldoppen 14 inch met 4 gaten, wie kan mij iets aanraden. bij de dealer heb ik het gevraagd maar daar kosten deze 200 euro, iets te veel vind ik. bij diverse bedrijven zie ik mooie voor rond de 50 euro. maar de dop moet 4 gaten hebben.

help aub

Posted

Als de dop OVER de moeren valt maakt het aantal gaten toch niks uit?
De standaard doppen vd Picanto zijn redelijk uniek in het feit dat ze achter de moeren vallen ipv in de velgrand klemmen.
Wil je dat weer dan is het lastig zoeken, ook omdat dan niet alleen het aantal gaten van belang is, maar ook de steekcirkel.

Posted
3 uur geleden zei Machlo:

Hier al gekeken? https://www.wieldoppengigant.nl/alle-producten/uitverkoop/p-1-2/

Heb vluchtig gekeken, kwam tot vijf gaten......wellicht wat verderop ook vier?

Maar, maar, maar........wat een simpele gedachte van mezelf. Dacht dat TS algemene gaten bedoelde in de wieldop en niet de gaten voor de moeren.......... vergeet mijn reactie dan maar. Dan zul je vast al allerlei wieldoppensites hebben bekeken......:5877dddc12e34_ek02(20):

Posted

voor zover ik weet en gehoord heb van de dealer passen universele wieldoppen nie t op de Kia en doppen die er over vallen bestaan niet

Posted
39 minuten geleden zei kokkenees:

voor zover ik weet en gehoord heb van de dealer passen universele wieldoppen nie t op de Kia en doppen die er over vallen bestaan niet

:blink:......... het zijn toch standaard 14 inch stalen velgen die er (ik) onder een pica 2 zitten?

Posted

ja, maar er moeten speciale doppen op omdat de doppen achter de wielmoeren moeten vallen. ik krijg de doppen er ook niet af, daarvoor moeten eerst de moeren verwijderd worden en dan moet er een wieldop op met 4 gaten en dan de moeren weer vastzetten.

Posted

ik vind de bijdragen erg aardig, maar is er niemand die ooit de wieldoppen op zijn kia picanto heeft vervangen en waar zijn deze doppen dan gekocht. in het verleden heb ik op internet een leverancier gevonden die speciaal kennis had van Koreaanse auto's, want wil men wieldoppen op picanto vervangen door universele dan moeten de wielbouten verkort worden. helaas kan ik deze leverancier niet vinden.

Posted

op de website van wieldoppengigant.nl lees ik het volgende over Koreaanse auto's: deze auto's zijn af fabriek voorzien van moeren die buiten de gaten van de originele wieldoppen steken. hierdoor zullen de universele wieldoppen die u bij ons vindt niet op deze velgen passen. er zijn kortere moeren te koop bij hen en die kosten 20 euro per set, maar ja ik ben een vrouw van 71 en kan dit niet zelf - geen kracht genoeg - en dan wordt het toch een dure klus.:no: jgammer dan maar met beschadigde doppen  blijven rijden. het gaat zoveel kosten dat ik beter lichtmetalen velgen kan laten monteren, die kosten incl. montage ca. 400 euro.

Posted

Mijn Picanto TA staat zomer en winter op lichtmetaal. En de Picanto's doe je ziet rijden staan vaak op originele doppen.
Toch kan ik me haast niet voorstellen dat "gewone" klemmende doppen niet zouden passen.
Het is me ook niet duidelijk of het je gaat om enkel doppen, of juist om ANDERE doppen. In het eerste geval kun je namelijk eens kijken bij WinParts;
https://www.winparts.nl/onderstel-aandrijving/wieldoppen/c1473/kia-picanto-14-inch/p354957.html
Of je informeert bij een demontagebedrijf...

Guest Stief
Posted

Gewone doppen passen prima op een Picanto hoor. Alleen waarschijnlijk niet met de standaard bouten.
Ik heb er helaas geen foto's van maar toen wij destijds een Picanto hadden hebben er universele wieldoppen op gezeten nadat een originele kapot was gereden.
Bii mijn weten klemden die universele gewoon in de buitenste rand.

Posted

Wat is er dan zo bijzonder aan de moeren?
Ik zag vandaag een Picanto TA rijden met wieldoppen. Redelijk standaard 10-spaaks model, aardig bol, dus lijkt mij RUIM over de wielmoeren. En zelfs voorzien van 5 (!) nep-moeren in de dop.
Ik blijf erbij dat "gewone" zouden moeten passen. En deze week zijn ze bij LIDL in de aanbieding...

Posted

ik ben in diverse automaterialenzaken geweest en iedere keer kreeg ik de boodschap dat hun wieldoppen niet passen op een picanto. ga van de week naar Lidl. dank je wel

Posted

Idd gewoon proberen. Als ze echt niet passen, gewoon ruilen.

Posted

Wat is er dan zo bijzonder aan de moeren?
Ik zag vandaag een Picanto TA rijden met wieldoppen. Redelijk standaard 10-spaaks model, aardig bol, dus lijkt mij RUIM over de wielmoeren.

Weet het ook niet zeker meer (was in 2006). Maar volgens mij zat er een kunststof/rubber ringetje op de standaard bouten.
Posted

dank voor uw antwoord en heeft u de wielmoeren niet aangepast want op de site van wieldoppengigant staat: de auto's zijn af fabriek voorzien van moeren die buiten de gaten van de wielen steken. hierdoor zullen de universele doppen niet passen en moeten er kortere wielmoeren bevestigd worden. ik vind het moeilijk.

Posted
7 minuten geleden zei kokkenees:

dank voor uw antwoord en heeft u de wielmoeren niet aangepast want op de site van wieldoppengigant staat: de auto's zijn af fabriek voorzien van moeren die buiten de gaten van de wielen steken. hierdoor zullen de universele doppen niet passen en moeten er kortere wielmoeren bevestigd worden. ik vind het moeilijk.

nee ik gebruik gewoon de wielmoeren die bij de auto zitten

Posted
Weet het ook niet zeker meer (was in 2006).

Dat is dus geen Picanto 2 geweest dan...

En ik heb gisteren een Picanto TA zien rijden met originele doppen en moeren die NIET uitstaken.

Ongeïnformeerde bangmakerij dus.

Guest Warmentuuter
Posted

Als je originele wil waarom kijk je niet bij een (Kia) sloperij?
Zou zeggen Google eens, er zit er vast eentje bij je in de buurt.

Posted

ik ga een set wieldoppen bestellen met 4 gaten en dan moet het goed komen.  dank jullie allemaal voor de positieve bijdrages. gr. kokkenees

• Like 1
Posted
43 minuten geleden zei kokkenees:

ik ga een set wieldoppen bestellen met 4 gaten en dan moet het goed komen.  dank jullie allemaal voor de positieve bijdrages. gr. kokkenees

@kokkenees..........laat je het resultaat ook nog eens zien? Ben benieuwd!

• 1 month later...
Posted

ik heb vandaag universele wieldoppen op mijn picanto laten zetten en inderdaad de doppen vallen ruim over de wielmoeren, dus alle praat over niet passen klopt niet. de kwestie is alleen dat de oude doppen achter de wielmoeren vallen en dus de moeren losgedraaid moeten worden en weer vast ebn dan passen de universele doppen. ik heb dit wel door een automonteur laten doen. zal een foto maken en proberen te uploaden (ben daar niet heel handig in) 

Posted

Ik had bij mijn vorige picanto T A (2011) wieldoppen van Halfords gemonteerd. Eerst de oude wieldoppen verwijderd, door de wielmoeren los te draaien, dop er af en moeren weer vastdraaien. Geen probleem.

• 7 months later...
Posted

Hallo,

we hadden het vervelende euvel dat de wieldoppen er met regelmaat aflagen. Oplossing was dan een tie wrap de boel vastzetten. Na wat zoeken op internet en dit forum uitgekomen bij hottuning. Hier verkopen ze lemans wieldoppen (silver/black) in een set van 4. Kost ca. 40 euro, en voordeel is dat je deze op twee standen kunt monteren. Gewone stand en een stand waarbij de doppen nog strakker in de velg zitten. We hebben voor het laatste gekozen. Erg leuke wieldoppen voor deze prijs.

nieuwe_velgen.JPG