Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inzet bezit van een Picanto ta. Een behoorlijke basisversie zónder toerenteller.

linker deel van de teller unit is dus errug saai....zit in een zwart gat te kijken. Iemand nog interessante opties om er iets leuks van te maken? Vind een toerenteller plaatsen nét te ver gaan (lees duur).  Ali heeft vlg mij ook niets te bieden.....:no:

Posted
1 minuut geleden zei Murcielaygo:

Foto?

Ik heb ook een TA, maar wist niet dat ze ook zonder toerenteller geleverd zijn.
Wil best eens meedenken...

Pretty basic mijn TA........alleen wat controle lampjes die even branden tijdens starten (geloof koeling bv) maar verder alles zwart en donker. Weet niet of een foto iets gaat verduidelijken.....er zit gewoon niks :taz:

Het is nou ook niet zo erg dat ik hem ga inruilen hoor, vroeg me alleen af of er nog iets leuks mee te doen is. Zal uiteindelijk wel een kwestie van “ermee leren leven worden”.........;)

maar bedankt voor het meedenken @Murcielaygo

Posted
5 minuten geleden zei Murcielaygo:

Misschien een leuke sticker (logo ofzo) op de open ruimte plakken dan?

Ja, zoiets zat ik ook al te bedenken, k-logo (die bijzondere)...........of een stikker van een toerenteller met de wijzer op 8000 toeren in het rood......:hammer:

Posted

Toerenteller op de sloop gaat niet werken denk ik; deze maakt deel uit van de klokkenbak als 1 geheel en in de klokkenbak is volgens mij ook de tellerstand opgeslagen.
Is misschien wel te doen, maar niet handig.

Posted
24 minuten geleden zei Murcielaygo:

Toerenteller op de sloop gaat niet werken denk ik; deze maakt deel uit van de klokkenbak als 1 geheel en in de klokkenbak is volgens mij ook de tellerstand opgeslagen.
Is misschien wel te doen, maar niet handig.

Is me eigenlijk ook teveel werk......zoek iets simpels. Anders blijft het maar een zwart gat......

Posted

Als het niet teveel werk moet zijn kun je het idee beter laten varen; uitbouw van de klokkenbak vereist verwijderen van het paneel rond de radio, de bovenbekleding vd stuurkolom, dan de kap voor de tellers en uit mijn hoofd kun je ze dan pas uitnemen en evt. aanpassen.

Ik heb trouwens zitten zoeken naar plaatjes; ben nog geen enkele toerenteller-loze foto tegengekomen!?

Posted

Goh, da's ECHT anders.
Je hebt zelfs een klok in de snelheidsmeter; zat er dan ook geen radio in? Want bij mijn TA (bijna full-options) zit die in de radio...

Posted (edited)
10 minuten geleden zei Murcielaygo:

Goh, da's ECHT anders.
Je hebt zelfs een klok in de snelheidsmeter; zat er dan ook geen radio in? Want bij mijn TA (bijna full-options) zit die in de radio...

Er zat zo’n standaard Picanto radio in met rond frame en kwalitatief uitermate teleurstellend geluid. Heb er een dubbele din in gezet.

Maar mij TA is verder een van de meest eenvoudige uitvoeringen lijkt mij:

- elektrische ramen voor

- airco

- en dan houdt het vlg mij zo’n beetje op...........;-)

maar wel erg blij met mijn pica hoor.....nog nooit “zo nieuw” gereden met zo weinig km.......

Edited by Machlo