Jump to content
Sign in to follow this  
erik eussen

Aansluiten raammechanisme 6 polig naar 2 polig

Recommended Posts

Hallo allemaal, Ik ben Erik en rij al 5 jaar een Kia. ik heb een vraagje over het aansluiten van een electrisch raammechansme linksvoor van een Kia Picanto TA 5 deurs uit 2014. Het huidige defecte mechanisme heeft een 6 polige aansluiting (o.a. vanwege comfort functie), echter het mechanisme dat ik heb ontvangen heeft een 2 polige aansluiting. Weet iemand toevallig welke draden ik moet aansluiten op de 2 polige motor? Alvast bedankt. 

Ik denk niet dat je dit zomaar werkend gaat krijgen.
Waar de overige ramen dubbel aan massa liggen en dan 1 kant naar +12V getrokken wordt krijgt linksvoor massa-signalen, heeft een eigen voeding, een extra signaal voor de comfort-functie en uit mijn hoofd ook nog een terugkoppeling via een hall-sensor voor de eindstop en veiligheid.

Maar wat is er stuk? Mechanisme of motor?
Kun je het juiste deel niet overzetten naar het oude?

Hoi Murcielaygo, dankjewel voor je antwoord! Het motortje is defect helaas. De comfortfunctie is voor mij niet belangrijk, dus die voeding sluit ik niet aan. Probleem is, dat als ik de 2 middelste draden aansluit op de nieuwe 2 polige connector, het raammechanisme constant wordt voorzien van voeding die het raam doet sluiten. Ruil ik de draden om krijgt het raammechanisme constant voeding welke het raam wil openen. Is het mogelijk om van de 6 draden die de oude connector bevat, er 3 of 4 aan te sluiten op de 2 polige connector naar het motortje, zodat het raam op een normale manier open of dicht gaat?

Edited by erik eussen

Ik snap wat je wilt, dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Je zou zeggen dat het kan, maar door de extra functie en sensor weet ik het niet zeker...