Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo mensen,

Wij zijn sinds een week eigenaar van een picanto uit 2013. Hier zit een standaard radio in met stuurbediening. Allemaal prima maar nu het volgende. Als ik wil bellen en ik druk op het groene hoorntje dan moet ik een naam of nummer inspreken maar dit werkt op geen ene mogelijkheid. De beste vrouw herhaalt steeds ''pardon'' en na 4 a 5x gaat hij terug naar Radio. Als ik via mijn mobiel een contact kies dan gaat hij wel over de radio en als ik gebeld word en ik neem op via het groene hoorntje lukt dit ook gewoon. Het probleem ligt hem puur bij het zelf kiezen van een contact via de radio zelf. Is er iemand die hier misschien een oplossing voor weet? De gekoppelde telefoon is een Samsung Note ultra20.

Alvast Bedankt.

Geplaatst

De stembesturing werkt op een zeer specifieke manier.
Hieronder mijn uitleg uit 2015;

Je moet daadwerkelijk "contact" zeggen.
Daarna vraagt ze om de naam, die moet je uitspreken als achternaam, voornaam.
Zijn er dan meerdere nummers dan geeft ze daarvan de labels.
Vervolgens herhaalt ze wat ze gaat doen, dan "ja" zeggen en ze gaat bellen.
Voorbeeld;
[groen]
> Bellen, zeg een nummer of een contact
> De naam alstublieft
> Op welk nummer wilt u bellen Achternaam, Voornaam?
Thuis, op mobiel, werk?
> Bellen, Achternaam, Voornaam, op mobiel. Zeg ja om door te gaan, of zeg nee of annuleren.
> nummerkiestonen, vervolgens gaat de telefoon over.
Je ziet nu op de display wie je belt en op welk nummer, ook weer "Achternaam, Voornaam".
Stom systeem, maar als je het door hebt werkt het (bijna) altijd.
  • Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...