Marieke Van Steen Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 Ik ben me aan het oriënteren op een Kia Picanto. Ik heb een mooi gezien, het enige waar ik mee zit is dat de radio geen bluetooth heeft. Hij heeft ook geen multi media voorbereiding (dus geen usb aansluiting). Is het mogelijk om deze radio te vervangen voor precies dezelfde die Kia picanto's hebben met bluetooth? De verkopen wist het zo niet, en gaf aan dat er wellicht dan ook in de software iets aangepast moet worden. Het gaat dan dus echt alleen om de bluetooth versie (zonder navigatie, zonder carkit etc) Quote
Machlo Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 (edited) Ik dacht ooit ook een BT versie voorbij hebben zien komen (van de standaard radio). Wel benieuwd waarom je dan software zou aan moeten passen. Wat geluidskwaliteit betreft zal het er niet veel beter op worden met deze upgrade. Dan zou ik toch voor een andere radio en boxen gaan. Maar als je tevreden bent met de huidige radio, zou je een sloopradio kunnen zoeken….. Hier wat meer info….ze zouden dus wél bestaan blijkbaar… Edited April 29, 2022 by Machlo Quote
Murcielaygo Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 Nee, dat gaat niet.Je mist dan namelijk de microfoon en stuurbediening. Bijna alles voor de BT gaat namelijk via die knoppen.Ik heb in mijn Picanto TA de bestaande BT radio vervanger door 1 uit een Picanto FE, dat werkt wel, maar zonder BT-voorbereiding op de auto zelf is het dus zeker niet Plug&Play. Quote
Recommended Posts