Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal

Als ik onze hond mee neem in de pica gaat dan de het gordelsignaal af ??

Ik haal de picanto zaterdag op en vroeg het me af. Want t kan best irritant zijn als er waarschuwingen afgaan  :-) 

Zit er op elke zitplaats een sensor ?

Modeljaar is 2013 en in comfort uitvoering 5d

Geplaatst

op de achterbank zitten er alleen schakelaars in de gordel sloten 

dus daar kun je goed de hond plaatsen en zullen er geen toeters en bellen afgaan 

alleen in de voorstoelen zitten sensoren 

Geplaatst

Wat is het voor hond? Een chihuahua past waarschijnlijk ook een het dashboardkastje  :wink:  Met een Ierse wolfshond of een Deense Dog ligt het anders. Dan is het: bank plat en een honderek erin. Oh ja, je kunt de riem aan de gordel vastmaken. Als de bank plat is dan is er zeker geen probleem met sensors.

• Like 1
Geplaatst

Het is een kruising Beagle x herder en weegt zo,n 16kg

Ik heb ook zo,n autogordel voor de hond ik doe m uit principe niet in de kofferbak of, de bank plat (er zal er eentje achter op rijden) ik denk dat ik maar een chihuahua gaan aanschaffen,past mooi in het dashboardkastje ;) en dan blijft hij ook nog is koel,,,,,,, zomers.:)

Geplaatst

onze hond (franse buldog)zit ook op de achterbank met een hondengordel in de gordelsluiting 

is verplicht ook geloof ik je hond mag niet meer los in de auto en dat is een goeie zaak

Geplaatst

Lijkt me inderdaad voor zowel het baasje als de hond een goede zaak dat het beestje een beetje gefixeerd is. Onze katten gaan altijd mee in een bench maar met de rijstijl van mijn wederhelft moeten ze dan eigenlijk wel een helmpje op. Ze worden alle kanten op geslingerd bij een onstuimige rem-actie of stevig bochtenwerk. Het is maar goed dat ze geen buschauffeur is. Laat staan ambulance-chauffeur. Ze werkt voor de Dela....

• Like 1
Geplaatst

@paul65 Laat je niet kisten,,,,,,,;)

Een hond wordt in Nederland beschouwd als voorwerp dus tijdens vervoer mag hij niet in de weg zitten van de bediening van de auto

Hij hoeft alleen niet vast te zitten,,, heel raar ik vind dat ze de regels moeten aanscherpen en t gewoon moeten verplichten dat je dieren vast zitten.

Geplaatst

Ach, ik krijg wel korting bij het crematorium. Jippie

Een beetje dierenliefhebber zal er wel voor zorgen dat zijn oogappel veilig thuis komt maar er zijn mensen die het niet zo nauw nemen. Alleen voor dat soort mensen al zou het beter formeel geregeld kunnen worden. Afgelopen weekend zijn weer een paar honden uit te warme auto's gehaald bij de Efteling. Mooi, kan het baasje tenminste het ingetikte ruitje betalen.

Dit is wel een mooie oplossing voor een flinke hond:

28ji9np.jpg

• 1 maand later...
Geplaatst

Even terugkomend op dit topic.

Er zitten dus wel sensoren in de bank bij de picanto @pimpmaster ;)

Als mijn hond heen en weer loopt op de achterbank dan gaan de waarschuwingslampjes/toon af/aan, hij heeft het ook al voor elkaar gekregen om zijn gordel los te klikken (hij is net macgyver) de eerste keer kijk je wel ff raar op.ben wel blij dat de auto het aangeeft want mijn neefjes zaten laatst achterin en de ettertjes hadden onderweg hun gordel van elkaar losgeklikt, je zal t maar niet weten en een ongeluk krijgen.

Geplaatst

is bij de rio ook als je onder het rijden de gordel die eerst dicht zat en dan open klikt dat deze melding geeft 

maar ik heb de bank er een paar keer uitgehaald en daar zaten echt geen sensoren in 

je krijgt zelfs melding als je geen gordel draagt en onder het rijden je gordel wel dicht doet dat was ook zoeken toen  :wink:  :wink:

• 6 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...