JH Speelman Geplaatst 1 April, 2023 Geplaatst 1 April, 2023 Hallo mede Kia rijders! Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Picanto uit 2016 met verscheidenen opties. Als vervanger van de voorganger uit 2007. Nu valt mij de geluidskwaliteit echter enorm tegen. Echt het enige 'min'punt van deze auto naar mijn inzien. Vooral de bass is missend, erg zonde voor de klank van het geluid. De tweeters nemen ook al het geluid mee en de boxen op de achterste zitrij laten het te wensen over. Zijn er meer van jullie met dezelfde ervaring(en)? En wat is hiervoor een reële oplossing. Ik heb al gedacht aan het plaatsen van een subwoofer onder de stoel, echter kan ik niet zo wijs worden uit de gebruiksaanwijzing of dit compitabel is met de standaard radio. Graag hoor ik tips van jullie! Groetjes Jarnick Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 April, 2023 Geplaatst 1 April, 2023 Ik rij zelf een Picanto TA uit 2012 en vond de bass daarin ook missend. Maar dat vond ik in mijn Aygo daarvoor ook en daaruit heb ik de under seat subwoofer overgezet.Dat is een Pioneer TS-WX11A, doe maken ze niet meer, maar er zijn goede opvolgers op de markt verschenen.Ik heb de voeding vanaf de accu, schakelsignaal op het contact en audio afgetakt van de achterspeakers met "high in". De sub ligt vast onder de linker stoel (rechts zit een lade) met zelfklevende haakjes-tape. De remote ligt ernaast; na 1x instellen had ik die niet meer nodig... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.