Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Is het niet zo dat naast dat de verlagingsveren stugger zijn de kortere veerweg toch ook een extra effect heeft op de wegligging. Doordat de auto wat lager is geworden zal de schokbreker ook iets meer ingedrukt worden, en mogelijk wat stugger. Zoals bij een fietspomp die met afgesloten ventielopening en half ingedrukt moeilijker verder in te drukken is. Een schokbreker heeft toch zowel licht als olie in zich?

• 2 weken later...
Geplaatst

Aanpassen mag uiteraard,maar ik doel op de vering/wegligging die niet goed zou zijn.

Mijn vorige auto was een Mercedes,ok geen S maar een C klasse,maar het verschil is natuurlijk groot en logisch.

Ik ga nu niet roepen dat de de vering te hard of te zacht is.

Gewoon normaal,behorend bij een dergelijk autotje.

Als ik op dezelfde manier de drempels neem als tot vorig jaar,blijft er van de Pica niets over.

Dat wil niet en dat vind ik niet vreemd.

Auto voldoet in dit opzicht prima aan de verwachtingen.

Uiteraard kan er sprake zijn van een fout bij een exemplaar,maar daar is de dealer voor.

Geplaatst

Op zich werkt de vering, alleen is deze wat te zacht naar mijn smaak. Ik geloof ook niet dat er een defect is anders had ik dit allang aangekaart bij de dealer. Gelukkig zijn er oplossingen op de markt voor de mensen die zich eraan storen. Mijn vorige auto was een Citroen C1, Ook een relatief goedkoop klein bakkie waar zeker op het gebied van vering best wat op aan te merken was. Het nadeinen met passagiers achterin heb ik echter nooit opgemerkt. Ook niet nadat ik bijna 200.000 km met die auto heb gereden. Wat dat betreft was ik met mijn eerste auto, een Citroen Saxo, (een ander klein goedkoop autootje!) qua veercomfort het beste uit. Zo zie je maar weer dat er een boel verschil zit tussen auto's in dezelfde klasse. Dus je stelling dat het bij auto's van deze klasse hoort ben ik het niet mee eens, maar ik besef wel dat het geen defect is maar hoort bij dit model auto.  

• 1 maand later...
Geplaatst

Ook ik vind de slappe vering minder prettig. Af en toe is het zelfs gevaarlijk op de snelweg bij een wat flinke hobbel. Ik ben naar de dealer geweest en die gaf aan dat er misschien een lekke schokbreker onder de auto zit. Aankomende woensdag gaan ze ernaar kijken. Ben benieuwd. Mocht alles in orde zijn, laat ik er hulpveren onder monteren. Stoor me er best wel aan namelijk..

• 8 jaar later...
Geplaatst

toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die dit ervaart de slappe vering

over het algemeen is mijn ervaring dat de kleine auto`s toch wel heel erg vaak slap geveerd zijn in hun achterwerk
van fabriek af 

dit is dan vooral te merken bij boodschappen en belading vooral met 2 kinderen op de achterbank
men heeft hiervoor ook al sinds jaar en dag verhogingsveren / verzwaringsveren voor uit gevonden
en gelukkig dus ook voor de kia picanto

de meeste verhogingsveren / verzwaringsveren zijn 30% sterker en geschikt voor de boodschappen
maar ze zijn er ook met 50% sterkere veerkracht met name voor de aanhanger gebruikers onder ons

hier is de link die ik vond met de 50% verzwaringsveren 
https://www.hulpverenshop.nl/a-18816201/picanto-2004-2012/hd161c/#description

ik hoop dat ik de mensen heb geholpen die hier interesse in hebben 
succes met de montage ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...