Jump to content

deuren automatisch op slot

molenland

Recommended Posts

Hallo iedereen

In de manual kan ik hier weinig over vinden: maar als ik met de auto wegrijdt, gaan bij een bepaalde snelheid de deuren op slot. Is er een mogelijkheid deze functie uit te schakelen? Misschien kan het een gevaarlijke situatie opleveren als de auto te water raakt.

Weet iemand trouwens waarom er een lampje op het dashboard brandt als ik de passagiersairbag heb ingeschakeld? Dan zou er toch geen lampje moeten branden?

Ben benieuwd.

misschien kan je het via de dealer laten uitschakelen, bij de ceed etc is het ook uit te schakelen. Bij een auto te water zouden de deuren automatisch weer moeten ontgrendelen. (wordt geregistreerd door een crash-sensor)

lampje brand om je te waarschuwen dat de airbag is ingeschakeld, zodat je geen kinderzitje o.i.d. gaat plaatsen op de rechter voorstoel.

AAutolock is idd uit te schakelen, maar niet aan te raden.. Je verzekering kan er nl erg moeilijk over doen.

Je ziet de voordelen er misschien niet van totdat je het zelf mee maakt dat iemand je auto wilt jatten terwijl je aan het stoplicht staat de wachten.. Ik spreek dus uit ervaring en nee het was niet in een Oostblok land maar gewoon in België. (voor sommigen ook een Oostblok land ;) )

• Like 1

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het automatisch op slot gaan van de deuren helemaal geen probleem, maar ik was benieuwd of ik iets in de manual over het hoofd had gezien.

En inderdaad, onze Picanto's zijn begeerlijke auto's ;) Misschien wel een hele veilige feature dus, die autolock....hehe...

• 2 months later...

Topic even omhoog geschopt! Ik snap het nut ook niet helemaal. Na 15(?)km/uur springen de deuren op slot. Voordat je die snelheid te pakken hebt kan een dief je toch ook de auto uitsleuren? Ook als de auto betrokken raakt bij een botsing of wanneer je te water raakt moet je maar op de electronika vertrouwen.......(water en electronika gaan niet goed samen...) Het liefste zou ik deze beveiliging zelf kunnen in,- en uitschakelen. Is dit niet mogelijk?

Topic even omhoog geschopt! Ik snap het nut ook niet helemaal. Na 15(?)km/uur springen de deuren op slot. Voordat je die snelheid te pakken hebt kan een dief je toch ook de auto uitsleuren? Ook als de auto betrokken raakt bij een botsing of wanneer je te water raakt moet je maar op de electronika vertrouwen.......(water en electronika gaan niet goed samen...) Het liefste zou ik deze beveiliging zelf kunnen in,- en uitschakelen. Is dit niet mogelijk?

als je aan je deur klink trekt gaan de deuren gewoon weer van het slot af en dus daar merk je niks van

aleen bij een harde botsing moet je maar hopen dt het werkt (dan gaan de deuren van het slot af)maar dan is je auto toch in puin en beuken ze gewoon je raam er uit als die en nog niet uit ligt

Ik zou niet weten waarom de verzekering moeilijk zou doen als je het wel of niet uit zet en je wordt bij een stoplicht beroofd van je auto..... Ik bedoel ze gaan gewoon met een pistool voor je kar staan, alsof je dan rustig blijft zitten of gas gaat geven lijkt me sterk. Ik stap lekker uit en geef ze de auto ben tenslotte verzekerd en vind het mijn leven niet waard.

Maar voor degene die impulsief denken laten we die mooie kar even opeisen komen in ieder geval van een koude kermis thuis. Ik vind het een relatieve veiligheid wat je in sommige buurten toch weer een wat veiliger en prettiger gevoel geeft.

Een deur zal ALTIJD van het slot af gaan als je de deurklink gebruikt. Kijk als de deur dan neit open kan vanwege een ongeval en een verwrongen carrosserie.. daar heb je ook weer de hamertjes voor. Ik maak me er in ieder geval geen zorgen over.

• 8 years later...