Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
Je leeftijd? 1 2
door Cerba- 40 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hoi allemaal, in een ander topic lees ik over de Picanto in verband met ouden van dagen.... Ik wil het er in dat topic (audio) niet verder op ingaan maar het maakte me wel nieuwsgierig. Waar iemand anders het een wagentje voor ouden van dagen noemt, noemen we het hier juist een yuppenkarretje. Zelf ben ik 54 en word nog steeds blij als ik naar mijn Picantootje kijk. De mijne is wit met oranje stoelen , maar in het zwart 'zie' ik er toch jonge knullen in rijden... toch? Nee? Voor welke leeftijdsgroep zie jij de Picanto? Hoe oud ben jij?
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Dag Allen, Ik heb vandaag in mijn auto een andere autoradio ingebouwd. Ik heb een Caliber RMD 231BT ingebouwd, maar ik kom er niet helemaal uit. De radio werkt uitstekend, mooi geluid ook. Ik heb alleen het probleem dat als ik mijn auto start dat mijn radio niet automatisch aan gaat. Dat zou ik graag wel willen. Weet iemand hoe ik dat kan instellen? Als ik het contact uitzet gaat wel mijn radio gewoon uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groet, Nico
Laatste antwoord door nicotjo1, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedendag, Ik ben sinds kort rond aan het kijken, voor een kia picanto sportsline, die ik nieuw wil kopen. Zijn er toevallig leden op het forum, die mij kunnen vertellen hoe deze auto hun bevalt, onderhoud, eventuele problemen etc etc. Alvast Bedankt, Mvg, Glenn
Laatste antwoord door tonherben, -
H7 led lampen 1 2 3 4
door rvanrookhuizen- 1 volger
- 79 antwoorden
- 23k weergaven
Heeft er iemand ervaring met Led voor in de koplampen? Er zijn van die leds die meer licht nog geven als xeon,langer meegaan en minder verblinden. Ronald
Laatste antwoord door Paul65, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Ben zelf aan het kijken naar een spoiler voor achter maar ik kom er nogal een paar tegen.Misschien hebben jullie nog wat aan deze adressen. 1 http://www.ebay.com/itm/Rear-Wing-Roof-Spoiler-Painted-For-KIA-2011-2012-2013-2014-2015-Picanto-morning-/261165625745?hash=item3cceaf3191:g:zg8AAOxyvSVREHgD&vxp=mtr 2 http://www.ebay.com/itm/FRP-Unpainted-Rear-Roof-Spoile-Ver2-for-Kia-Picanto-All-New-Morning-2011-2015-/171914187421?hash=item2806e2529d:g:9hkAAOSwMmBV4~2F&vxp=mtr 3 http://www.ebay.com/itm/Rear-Roof-Spoiler-FRP-Unpainted-for-Kia-Picanto-All-New-Morning-2011-2015-/141754824517?hash=item21013ef745:g:KUEAAOSwjVVV2rjT&vxp=mtr 4ht…
Laatste antwoord door picantomarc, -
Benzinetank
door Thomasje- 1 volger
- 23 antwoorden
- 7,8k weergaven
1 maand geleden heb ik een nieuwe kia picanto comfort pack gekocht. Deze zou moeten beschikken over een benzinetank van 35L. De tank was bijna leeg (lampje ging aan), en ik kon nog ongeveer 55 km rijden toen en 3 streepjes op de boordcomputer kwamen (---). Bij tanken ging er maar met moeite 27 liter in!? Hoe kan dat! dat is 8 liter minder. Met een verbruik van 5,5/100km (wat de boordcomputer aangeeft.. zou ik toch nog een dikke 100 km kunnen rijden normaal gesproken? Ik snap dat er ook iets als reservetank bestaat maar ik lees overal dat mensen soms wel 35 ook echt kunnen tanken! Is er iets mis in mijn tank?
Laatste antwoord door alexander, -
Even een vraag het uitlijnen van de pica is die ook inbegrepen bij de 7j garantie?
-
- 2 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Wie kan mij vertellen hoe ik een afstandsbediening in moe bouwen Ik heb dit al vaker gedaan maar als ik deze in bouw gaan de deuren na 3 sec weer dicht Ik snap niet hoe dit werkt. ik weet dat deze massa gestuurd is maar hoe sluit ik die aan Kan ik de kabels in de deur gebruiken of moet dit ergens anders Zie foto’s en schema: Centrale deurvergrendeling: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/8917-centrale-deurvergrendeling-met-vw-look-klapsleutels/ Schema: http://www.cargoods.nl/technische-informatie/2-inbouwschema-centrale-vergrendeling/ Kabels in de deur: Bruin, Zwart, grijs, blauw model: Picanto 2014 5 deurs
Laatste antwoord door JerryR, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Nieuwe koplampen in de pica hebben nog wel dezelfde h7 lamp voor groot en dimlicht Alleen is er houder gekomen waardoor de xenon lamp niet meer past. Oplossing hiervoor De site devilpower. Kia k5 h7 xenon adapters.
Laatste antwoord door Beus, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste leden Ik heb vandaag een Kenwood ksc-sw11 subwoofer gekocht maar helaas kom ik er niet mee uit . Ik heb alles gelezen op de form maar kon het niet vinden . Daarom heb ik een par vragen aan jullie . De plus draad van de subwoofer moet je die aan je accu maken of op je autozekkeringbox ? Als die naar de accu moet waar moet die dan door heen ? ( foto iemand ) Waar moet je het contact draad aan sluiten zo dat als de sleuten omdraai de subwoofer aan gaat ? ( foto iemand ) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Alvast bedankt Groetjes Rico Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Laatste antwoord door R picanto, -
beschermen velgen
door oude- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heren/dames, Heb indertijd iets gelezen over het beschermen van je lichtmetalen velgen tegen stoeprand schade. Heb lang gezocht op het forum maar kan het niet terugvinden. Wil iemand mij svp even helpen , weet dat google je vriend is, maar kan het toch niet vinden. Was iets met een rand in je velg. Bijvoorbaat heel veel dank.
-
- 8 antwoorden
- 8,2k weergaven
In onze Picanto uit 2013 zit een bluetooth radio waardoor ik dacht handsfree te kunnen bellen. Er zit echter geen stuurwielbediening op waardoor het niet lukt om te "pairen" met een telefoon. Ik moet de naam van de telefoon opnoemen maar dat begrijpt dat ding niet omdat de microfoon vermoed ik ook ontbreekt (waar zou die moeten zitten?). Kun je een stuurwielbediening (en microfoon) achteraf inbouwen?
Laatste antwoord door dj-johan, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Even afgezien van het "klonk-bonk" probleem met schakelen... Die volg ik nog even. Een tijdje terug: Een raar geluid rechts-achter in m'n geliefde gehaktstaaf. Ik dacht aan een vast zittende handrem, want er sleet wel iets aan, en dat werd afwisselend minder en meer bij het bedienen van de handrem. De garagist ontdekte echter niets bijzonders. En toch dat geluid. *ggggs - ggggs - ggggs* Ik weer terug. Samen eens een testritje gemaakt. Bleek het het wiellager te zijn. Aangezien deze niet los door Kia worden geleverd, moest dit met naaf, ofzo (technische kennis van auto's is minimaal) Kosten: €365,-, enkel voor de onderdelen! *slik* Gelukkig is de pica nie…
Laatste antwoord door mien-moeke, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb een kia picanto uit 2012 met de standaard radio. tot voor kort gebruikte ik een ipod met een ouderwetse 30 pins aansluiting met de speciale kabel. dit werkte goed en de ipod was te bedienen via de radio. Nu heb ik een nieuwe ipod met de nieuwe lightning aansluiting. deze krijg ik niet aan de gang op mijn radio, terwijl ik op het forum lees dat dit met de standaard apple usb kabel zou moeten lukken. Ik heb dit geprobeerd in een kia rio die ook de standaard radio aan boord heeft en zelfs 3 maanden ouder is als mijn picanto, hierin werkt de nieuwe ipod vlekkeloos. Ik ben bij mijn dealer langs geweest en deze kon mij niet helpen. Is er misschien een fimware update v…
Laatste antwoord door Mako97, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Op dit forum kom ik wel eens de term "stuurgedrag" tegen als minpuntje van de Picanto, zonder omschrijving wat er nu bedoeld wordt. Zelf heb ik in mijn Picanto 1.2 uit 2013 erg veel hinder van vaag stuurgedrag bij rechtuit rijden. Je blijft continue aan het corrigeren. Erg vervelend op lange ritten i.v.m. RSI klachten. Bij mijn vorige Picanto uit 2007 had ik dat niet. Ik kan van het soort bekrachtiging niets vinden in de specificaties maar weet dat steeds meer auto's een elektrische bekrachtiging hebben i.p.v hydraulisch vanwege de brandstofbesparing. Zou het daardoor kunnen komen? En is het dan op te lossen door een software update waar ik wel eens wat over gelez…
Laatste antwoord door marcelvdwoude1970, -
- 46 antwoorden
- 13,7k weergaven
Ik ben sinds juni 2014 bezig met een probleem aan mijn auto. December 2013 heb ik een nieuwe Kia Picanto 1.0 comfort gekocht. Als ik overschakel dan hoor je een "klonk" (meestal 2x) en voel je net of dat er speling op de aandrijfassen zit. Auto is voor dit probleem bij de dealer geweest, monteur zei toen ook dat er al meer waren met dit probleem en dat ze hierbij ook al een versnellingsbak en koppeling vervangen hadden, helaas zonder resultaat. Afspraak ingepland, waarbij er een monteur van Kia Nederland aanwezig zou zijn. Auto opgehaald, en er werd verteld dat het probleem minder was, maar niet weg. Ze deden er verder niks mee, en verschuilde zich naar mijn idee ac…
Laatste antwoord door PicoKia, -
- 15 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, 4 oktober heb ik de nieuwe Kia picanto 1.0 CVVT Businessline 2014 opgehaald paar dagen later hoor ik steeds een tik of krak bij het optrekken van de pico 7 oktober maar even naar de garage gegaan 2 monteurs laten horen wat ik hoor is bij het optrekken het kantelen van de motor yzer op yzer of iets wat langs mekaar schuift het advies was dan ook om rustig op te trekken. Ik was een beetje verbaast wat ik hoorde lijkt normaal maar is het dat ook?. Nu moet ik heel langzaam weg rijden op het geluid niet te horen. Dus dat betekend voor mij dat als ik normaal optrek ik steeds een krak of tik moet horen of ik kies ervoor om heel langzaam op te trekken. Ik heb…
Laatste antwoord door PicoKia, -
- 17 antwoorden
- 5,7k weergaven
Hallo Sinds een paar dagen een picanto! Heel fijn! Alleen n paar vraagjes, lpg tanken gaat erg langzaam en er gaat maar 20 liter in de gastank. Mij werd gezegd dat er 400 km mee gereden kon worden, 27 liter getankt kon worden, maar 237 km mee gereden op 20 liter lpg. Is dit normaal? En olie bijvullen; in t boekje staat per 1000 km 1 liter bijvullen. Is dit niet wat erg veel?
-
Picanto 2015 startmotor draait niet rond
door Gast vugt48- 1 volger
- 8 antwoorden
- 6,4k weergaven
Heb een Picanto 7-2015 1.0 STARTMOTOR draait niet rond wanneer ik de sleutel omdraai na dit een paar keer opnieuw tedoen , start hij wel. Ben bij dealer geweest, uitgelezen, maar kunnen geen fout ontdekken Soms start hij in 1 keer ???
Laatste antwoord door betominice, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Over een paar maanden gaan wij voor het eerst met de Pico naar Frankrijk. Ik ben in bezit van de Kia wegenwachtkaart. Heeft iemand hier al eens gebruik van moeten maken/ervaring mee in het buitenland?
Laatste antwoord door bigwade, -
Is er iemand die weet of je Igo Primo navigatie ook in een Picanto kan gebruiken
Laatste antwoord door Flipper, -
15 inch wielen/velgen?
door Gast KiaPicanto2013- 1 volger
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goedendag, Kan iemand mij vertellen of ik mijn standaard 14 inch velgen met wielen probleemloos kan omwisselen voor 15 inch velgen met wielen? Of kan dit niet? MvG Martijn
Laatste antwoord door Specialmade, -
Koppelingskabel stellen
door Gast Picantje1.2- 1 volger
- 14 antwoorden
- 10,4k weergaven
Hallo iedereen, Inmiddels alweer 4 jaar verder met mijn Picanto en nog altijd tevreden. Verbruik is niet zo zuinig als in de specs maar dat heb ik maar naast me neer gelegd. Last van veel vocht in de Picanto, vind ik wel heel irritant. Nu een Pingi erin gelegd, hopelijk gaat dat wat helpen. Ik rijd ook niet frequent lange afstanden dus daar kan het mee te maken hebben. Net nieuwe dealer omdat vorige dealer er mee gestopt is. Treur er helemaal niet om want was niet happy met die dealer. Nu zit ik bij een dealer die als vriendelijk en goed gereviewed wordt. Laatst heb ik een grote beurt en een eerste apk gehad. Hier hebben ze de koppeling opnieuw afgesteld omd…
Laatste antwoord door handyman, -
beslagen ruiten 1 2
door Gast longbigbear- 28 antwoorden
- 8,2k weergaven
goedemiddag. de laatste tijd slaan mijn ruiten dicht door condens , zelfs met climat controle duur het soms lang. zelf met de turbo stand op de voorruit. is dit ergens te stellen ? heeft ook te maken denk ik korte afstand woon werk 5 km gr :Dirk
Laatste antwoord door HenkM, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een vraag ,ik heb een picanto nu net een jaar oud met 15.000 km op de teller,maar heb op de bestuurderkant nu al extreme slijtage plekken! Lijkt mij niet kunnen,tot nu toe geen garantie, graag ervaringen van mede gebruikers B.v.d Robert
Laatste antwoord door kias,