Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Autoradio Caliber RMD 231BT

Ga naar de oplossing Opgelost door Jordan,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag Allen,

Ik heb vandaag in mijn auto een andere autoradio ingebouwd. Ik heb een Caliber RMD 231BT ingebouwd, maar ik kom er niet helemaal uit.

De radio werkt uitstekend, mooi geluid ook. Ik heb alleen het probleem dat als ik mijn auto start dat mijn radio niet automatisch aan gaat. Dat zou ik graag wel willen. Weet iemand hoe ik dat kan instellen? Als ik het contact uitzet gaat wel mijn radio gewoon uit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Nico

Geplaatst

Kijk eens even of de geschakelde en de constante stroom niet verkeerd om aangesloten zit dat is meestal de rode en de gele draad

• Oplossing
Geplaatst

Je bent dan ook je geheugen vaak kwijt (zendergeheugen bedoel ik dan)

Vaak is het even rood en geel omwisselen en het werkt zoals het hoort.

Geplaatst

Ik heb inderdaad ook het probleem dat die de zenders niet opslaat. Ik ga volgende week even naar een auto onderdelen handel om een andere converter te halen, want er zit er namelijk eentje tussen.

Geplaatst

dat is meestal net nodig aan  die 2 kleuren zitten vaak stekkers die je kan ompluggen omdat dit probleem vaker gebeurt 

dus eerst even de radio naar voren en even kijken voor je weer geld uitgeeft voor niets

• Like 1
Geplaatst

Idd Xtra. Ff met een fijn schroevendraaiertje de rode en gele draad uit 1 connector halen (diegene die je er het makkelijkste uit krijgt) en dan de rode op de plaats van de gele steken en vice versa.

Dat heb ik voorheen vaker gehad met het ombouwen van autoradio's.

Geplaatst

Sorry, niet goed gelezen Xtra.

Klopt ook wat je zegt. Vaak zitten op de rode en gele draad een stekker met zo'n rubber isolatie.

Maar als die er niet zit kun je net zo makkelijk de draden uit de connector wippen en omzetten.

Geplaatst

Uiteindelijk toch op advies van een leraar van mijn broertje de rode kabel doorgeknipt en de gele en de rode aan de gele gemaakt en andersom. Dit was de oplossing. Dank voor het meedenken!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...