Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
Mijn Picanto is... 1 2
door bigmac- 47 antwoorden
- 19,4k weergaven
Vul maar in.
Laatste antwoord door Muldermans, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een multimedia systeem voor in mijn Picanto 2015. Ik weet er is al een hoop over geschreven en ik heb er al een hoop over gelezen, maar wie kan mij nu eens een duidelijk en volledig antwoord geven. Ik zoek dus een multimedia speler (radio/nav/enz) in 1 apparaat, mijn voorkeur gaat uit naar een Android systeem, waar kan ik hem het beste kopen in Nederland en tegen welke prijs ongeveer. Dacht aan zoiets als op de foto.
Laatste antwoord door EricPicanto, -
Picanto 2009 - Picanto 2016. Wat een verschil!
door Gast GreyGriffin- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Links op de foto de buiten- en binnenkant van de Kia Picanto automaat (1100 cc) waarmee ik anno 2009 heb rondgereden. Rechts het exterieur en interieur van de Picanto automaat (1250 cc) die ik gisteren ben wezen ophalen bij dealer Blokhuis in Amersfoort. Ja, inderdaad. De oude meneer GG rijdt weer Pica. Over het waarom zijn wel enkele kanttekeningen te plaatsen, maar die vallen wat buiten het kader van dit forum. Waar ik met dit betoog naar toe wil, is het maken van een vergelijking. Over de Pica van 2009 was ik op zijn zachtst gezegd niet zo tevreden; ik heb daarover hier het nodige gepruttel geventileerd. Wat was er aan de hand? In die periode leed een deel van …
Laatste antwoord door arjan gt, -
Ingeruild.
door Jannic- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na 2 jaar is de Picanto samen met m'n Mazda 3 ingeruild voor 1 nieuwe Sportage XtremeDynamicline 1.6. We hebben veel plezier gehad van de Picanto en ik kan geen minpunt opnoemen. Van de Mazda trouwens ook niet. Maar onze omstandigheden zijn veranderd waardoor 1 auto (en 1 motor ) voldoende is. Vrijdag middag is de grote omruil actie.
Laatste antwoord door Jannic, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
1. 2. 3. 4. 5. Probleem.... lampje brandt.... 6. 7. 8. 9. Einde Ik hoop dat jullie dit leuk hebben gevonden. Als je wilt weten wat wat is, heb ik eventueel wel een toelichting
Laatste antwoord door Lique, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
...na 3,5 jaar, accu?, dynamo?. Tegenvaller.
Laatste antwoord door joepnd, -
Vlekken in stoelbekleding 1 2
door Xling- 31 antwoorden
- 11,2k weergaven
Al in het 1e jaar kwamen er wit uitziende vlekken in de bekleding van de bestuurdersstoel. Heb dit al met de dealer besproken maar deze zegt dat dit door regendruppels komt welke op de bekleding vallen als de deur na of tijdens een regenbui geopend wordt. Omdat ik me er nog steeds aan erger plaats ik dit op het forum om te vragen of hier meer mensen "last" van hebben en of dit normaal is. Alvast bedankt voor de reactie.
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik ben bezig met mijn lichten aan te passen voor Led lampen. De kenteken verlichting is gelukt. Nu wil ik ook mijn achteruit rij verlichting vervangen. Weet iemand hoe je daar bij kan komen. Moet je eerst de hoofd licht unit verwijderen en kan je dan bij de reflector/ achteruitrij lamp komen. (heb de handleiding nog niet door gebladerd ) Dank alvast voor het antwoord.
Laatste antwoord door guidoscm, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Beste, ik heb een picanto uit 2015 met electrische en verwarmde buitenspiegels (first edition) nu wil ik de spiegels vervangen voor spiegels met knipperlichten erin is dat een kwestie van overzetten?? zitten daar de aansluitingen al voor op dus gewoon inpluggen.?? alvast bedankt
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo. Ik heb een picanto uit 2005. Nu zoek ik mij rot om body kits. En led achterlichten etc. Om de auto er spotiever uit te laten zien. Nergens onderdelen te vinden[emoji27] Iemand hier een linkje naar een site waar deze verkrijgbaar zijn? Danku bij voorbaat
- 1 volger
- 30 antwoorden
- 8,4k weergaven
aangezien het oude topic is gesloten open ik maar een nieuwe dus vind je een leuke of mooie accessoire voor de picanto kun je dat hier delen
- 1 volger
- 19 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste heren, sinds een maand of wat worden bij ons alle nieuwe auto's geleverd met mee brandende achterlichten bij de DRL en dat vind ik eigenlijk best wel een veilig idee, de lichtautomaat schakelt mij soms net effe wat te laat in. Aangezien jullie zowat elke KIA in onderdelen op de keukentafel hebben gehad vroeg ik mij af of jullie een idee hebben hoe de achterlichten mee te laten schakelen. Ik geprobeerd het uit te dokteren maar ik háát het om in kabelbomen te knippen en solderen als ik niet precies weet wat ik doe. Kunnen jullie m'n neus de goeie kant op zetten hoe en wat? Alvast bedankt, Ray.
- 9 antwoorden
- 6,6k weergaven
ik heb gezocht naar andere velgen voor onze Kia Picanto Sportline. De originele 15 inch R Sport velgen zijn 15 inch hoog, 5,5 inch breed en hebben een ET waarde van 52. Ik wilde de wielkasten van onze sportieve Picanto wat meer vullen en ben gaan zoeken naar alternatieven hiervoor. De dealer gaf aan dat bij het monteren van spoorverbreders de garantie op de aandrijflijn vervalt. Ik ben daarover maar niet in discussie gegaan en ben op zoek gegaan naar andere velgen. Ik had gemeten wat de ruimte is en kwam achter op ca 25mm ruimte en voor iets meer dan 20mm. Omdat ik overal las dat de ET waarde rond de ET 45-47 lag kwam ik uit op een velg van 6,5 J met een ET waarde v…
Laatste antwoord door Ro1981, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn pa kocht in januari 2015 een Kia picanto.Nu is dit het enigste model van Kia met een Pioneer navigatie. Het is kaartversie 0.5000. Kan iemand mij vertellen van welk jaartal deze kaart is ?. En of dit de laatste update is ?. Van Pioneer zelf krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik weet dat er in juni een nieuwe update is. Maar zou graag weten van welk jaar deze kaart is?
Laatste antwoord door Flipper, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Sinds kort rijd ik een kia picanto met een active Navigon steun. Deze zit geschroefd links naast de klokken. ongeveer zo: (voorbeeld is TomTom steun) Ik wil deze steun vervangen voor een ander merk ( garmin) Weet iemand waar de draden naar toe lopen. Ik heb de zekering kast al los gehad, maar het lijkt of de kabel achter de radio weg komt. Welk deel van het dasboard kan je los halen om hier beter bij te kunnen. Ik zal kijken vanavond kijken of ik foto's kan maken in de auto zelf.
Laatste antwoord door guidoscm, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heeft iemand al de automatic folding mirrors module gemonteerd die op eBay aangeboden wordt. Vind het irritant dat de spiegels niet vanzelf inklappen bij vergrendelen!
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste leden, Bij de vijfdeurs 2012 passen er 16,5cm in, maar hoe zit dat bij de 3deurs? las ergens maar 13cm? Voor ik het antwoord krijg er is genoeg daarover te vinden, dat is het niet.. Zowel in het Engels als Nederlands. Bedankt alvast! Django
- 10 antwoorden
- 8,2k weergaven
Ik ben druk bezig geweest met het pimpen van mijn Pico 2014. Het eerste wat ik gedaan heb is een duplex uitlaat systeem eronder gezet. Dit geeft een mooi race geluid. Om de auto wat sneller op het gas te laten reageren heb ik een green storm power filter erin gezet. Hierdoor reageert de Pico een stuk agressiever. Wat ik als laatste heb gedaan is dat alle ramen rondom zijn geblindeerd. Wel volgens de normen van de wet Nu als volgende fase wil ik aan de gang met het geluid van de Picanto. De radio wil ik vervangen door een radio navigatiesysteem. Ook wil ik de boxen vervangen en een subwoofer met versterker achterin plaatsen. Er zijn al genoeg topics hierover…
- 5 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo ik ben opzoek naar een inbouw navigatiesysteem voor een picanto uit 2015 ik zie er zoveel op internet welke is goed maar niet te duur en hoe gaat het inbouwen van zo iets is dat goed zelf te doen of is er hier iemand die voor een zacht prijssie het erin wil zetten na aanschaf gaarne jullie meningen.
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 1 volger
- 18 antwoorden
- 7,3k weergaven
is deze al leverbaar komt er evt ook een GT versie ? Grtz Pieter
Laatste antwoord door picaman, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Ik had een vraag over velgen op een picanto. Tot hoeveel inch zou passen en dat je kan rijden zonder dat je problemen gaat krijgen omdat ik me voor volgende zomer nieuwe velgen wil gaan halen, Ik hoor graag van jullie Dennis
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een Picanto sportsline met verwarmde spiegels. Ik heb geen knop waar ik op kan drukken..... De afgelopen week (mist) was een aantal keren mijn linker spiegel volledig beslagen. Het was 8 graden of zo... Niets gemerkt van verwarmde spiegels. Moet ik zelf wat doen? Of is er iets defect?
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste picanto liefhebbers, Zoals velen ben ik ook op zoek naar een nieuw setje speakers en radio/navigatiesysteem. Na dit forum doorgespit te hebben, kon ik nog niet echt een conclusie trekken, maar dit is vooral te wijten aan dat ik een totale leek ben op dit gebied. Ik wil geen extra versterker of subwoofer, gewoon het huidige vervangen en het maximale eruit te halen. Ik ben naar autorevista Groningen gegaan voor een offerte en ze adviseerden me dit: Pioneer avic F970BT Dit in combinatie met of Pioneer ts-e1002 en ts-e1702is Of Rockford fosgate T 142 en T 1675 Zelf vond hij de rockford een betere keuze. Totaal zou me dit 1300€ kosten incl. Montage, frontje en t…
Laatste antwoord door bob, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Beste Kia rijders, Graag wilde ik jullie hulp bij het volgende probleem: de inbouw van een dubbeldin navigatiesysteem in een kia picanto van 2014. Inmiddels de Clarion NX302E met een bijpassend dubbeldin frame. Hoe zouden jullie de inbouw van dit systeem aanpakken? Beginnend met de demontage van het huidig enkele din systeem. Alvast bedankt, Jasper
- 25 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hey Heb een vraagje Heeft iemand al een kia picanto verlaagd? Zo ja, hoe hebben jullie dit gedaan en voor elkaar gekregen. Hoor het graag. Groeten Dennis
Laatste antwoord door Beus,