Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 19 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste allen, Mijn vrouw heeft haar zinnen gezet op een nieuwe Picanto, echter weten wij geen (goede) keuze te maken tussen een 1.0 of een 1.2 versie. De auto zal voornamelijk worden gebruikt in de stad, en eens per 2/3 weken zal de snelweg worden aangedaan waarbij in totaal een kilometer of 500 zal worden afgelegd. Is bijvoorbeeld de meerprijs voor de 1.2 versie het (motorisch) waard t.o.v. de 1.0 versie? Bedankt!
Laatste antwoord door Creative Name, -
Vandaag in de tunnel op de A4 pech met mijn Kia Picanto... De Multiriem er af geklapt. Gisteren nog langs de dealer gegaan want ik hoorde een gierend geluid. Maar volgens de dealer waren het de banden die waren gecupt? De banden zijn 2 maanden oud en ik zie en voel geen cupping op mijn banden. Nog aangegeven dat ik nieuwe banden had en dat het geluid niet veranderde op een ander wegdek. Toch met een goed gevoel weer de weg op.. Maar toch niet zo veilig blijkt. Harde knal auto in 1 keer uit. Gelukkig wel op de meest linker baan maar wel in een tunnel. Via de KIA wegenwacht naar een ander dealer gebracht. Nu blijkt dat de de dynamo dat geluid veroorzaakt en …
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste mede Kia (Picanto) rijders. Kan iemand mij helpen een een foto of tekening waar de vier draagpunten (opkrikpunten) zijn geplaatst bij de nieuwe 2011- > Picanto. Dit in verband met de aankomende wisseling van Zomer naar Winterbanden. Voor zover mij bekend ligt het aanhaalmoment voor de Picanto tussen de 107 en 113 Nm ( 110 gem.) Alvast mijn dank.
Laatste antwoord door bigmac, -
Inbouwdiepte achterluidsprekers 3drs 1 2
door Gast sonno- 1 volger
- 37 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo allemaal, Na een paar weken de standaard luidsprekers te hebben ervaren in de Picanto had ik besloten de voorste luidsprekers te vervangen voor een setje van Pioneer. Dit ging prima door de handleidingen op het forum . Er zitten achterin nog geen luidsprekers. Nu heb ik van een vriend van mij de volgende speakers gekregen omdat hij ze niet meer gebruikt na de aanschaf van een nieuwe auto (Klik). Voordat ik een poging ga wagen om het geheel open te maken, wil ik eigenlijk eerst zeker weten dat deze luidsprekers gaan passen. Op het forum heb ik gelezen dat de diagonaal maximaal 16,5 cm mag zijn, dat zou dus moeten passen. Ik kan alleen nergens de maximale di…
Laatste antwoord door fonzie, -
Binnenkort grote beurt 1 2
door picafan- 33 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo mensen, Over een paar maanden is de picanto weer aan de beurt maar deze keer voor een 'grote' beurt. Bij de kleine was ik wel even geschrokken omdat deze duurder was dan wat ze mij vooraf beloofd hadden. Nu heb ik even gekeken en ben voor een grote beurt voor een 1.2 benzine € 256,00 kwijt. Ik wil namelijk ook max dit bedrag uitgeven en geen vage dingen zoals bij de kleine beurt dat er ruitenvloeistof voor 4 euro is bijgevuld! het gaat mij niet zeer om die 4 euro, maar ze rekenen ook 4 euro als dat tankje half bijgevuld moet worden. > Ruitenvloeistof zelf tot de rand bijvullen > Interieurfilter zelf vervangen (Interieurfilter vervangen (elke 1…
Laatste antwoord door Gerben H, -
- 1 volger
- 46 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo allemaal, Komende vrijdag gaat mijn Picanto (1.2 plus pack CVVT met ISG, aanschafjaar 2012 nieuw) op voor z'n allereerste grote beurt. Nu schrok ik de vorige keer van de "kleine" beurt (200 euro mocht ik neerleggen) en ik vrees dus de grote beurt een beetje. De dealer zei dat het rond de 250 euro ging kosten, maar daar twijfel ik aan. Komende week vervang ik m'n ruitenwissers zelf nog, dat scheelt al en ik blijf een gierige Hollander, maar zijn er misschien dingen waar ik rekening mee moet houden of waar jullie tegenaan gelopen zijn bij de eerste grote beurt?
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, is er iemand die rvs dorpel bescherming weet voor de Picanto.
Laatste antwoord door Jackmees, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hey, Ik heb al een tijdje de witson W2-C217 autoradio. Nou zit er ook een DVR op. werkt prima, start met opnemen als de auto start enzo...Maar hij neemt op op het micro SD kaartje van de camera zelf. En als hij vol is schrijft hij niet het oudste bestand over... iemand enig idee hoe ik Cycle recording instel? of kan dat gewoon niet?
Laatste antwoord door Jackmees, -
Kia Picanto Carwrap 1 2
door RoyJansen- 1 volger
- 48 antwoorden
- 11,4k weergaven
Hierbij wat foto's van mijn "witte" Kia Picanto omgeswitched naar een "brushed steel" versie. Door middel van een zogenaamde carwrap.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 14 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste Lezer, Ik ben nu al een tijdje opzoek naar velgen en stuit steeds op een aantal zaken waar ik niet genoeg vanaf weet. Nu is mijn vraag wat de maximale steekwaarde is ( ET ) ook wat de maximale J waarde kan zijn. Dus eigenlijk maximale uit de velg halen maar dat hij niet de auto raakt. Het gaat om een Kia Picanto 2014. Ik heb nu een velg op het oog met de volgende eigenschappen:\ 15 inch 195-45-15 6.5J 38ET of heeft iemand hier meer info over wat het maxmaal kan zijn? Ben al ruime tijd opzoek en heb verschillende velgen vergeleken en zie de bomen door de bos niet meer. Dit komt omdat de leveranciers het zelf niet weten zie reactie mail komt…
Laatste antwoord door johnmarlou, -
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Jongens ik heb 2 picantos gevonden en kom er niet uit . ik weet nog steeds niet voor welke ik moet gaan. dit zijn de 2 modellen; kia picanto executie 2014 model nog zonder kenteken wit voor €12.000 Kia picanto world cup 2014 model 5000km van mei ook wit.. Met 15 inch type r sport velgen geblindeerd ramen en pioneer subwoofer voor €11.650http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/846846987-kia-picanto-1-2-world-cup-edition-5-drs-7-jr-gar.html?utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=CA_Buy_NB_Default_Criteo&utm_content=234x104 http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/m852117706-kia-picanto-1-2-5-drs-executiveline-7-jaar-garantie.html?c=be2da87…
Laatste antwoord door Creative Name, -
- 5 antwoorden
- 4,1k weergaven
auto is al diverse keren naar dealer terug geweest. Update enzovoort, Word nu gezocht naar de installatie van de cruise control die zou het kunnen veroorzaken? Vind dat vreemd omdat alleen originele onderdelen zijn gebruikt, kia geeft aan auto gaat terug naar veilige modus! Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door bigwade, -
Sportluchtfilter
door mrnardo- 1 volger
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste lezers, Ik wil graag een sport luchtfilter erop zetten in combinatie met een duplex uitlaat systeem. Heeft iemand hier al ervaring met andere soort luchtfilters die een betere aanzuiging heeft? Ik las wel iets van dat de Kia Rio een ander soort luchtfilter heeft? Met vriendelijke groet, Bernardo
Laatste antwoord door mrnardo, -
K&N filter1.0
door jstalknecht- 1 volger
- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Mijn Pica 1.2 is net weggebracht voor een groote beurt, waarbij ook het luchtfilter vervange moet worden. Heb gelijk gevraagd of het mogelijk is om een K&N filter te plaatsen inplaats van het orginele. Dit zou geen probleem zijn en zouden hem zelfs bij de volgende beurt voor me kunnen schoonmaken. Wat een service. Nooit gedacht dat de dealer hier aan zou meewerken IVM garentie en aftemarket.
Laatste antwoord door jstalknecht, -
Picanto die slecht start..
door Gast IngridS- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Mijn Picanto heeft van voor de zomervakantie problemen met starten.. Toen hebben ze een nieuwe startring oid geplaatst,maar nog steeds probleem niet verholpen.. Het wordt eigenlijk alleen maar erger.. Gelukkig zit ik in mijn 7 jaar garantie dus gaat hij terug naar de garage as maandag.. Het is elke keer weer hopen dat ik hem gestart krijg.. Iemand een idee wat er aan mankeert of zijn er meerdere met hetzelfde probleem..
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
De testdrive van de KIA Picanto LPG staat op een andere plek op het forum: http://www.kiaclub.nl/topic/16058-testdrive-met-de-picanto-lpg-met-lpg-installatie-af-fabriek/page-2?p=162199
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 12,1k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
Dorpel bescherming..
door Gast IngridS- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Mijn Kia Picanto gepimpt met dorpelbescherming.. Geleverd door Baggio.. Staat super.. http://www.kiaclub.n...pelbescherming/
-
- 47 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hoi, Ik heb een picanto op het oog van het bouwjaar 28-12-2012. Met een km stand van 16000. Nu heeft deze auto nog nooit een beurt gehad, is de garantie nu helemaal vervallen? het gaat om een 1.2 5 drs Alvast bedankt!
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 1 volger
- 19 antwoorden
- 7,5k weergaven
Weet iemand wat de inkoopprijs is van een Cruisecontrol maar dan voor de Kia dealer? Het gaat hier alleen om de spullen.
Laatste antwoord door dijk48, -
- 1 volger
- 16 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo een vraagje ; weet iemand of de dim functie van de binnenverlichting ergens vandaan te plukken is , had al bij het binnenlicht zelf gemeten maar da werkt niet , sorry dat werkt niet , wil namelijk wat verlichting onder de auto v + a wat aan en uit gaat met de binnenverlichting via afstandsbediening.
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Zijn er meer mensen die last hebben van dat ze zelf na een bocht de richtingaanwijzer uitmoeten zetten.? Bij mij blijft hij vaak aan staan, als ik weer rechtuit rij.
Laatste antwoord door Sander GT, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Is er iemand die mij kan zeggen welke achteruitrijcamera ik precies moet bestellen voor mijn Rio 2014. Ik lees van die negatieve berichten
Laatste antwoord door joniek55, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Kan dat eigenlijk? Soms maak zelfs ik een schakelfout en dan vraag ik me af of het mogelijk is om bijvoorbeed van 3 naar 4 of van 5 naar 4 per ongeluk de pook in zijn achteruit te zetten. Rijdend, op de snelweg of in een tunnel......
Laatste antwoord door Cerba, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Misschien hele rare vraag. Ikzelf heb een kia rio, nu heb ik afgelopen week 17 inch velgen laten zetten,de oude velgen van de rio 195,65,r15 wil ik onder de picanto van mijn vriendin zetten. Er zitten nu 14 inch velgen onder. Nu mijn vraag is eigenlijk kan dit. Ik hoor van jullie Alvast bedankt voor jullie reactied
Laatste antwoord door Swift Style,