Jump to content

Pech

Kia2811

Recommended Posts

Vandaag in de tunnel op de A4 pech met mijn Kia Picanto... De Multiriem er af geklapt.

Gisteren nog langs de dealer gegaan want ik hoorde een gierend geluid.

Maar volgens de dealer waren het de banden die waren gecupt?

De banden zijn 2 maanden oud en ik zie en voel geen cupping op mijn banden.

Nog aangegeven dat ik nieuwe banden had en dat het geluid niet veranderde op een ander wegdek.

Toch met een goed gevoel weer de weg op..

Maar toch niet zo veilig blijkt. Harde knal auto in 1 keer uit. Gelukkig wel op de meest linker baan maar wel in een tunnel.

Via de KIA wegenwacht naar een ander dealer gebracht. Nu blijkt dat de de dynamo dat geluid veroorzaakt en daar door waarschijnlijk de riem er is afgeklapt.

Ook de krukas sensoor is kapot en deze spullen zijn niet op voorraad.

Dus een  flinke schadepost en stilstaan op de A4 in een tunnel is echt gevaarlijk. 

Ik neem aan dat het onder de garantie valt, maar het geeft mij geen lekker gevoel van vertrouwen in de Kia dealer.........

Gr Hans

post-6933-0-50705200-1413469645_thumb.jpg

post-6933-0-01628500-1413469650_thumb.jpg

Er zijn helaas nog steeds dealers die de term aftersales niet begrijpen. Alleen weet ik uit ervaring dat dit niet alleen bij kia voorkomt, en gelukkig zijn er genoeg kia dealers die wel weten hoe het hoort.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Like 1

KIA Nederland heeft het opgepakt. Heeft contact met de dealers gezocht en ook vervangend vervoer aangeboden. Volgens Kia is het een garantie geval. Alleen de onderdelen zijn niet op voorraad maar zijn onderweg. Ik neem de dealer eigelijk niets kwalijk want misschien heeft het pech geval niets met het geluid te maken. Ben benieuwd of het geluid weg is als de KIA weer gemaakt is

2811

KIA Nederland heeft het opgepakt. Heeft contact met de dealers gezocht en ook vervangend vervoer aangeboden. Volgens Kia is het een garantie geval. Alleen de onderdelen zijn niet op voorraad maar zijn onderweg. Ik neem de dealer eigelijk niets kwalijk want misschien heeft het pech geval niets met het geluid te maken. Ben benieuwd of het geluid weg is als de KIA weer gemaakt is

2811

ik denk het wel

anders gewoon weer terug je hebt garantie maak er gebruik van