Kia2811 Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Vandaag in de tunnel op de A4 pech met mijn Kia Picanto... De Multiriem er af geklapt. Gisteren nog langs de dealer gegaan want ik hoorde een gierend geluid. Maar volgens de dealer waren het de banden die waren gecupt? De banden zijn 2 maanden oud en ik zie en voel geen cupping op mijn banden. Nog aangegeven dat ik nieuwe banden had en dat het geluid niet veranderde op een ander wegdek. Toch met een goed gevoel weer de weg op.. Maar toch niet zo veilig blijkt. Harde knal auto in 1 keer uit. Gelukkig wel op de meest linker baan maar wel in een tunnel. Via de KIA wegenwacht naar een ander dealer gebracht. Nu blijkt dat de de dynamo dat geluid veroorzaakt en daar door waarschijnlijk de riem er is afgeklapt. Ook de krukas sensoor is kapot en deze spullen zijn niet op voorraad. Dus een flinke schadepost en stilstaan op de A4 in een tunnel is echt gevaarlijk. Ik neem aan dat het onder de garantie valt, maar het geeft mij geen lekker gevoel van vertrouwen in de Kia dealer......... Gr Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jstalknecht Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Dit is vervelend. Dit moet inderdaad onder de garantie vallen, helemaal als je de dag daarvoor al bij de dealer bent langs geweest. Ik wens je nog veel succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeepees Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Pfff. Schrikken dat zeg. Succes ermee. Zal toch wel een garantie kwestie zijn neem ik aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 zal uiteraard garantie zijn maar wat een toestand zeg zou zeker even verhaal gaan halen bij je dealer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 zekers zekers want je was daar al langs geweest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Wat een heftig avontuur! Ja, de dealer moet wel even ernstig worden toegesproken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Niet zo mooi van die dealer. Ben benieuwd naar zijn excuus.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Geen leuke ervaring, maar dit wordt beslist opgelost. Als KiaMNL of Kia-"waar dan ook" iets niet wil, dan zijn het dit soort dingen. Komt beslist goed, maar wel een koude douche voor de dealer ! Wie ook al weer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjan gt Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Er zijn helaas nog steeds dealers die de term aftersales niet begrijpen. Alleen weet ik uit ervaring dat dit niet alleen bij kia voorkomt, en gelukkig zijn er genoeg kia dealers die wel weten hoe het hoort. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia2811 Posted October 17, 2014 Author Share Posted October 17, 2014 Ik wacht even af hoe de dealer hier mee omgaat. Het is gelukkig goed af gelopen. Hij komt er op terug. Gr Hans 2811 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexander Posted October 17, 2014 Share Posted October 17, 2014 Hallo Hans, Hoeveel km heeft je Pica gelopen? Sterkte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia2811 Posted October 17, 2014 Author Share Posted October 17, 2014 Hallo Hans, Hoeveel km heeft je Pica gelopen? Sterkte! 54000 KM............... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia2811 Posted October 18, 2014 Author Share Posted October 18, 2014 KIA Nederland heeft het opgepakt. Heeft contact met de dealers gezocht en ook vervangend vervoer aangeboden. Volgens Kia is het een garantie geval. Alleen de onderdelen zijn niet op voorraad maar zijn onderweg. Ik neem de dealer eigelijk niets kwalijk want misschien heeft het pech geval niets met het geluid te maken. Ben benieuwd of het geluid weg is als de KIA weer gemaakt is 2811 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakkerbart Posted October 18, 2014 Share Posted October 18, 2014 KIA Nederland heeft het opgepakt. Heeft contact met de dealers gezocht en ook vervangend vervoer aangeboden. Volgens Kia is het een garantie geval. Alleen de onderdelen zijn niet op voorraad maar zijn onderweg. Ik neem de dealer eigelijk niets kwalijk want misschien heeft het pech geval niets met het geluid te maken. Ben benieuwd of het geluid weg is als de KIA weer gemaakt is 2811 ik denk het wel anders gewoon weer terug je hebt garantie maak er gebruik van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kia2811 Posted October 25, 2014 Author Share Posted October 25, 2014 Picanto is gemaakt en alles onder garantie.. Ook de dealer gesproken en ik ben te vrede met het gesprek en de uitleg... Weer veilig op de weg met de Picanto 2811 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rob- Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Gelukkig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted October 25, 2014 Share Posted October 25, 2014 Aha, het onderhoud met de dealer is dus uitgedraaid op een prettig gesprek. Da's mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts