Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laten we die discussie nou niet voeren op basis van sentiment t.o.v. de dealer. Er blijft genoeg over voor de dealer om zijn geld te halen. Daarnaast, we kunnen niet in ieders portemonnee kijken hoeveel hij/zij te besteden heeft. Ons gemeenschappelijke doel is een tevreden KIA rijder, op welke manier dan ook.

• Like 1
Geplaatst

zo is dat en wij zijn allemaal nederlanders en die betalen het liefst zo weinig als mogenlijk en dus ook aan onderhoud dat zit er nu eenmaal ingebakken 

en ik doe daar graag aan mee  :wink:  :wink:

• Like 1
Geplaatst

Precies, xtra40 is het symbool daarvan....hahaha!

Geplaatst

Ik ga niet zelf aan de slag,dat gaat me net te ver en ben tevens in het bezit van 2 linkerhanden (knap lastig als je rechts bent :) )

Ik ga wel vooraf duidelijk afspreken wat er gebeuren gaat.

En dat is na 1 jaar wat mij betreft alleen datgene wat moet om de garantie in stand te houden.

Onnodig dingen vervangen zal ik zeker proberen te voorkomen.

Na 1 jaar en 9000 km hoeft er m.i. helemaal niets vervangen te worden.

De boel even checken is wat mij betreft voldoende.

Vooraf afspreken voorkomt problemen achteraf.

Volgend jaar zien we dan wel weer.

Geplaatst

Dat zeg ik.....'

Geplaatst

Laten we die discussie nou niet voeren op basis van sentiment t.o.v. de dealer. Er blijft genoeg over voor de dealer om zijn geld te halen. Daarnaast, we kunnen niet in ieders portemonnee kijken hoeveel hij/zij te besteden heeft. Ons gemeenschappelijke doel is een tevreden KIA rijder, op welke manier dan ook.

Eens! Sommige mensen hebben hun auto hard nodig. Maar toch altijd prettig om geld te besparen, op welke manier dan ook. En dat zal een dealer ook niet schromen te doen wanneer mogelijk.

En ik ben heel blij met m'n Kia! Lachen ook, met drie man achterin vandaag. Trekt ie toch minder snel op...

• Like 1
Geplaatst

en als je zelf je vsnaar wil vervangen dan doe je dat op deze manier  :-)  :-)

Dat is inderdaad de meest handige manier van V-snaar verwisselen.

Zo doe ik dat ook altijd.   :-)  :-)   :ninja:

Grtz.

Specialmade

• Like 2
Geplaatst

Dus meer voor de niet fijnbesnaarden onder ons....zeg maar?

• Like 1
Geplaatst

Ik ga niet zelf aan de slag,dat gaat me net te ver en ben tevens in het bezit van 2 linkerhanden (knap lastig als je rechts bent :) )

Ik ga wel vooraf duidelijk afspreken wat er gebeuren gaat.

En dat is na 1 jaar wat mij betreft alleen datgene wat moet om de garantie in stand te houden.

Onnodig dingen vervangen zal ik zeker proberen te voorkomen.

Na 1 jaar en 9000 km hoeft er m.i. helemaal niets vervangen te worden.

De boel even checken is wat mij betreft voldoende.

Volgend jaar zien we dan wel weer.

Mee eens, vervangen is niet nodig, wel controleren. Ik heb gister ook een afspraak gemaakt bij de dealer. Persoon wilde in eerste instantie een kleine beurt in plannen. Mijn auto is een jaar oud en heeft rond de 8000 kilometer gereden. Toen ik 'm vertelde dat ik ergens had gelezen dat er dan alleen een oliebeurt nodig is ging hij het opzoeken. Dit bleek ook het geval. Als je na een jaar de helft van het aantal kilometers of minder hebt gereden dat voor een kleine beurt staat (30.000, dus 15.000 of minder), is alleen een oliebeurt nodig. Mijn dealer hanteert ook netjes de Kia onderhoudsprijzen.

Geplaatst

Mee eens, vervangen is niet nodig, wel controleren. Ik heb gister ook een afspraak gemaakt bij de dealer. Persoon wilde in eerste instantie een kleine beurt in plannen. Mijn auto is een jaar oud en heeft rond de 8000 kilometer gereden. Toen ik 'm vertelde dat ik ergens had gelezen dat er dan alleen een oliebeurt nodig is ging hij het opzoeken. Dit bleek ook het geval. Als je na een jaar de helft van het aantal kilometers of minder hebt gereden dat voor een kleine beurt staat (30.000, dus 15.000 of minder), is alleen een oliebeurt nodig. Mijn dealer hanteert ook netjes de Kia onderhoudsprijzen.

Zelf bij de les blljven kan je dus nogal euro's schelen.

Dit zou niet zo moeten zijn !

Geplaatst

Ik weet dat er weinig overblijft,maar juist die olie vervangen na minder dan 10.000 km is m.i. grote onzin en dat is nu ook nog juist het duurste van alles.

Olie is na 9000 km toch niet aan vervanging toe?

Ze noemen het niet voor niets de olie mafia (per jaar wordt er wereldwijd voor miljarden onnodig olie gewisseld).

Bij mijn vorige auto,die ik 8 jaar heb gehad,na 2 en na 7 jaar de olie vervangen.

De laatste keer heb ik er dus 5 jaar mee gereden en toen reed ik nog 12.000 per jaar,dus 60.000 km.

Volgens de monteur was vervanging achteraf nog niet eens nodig.

Wil bij een nieuwe auto best wat eerder vervangen,maar na 1 jaar en 8-9000 km is pure geldklopperij en niets anders.

Als het moet voor het in stand houden van de garantie,dan doe ik het,anders echt niet.

Geplaatst

Ik weet dat er weinig overblijft,maar juist die olie vervangen na minder dan 10.000 km is m.i. grote onzin en dat is nu ook nog juist het duurste van alles.

Olie is na 9000 km toch niet aan vervanging toe?

Ze noemen het niet voor niets de olie mafia (per jaar wordt er wereldwijd voor miljarden onnodig olie gewisseld).

Bij mijn vorige auto,die ik 8 jaar heb gehad,na 2 en na 7 jaar de olie vervangen.

De laatste keer heb ik er dus 5 jaar mee gereden en toen reed ik nog 12.000 per jaar,dus 60.000 km.

Volgens de monteur was vervanging achteraf nog niet eens nodig.

Wil bij een nieuwe auto best wat eerder vervangen,maar na 1 jaar en 8-9000 km is pure geldklopperij en niets anders.

Als het moet voor het in stand houden van de garantie,dan doe ik het,anders echt niet.

Vanuit technisch oogpunt ben ik het volledig met jou eens. Maar er is ook nog iets als de garantie. Ik heb altijd begrepen dat de 7 jaar garantie en de Kia Internationale Wegenwacht pas van toepassing blijven als de auto netjes ieder jaar op tijd de juiste beurt heeft gehad. Sla je dit over, dan vervalt dus de garantie.

In de brochure met de onderhoudstarieven http://www.kia.com/nl/-/media/nl/add-ons/downloads/downloadable-files/reparatie-onderhoud-kia.pdf staat bij de Inhoud onderhoudsbeurten (pagina 5) expliciet dat de KIW en de garantie ge-update worden. Hieruit concludeer ik dat dit wel met elkaar verbonden is.

Ik heb dit hier ooit op het forum gelezen, maar correct me if i'm wrong

• Like 1
Geplaatst

Ik heb dit bij aankoop al kenbaar gemaakt en de verkoper vertelde dat we er wel uitkwamen.

Er zouden geen dingen gebeuren die niet nodig waren.

Krijg je natuurlijk wel de discussie wat is nodig?

Overal lees je dat de olie standaard ververst wordt,ongeacht het aantal kilometers.

We zien het wel over 2 maand.

Geplaatst

Laten jullie bij elke beurt ook het boekje aftekenen i.v.m. de carrosserie-/lakgarantie?

Bij mij vergeten ze het telkens en dan moet ik het boekje weer laten tekenen en afstempelen.

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Voor die paar tientjes ga ik niet meer lopen prutsen. Interieur filter kost bij dealer 21,00 en een luchtfilter 31,00. Heb je 15 procent korting dan zit je op 26,00 en 18,00 voor de filters. Voor deze bedragen ga ik zeker niet zelf rommelen om wat geld uit te sparen. Extra service kun je wel vergeten dan. En trouwens luchtfilter moet 1 x per 3 jaar.

Geplaatst

Bij de Picanto kun je (zelf) het interieurfilter vervangen in minder dan 1 minuut.

Ruitenwissers zijn ook erg snel en simpel te vervangen.

Eenn lampje voor is daarentegen wel een stukje meer werk, dus daar kan ik begrijpen als je daar niet zelf aan wilt beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...