Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Komende vrijdag gaat mijn Picanto (1.2 plus pack CVVT met ISG, aanschafjaar 2012 nieuw) op voor z'n allereerste grote beurt. Nu schrok ik de vorige keer van de "kleine" beurt (200 euro mocht ik neerleggen) en ik vrees dus de grote beurt een beetje. De dealer zei dat het rond de 250 euro ging kosten, maar daar twijfel ik aan. Komende week vervang ik m'n ruitenwissers zelf nog, dat scheelt al en ik blijf een gierige Hollander, maar zijn er misschien dingen waar ik rekening mee moet houden of waar jullie tegenaan gelopen zijn bij de eerste grote beurt?

Geplaatst

Hallo,

in principe is het zo dat Kia vaste prijzen hanteert voor 't vaste onderhoud aan de auto (Kleine beurt, grote beurt etc.). Kijk hier eens:

http://www.kia.com/nl/kia-rijders/home/reparatie-onderhoudstarieven/

Van principe, zou jouw dealer dit ook aan "moeten" houden. Alleen is dit niet altijd 't geval. 

Je kunt vaak wel sparen op 't zelf bijvullen van bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof dit zit namelijk (als ik me niet vergis) niet inbegrepen bij een grote beurt, maar wordt wel gecontroleerd/bijgevuld.

Gr,

Dennis

EDIT: wat ik dus wou zeggen, je kunt van te voren eigenlijk berekenen wat je kwijt bent ;).

Geplaatst

Ruitenwisservloeistof vandaag bijgevuld dus dat is al afgevinkt. Heb zo nog eens even gekeken en er gaat nog wel wat bijkomen. Terwijl je zoveel eigenlijk wel zelf kan...

Geplaatst

Ik mijne uit 2013 heeft nu 32000KM achter rug en ik ga me ook voorbereiden op de beurt! Ik heb ieder geval ook mijn ruitenwissers vervangen en ruitenvloeistof bijgevuld!

Geplaatst

Ik woon zelf in Rotterdam dat is wel lastig. Is het trouwens niet zo dat je Garantie vervalt? Lijkt me sterk, maar zoiets hoorde ik mijn dealer zeggen.

Geplaatst

op alles wat je zelf vervangt zit dus geen dealer garantie meer maar dat lijkt mij duidenlijk

Ja dat is overduidelijk! Maar ik hoorde ook iets van verwisseling van dealer. Lijkt me sterk dat het wel een kia dealer moet zijn, maar de keuze is toch gewoon vrij neem ik aan?

Geplaatst

Zelf even interieurfilter vervangen als je een airco hebt. Zit vaak achter bakje in het dashboardkastje (2 schroeven).

• Like 2
Geplaatst

Ja dat is overduidelijk! Maar ik hoorde ook iets van verwisseling van dealer. Lijkt me sterk dat het wel een kia dealer moet zijn, maar de keuze is toch gewoon vrij neem ik aan?

ja tuurlijk ben je daar vrjj in je mag zelfs bij een bovag garage je onderhoud laten uitvoeren

Geplaatst

Zelf even interieurfilter vervangen als je een airco hebt. Zit vaak achter bakje in het dashboardkastje (2 schroeven).

Dat is wel een hele goede tip! Weet je ook toevallig waar je die voor een leuke prijs kan krijgen? (de korting van warmentuuter na)

Geplaatst

ja tuurlijk ben je daar vrjj in je mag zelfs bij een bovag garage je onderhoud laten uitvoeren

Dan heeft de dealer mij gewoon een beetje bang gemaakt! Hoe doen jullie het trouwens?

Geplaatst

ik doe me beurten el bij de dealer 

maar theo is zijn garantie op de motor wel kwijt dus dat doe ik voor hem (wel met orginele onderdelen)

Geplaatst

Ik bestel altijd bij www.mister-auto.nl. Die tip heb ik ook Warmentuuter mee gegeven....:wink:

Ik koop het filter altijd van het merk MAN. Kost iets van € 13,00.

Geplaatst

Vervangen duurt iets van 5 minuten. Als bij jou het interieurfilter ook achter het dashboardkastje zit, dan moet je nog een langwerpig klepje verwijderen en dan zie je het filter zitten. Let even bij het verwijderen op de pijlen. Die geven namelijk de vereiste luchtstroom aan. Even een datum op het filterrandje schrijven en je weet wanneer je hem geplaatst hebt. Succes ermee!

Geplaatst

ik doe me beurten el bij de dealer 

maar theo is zijn garantie op de motor wel kwijt dus dat doe ik voor hem (wel met orginele onderdelen)

Oke. Daar heeft die geluk mee zon handige pimper :P

Geplaatst

Vervangen duurt iets van 5 minuten. Als bij jou het interieurfilter ook achter het dashboardkastje zit, dan moet je nog een langwerpig klepje verwijderen en dan zie je het filter zitten. Let even bij het verwijderen op de pijlen. Die geven namelijk de vereiste luchtstroom aan. Even een datum op het filterrandje schrijven en je weet wanneer je hem geplaatst hebt. Succes ermee!

Dat is super cheap €13,-. Ga er maar eens snel een bestellen en vervangen. Als ik nog vragen heb dan zal ik je wel even een berichtje sturen. Alvast bedankt

Geplaatst

Oke. Daar heeft die geluk mee zon handige pimper :P

dat  heb jij goed gezien  :wink:  :wink:

en ik werk bij een bovag aangesloten dealer bedrijf dus komt het voor hem toch nog goed 

Geplaatst

Ja dat luchtfilter weet ik ook te vinden. Maar is het dan niet zo dat wanneer je die zelf vervangt ze 'm er gewoon uithalen en een nieuwe erin zetten?

Korting in Breda

Klik hier  en meld je aan bij Peter.

Breda woon ik dus dat is een goede. Zal het eens bekijken!

Geplaatst

Ja dat luchtfilter weet ik ook te vinden. Maar is het dan niet zo dat wanneer je die zelf vervangt ze 'm er gewoon uithalen en een nieuwe erin zetten?

Breda woon ik dus dat is een goede. Zal het eens bekijken!

even melden dat ze dat filter niet moeten doen dan doen ze hem niet geld ook als je bijvoorbeeld je wissers zelg hebt gedaan en zo

Geplaatst

Ik lees dat het interieurfilter voor de Venga nu € 15,39 kost. Gratis verzending.

Geplaatst

Wat blijft er over voor de dealer.....? Zal hij blij mee zijn. ! Garages hebben tegenwoordig toch al zo weing te doen door de hoge kwaliteit van de auto's. Als die ene beurt per jaar financieel al een probleem is, kan je hem beter wegdoen, Geldt evenzo voor die eewige discussies over het verbruik .

Geplaatst

Wat blijft er over voor de dealer.....? Zal hij blij mee zijn. ! Garages hebben tegenwoordig toch al zo weing te doen door de hoge kwaliteit van de auto's. Als die ene beurt per jaar financieel al een probleem is, kan je hem beter wegdoen, Geldt evenzo voor die eewige discussies over het verbruik .

De discussie omtrent verbruik ben ik mee eens. De auto's slurpen meer dan opgegeven daar moet men zich op enig moment maar bij neer leggen.

Over de prijs die je betaald bij de garage daar mag je naar mijn mening best over discussiëren. Ikzelf ga naar een kleinere niet Kiadealer (wel bovag) die geen waarde hecht aan een groot pand etc. Op deze manier weet hij de prijzen laag te houden en zijn klanten tevreden. Ook kan hij van te voren precies aangeven wat je kwijt bent. Mocht hij onverwachts iets tegenkomen dan belt hij eerst op alvorens hij iets repareert of vervangt. De garage waar ik naartoe ga maakt uiteraard wel gebruik van de originele Kia-onderdelen waardoor de 7- jaar garantie ook gewoon blijft bestaan.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...